Label 10

Home » » "YB Halau Bini" Golek Bini Baru ?!

"YB Halau Bini" Golek Bini Baru ?!

Written By AAKJ on Wednesday, February 13, 2013 | 7:51 AM

timthumb (3)

Assalamiualaikum.

Aakj mohon luangkan masa sebentar baca apa yang sahabat aakj kirimkan melalui ruang komen d artikel INI :



Keluar tajuk sebentar..


Saya baru balik dari De Palma Kuala Selangor..bercuti. Ada group kesatuan sekerja proton buat kursus kat situ. lebih kurang 30 org peserta yang khabarnya baru berpiket minggu lepas. Org besar kesatuan tu yg hadir namanya Fauzi. orang kuat Pas. Perasminya yb abdulah sani"halau bini" diiringi oleh bini barunya (ok lah...tak la cun sngat..) 




Aya dengar ucapan perasmiannya. antara intipatinya :


1. Yb dah banyak berpiket...beribu-ribu...depan "sultanpun saya piket sampai sultan murka.. murka takpe jangan gering" kata yb itu dengan sombong
2. Yb galakkan ahli kesatuan berpiket untuk menuntut hak (bagus...)
3. YB cakap ini semua salah kerajaan kerana drb dikuasai oleh syed mokhtar
4. YB kata syed mokhtarbodoh..tak guna..byk habiskan duit rakyat
5. YB kata dia jumpa orng besar proton dato/tansri (kejap yb ni tukar2 pulak antara dato dan tansri) khamil...kejap katanya khamis..kejap rabu...peleceh nama org. Sewaktu jumpatu yb sound dato/tansri khamil "sampai meleleh air mata khamil" kata yb dengan bongkaknya
Yb katakat khamil...u bukan level i utk bincang...level i adalah syed mokhtar... (sombong siol brader ni...!)
Yb bersumpah dengan nama Allh untuk mempertahankan kebajikan 11 juta lebih pekerja diseluruh malaysia (teringat kat kawan dia yg cadangkan jumlah kakitangan awam di malaysia, nak kurangkan polis, kontrak org kuat pkns pon tak settellagi...aduhai!!!!!)
audien terutama pengerusi majlis terus takbir...diikuti oleh peserta!!!!
Lepastu trainer ambik...

Ulasan saya :
1. Public speaking yb ni hancur berderai...gagap..sasul..
2. Content : hancur, xjelas, ngutuk ajer.
3. camana boleh jadi yb sbb kata2nya penuh dengan hasutan dan kebencian.
4. semua yang dimarah, dinistanya itu orang melayu. syed mokhtar, tun m, najib, khamil sampai nama wan roslan hr proton pon kene jugak.
5. Bongkaknya yb ini dengan merendahkan org lain
6.yb ni annouce yg bro anwar mintak dia bertanding lagi...
7. Saya tak respek yb camni... parti apapun kalau yb mangkuk camni...singkir5kan ajelah..
8. Kerana saya tak arif di dalam ekonomi, pembangunan insan, hablumminannas maka saya perlukan pemimpin yang ada ciri-ciriitu...saya tak nampak abdullah sani memiliki kriteria camtu
9. kepada peserta kursus tu... kesian saya tengok awak bertepuk tangan dan bersorak takbir kepada yb yng bercakap hanya mengutuk org, menyalahkan pihak lain dan sombong bongkak
10. kepada fauzi ... bini bertudung labuh...anak semuanya nampak baik tapi kesian katkau..
11. kepada pengerusi majlis... kejap-kejap takbir...yg buruk pon ko takbir kan... apalah bodohya ko ni
12. kepada trainer....kesian korang...cari makan cara dan tempat lain lah...



Aakj tak ubah satu pun ejaan..biar nampak ori hehe..mampusla kalau semua benda nak d politikkan..tuiiihHHH !!

Klik SINI untuk baca dari ruang komen..

Kisah dia halau bini tua d SINI
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
February 13, 2013 at 8:12 AM

nak buat macam mana itu saja quality yang ada pada wakil rakyat depa. So makna nya rakyat yang pangkah dulu memang bahlol. hahahahaha

Anonymous
February 13, 2013 at 4:46 PM

klau setakat ceramah tk sampai 20 org kt tempat sendiri cepat2 gali lubanglah..ha ha ha
yb haramjadah nama diberi.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger