Label 10

Home » » AZHAR IDRUS BUKAN NABI DAN BUKAN WALI !! AGEN IBLIS ?!! MAAF TELAN WALAU PAHIT !!

AZHAR IDRUS BUKAN NABI DAN BUKAN WALI !! AGEN IBLIS ?!! MAAF TELAN WALAU PAHIT !!

Written By AAKJ on Monday, January 2, 2012 | 10:10 AM



" Daripada Ibnu ‘Abbas r.a. bahawa Nabi sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bermaksud: Apabila tiba hari kiamat, Allah Azza wa Jalla berfirman: Mana mereka yang menjauhkan pendengaran dan pemandangan mereka daripada alat-alat permainan syaitan? Asingkan mereka…..(hingga ke akhir hadis)"


(Dikeluarkan oleh al Dailami)


Sabda Rasulullah Sollallahu ‘alaihi Wasallam yang bermaksud: Akan berlaku pada umatKu oleh beberapa kumpulan atau kaum menghalalkan zina, sutera (dipakai oleh kaum lelaki), arak dan ma’azif (alat-alat bunyi-bunyian).

(Hadis Riwayat al Bukhari dan Abu Daud)
Share this article :

+ comments + 638 comments

January 2, 2012 at 2:43 PM

ini suatu yg bagus!!
ustz azhar buat gaya tazkirah dia utk menarik org muda..........di sebalik dia main gitar ada nasihat yang disampaikan......!!


ini lebih baik drpd sambutan yg diadakan kt i city ngan K.L , bercampur lelaki ngan p0mpan dngr k0nsert tah ape2....!!
kalaunakcarisalahorgkenecarisalahsendiridulu:)

January 2, 2012 at 2:46 PM

Jika anda kata Alat muzik haram?. bagaimana pula dengan Wali Allah iaitu Rabiatul `Adawiyah?.. ketika zaman beliau, beliau bermain alat muzik iaitu seruling kerana niat nya untuk menarik minat orang ramai untuk mengingati Allah..cara Ustz Azhar itu kerana untuk menarik minat org ramai dan mencegah daripada pergi ke konsert2 yang HARAM yang diadakan oleh kerajaan itu~

January 2, 2012 at 2:50 PM

ya Allah..janganlah Kau palingkan hati kami setelah kau memberi hidayah kepada kami..

January 2, 2012 at 2:58 PM

aminn ya Allah...

January 2, 2012 at 3:07 PM

tolong hentikan percakapan macam tin kosong. tiada isi otak kosong. penyampaian secara santai. lelaki dan perempuan malam tu automatik kawal diri sendiri dengan cantik dengan mnjaga tatasusila. anda xpergi eh? ke jeles orang terlalu ramai di dataran kemerdekaan shah alam berbanding i city?eh?

January 2, 2012 at 3:21 PM

yang KERAjaan buat dok terlompat tekinje-kinje mcm beruk tu,ikut cara islam ka?? hentikan laa semua ni!! jgn ckp ikut nafsu, berfikir nge otak lu bro!!

January 2, 2012 at 3:28 PM

Jumhur ulama' berbeza pendapat mengenai hukum bermain alat muzik termasuklah bertali,siulan dll..jika disesuaikan utk menarik org kepada kebaikan maka ia diharuskan..Imam Hassan Al-Banna pernah masuk ke kelab dangdut semata-mata utk menarik minat org yg berada di dlm kelab itu utk mengenali Allah yg Maha Esa..sudah jelas kita lihat masuk ke tempat maksiat hukumnya haram..tp kerana uslub dakwah mempunyai pelbagai pendekatan maka ia dibolehkan..jd jangan terus kita jatuhkan hukuman tanpa mengkaji terlebih dahulu..kita kena berhati-hati kerana org akan mengambil kesempatan di atas kelemahan kita dlm mentafsir keputusan..secara tidak langsung org akan kata UMNO memperjuangkan hiburan semata-mata..sedankan perkara seperti itu sebenarnya tidak berlaku..sy amat menghormati kepimpinan kerajaan pada waktu ini tp jika ada kesilapan kita perlu menegur daripada diam seribu bahasa..kerana menegur itu tndenye kita prihatin terhadap org yg melakukan kesalahan.. =)

January 2, 2012 at 3:30 PM

sebagai penyokong UMNO aku berasa malu atas perbuatan blogger nie... bagi aku artikel nie xubah seperti artikel sampah...xde ulasan sedikit pun mngenai hadis...sebab blogger haram mcm ko ni la, ramai orang melayu hlang kepercayaan kat UMNO

January 2, 2012 at 3:33 PM

bengong tol... org berdakwah tu lagi bgus dr y wat program maksiat kt icity... tu pown x leyh pikir.. nie la die , artis korg snjung, ulama' d hina... jahil tol blogger ni

January 2, 2012 at 3:34 PM

kalau nak post hadis biar kasi hadis penuh jgn ambik part yg mane suke je.. 1 lagi, kalau nak post hadis pon kene tgk dlu die punye rantaian org yg sebarkan hadis tu.. kadang2 ade je hadis yg kite rase familiar tp palsu.. ape yg ustaz tu buat xslh sbb kalau nk berdakwah ni bkn sekadar panndai berckp tp kene berhikmah & bijaksana. ustaz buat camtu sbb senang nak dekati para remaja

January 2, 2012 at 3:37 PM

kesian,ni mesti golongan yg takde orang sokong.sakit hati ke?hahaha. golongan ni lagi baik dari golongan yg anjur konsert,program yg berunsur maksiat,bercampur lelaki dan perempuan.sudah2 la tu wei,berhenti la jadi PENCACAI.INSAFLAH.Golongan anda dah tak lama berdiri dah.nanti jatuhla.Islam menaungi golongan muda dan menjauhi golongan yg bina asas maksiat.Alhamdulillah.insyaallah.

January 2, 2012 at 3:39 PM

tolong kaji sebaik2nya..rmai klgn blogger y trus mnulis dgn skali bc sahaja...

January 2, 2012 at 3:44 PM

Salah sorg wali songo dari tanah seberang gunakan kesenian dalam berdakwah..namanya sunan bonang if im not mistaken

January 2, 2012 at 3:44 PM

MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!

January 2, 2012 at 3:45 PM

MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!

January 2, 2012 at 3:45 PM

dua hadis jerk...?? mana firman? dgn dua hadis... belom boleh menghukum sesorang itu....

January 2, 2012 at 3:46 PM

Kalau tak ada kat sana jangan cakap.. hiburan diharuskan selagi tidak melalaikan.. bak kata zizan malam tu, jangan sampai jadi najis.. better betulkan diri dan jangan sampai mengutuk ulama.. kami tak mengagungkan Ust Azhar Idrus, kami mendengar pengajian dia dan belajar daripada yang lebih pakar. banyak2 kan dengar kuliah agama, jangan ambil hadis yang berkaitan tanpa merujuk keseluruhan hukum.. wallahu'alam..

January 2, 2012 at 3:46 PM

FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT
FITNAH FITNAH AAKJ PEMFITNAH PENIPU DAN PEMBELIT

January 2, 2012 at 3:46 PM

kalu jahil tentang agama jangan tulis ikut sedap saja..... blogger jangan malukan diri sendri...

January 2, 2012 at 3:48 PM

ala,tengok,dia da berjya naik kan trafik blog dia..huhuhu.hebat btol.

January 2, 2012 at 3:49 PM

Kahkahkah..
ABU!
Apa punya turrrr daaaa

January 2, 2012 at 3:49 PM

AAKJ dari aku mula kenal ko di facebook dan skrg ko aktif berblogging, mmg ko ni sampah la AAKJ. harap je janggut panjang, tp bodoh bertingkat2.

January 2, 2012 at 3:50 PM

Cara pm & tpm bakar bungai api Islam sangat lah tu! kahkahkah.. ni kalau dahbodoh takleh diajar yang susah ni..

January 2, 2012 at 3:50 PM

sian AAKJ..ada sape2 boleh tunjukkan AAKJ jalan yg lurus..dia sendiri dah jauh terpesong, cmne nk ajar anak bini..mintak doa semua ye..

January 2, 2012 at 3:52 PM

Lu ni kalau gua dah paip kepala lu jangan tanya la kenapa!

January 2, 2012 at 3:53 PM

padan muka hanggg..suka sangat nak menimbulkan isu....blogger mcm kau lah yang menghancurkan dunia!!!!!

January 2, 2012 at 3:53 PM

natam kapir mung ning.... babiss

January 2, 2012 at 3:53 PM

ini la fitnah besar dunia akhir zaman,yg baik difitnah jahat,yg terang lg bersuluh jahat dikata penyelamat!

January 2, 2012 at 3:54 PM

SAnggupkah anda mengata seorang ulama yang penuh ilmu didada sebagai agen IBlis. Ana takot yang bloger neyh tulis kena kat kepala sendiri jer..

January 2, 2012 at 3:54 PM

report jek blog ni...kn senang dari memaki2,,,buat dye lg kaya adala..

January 2, 2012 at 3:55 PM

Orang tua bodoh. kecik2 tanak mampus. dah tua menyusahkan orang. Patut nye ko ngan anak branak ko kene lenyek ngan steamroll.

January 2, 2012 at 3:55 PM

..otak blogger ni memang macam tahi lembu Kak Ijat..tahi jer banyak..

January 2, 2012 at 3:55 PM

laknat Allah untuk org yg menfitnah mcm kau nie.

January 2, 2012 at 3:56 PM

MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!
MATI ACCIDENT LAH KO BLOGGER BODOH..!!! HAHA..!!!

CUKUP 1000 X AKU MAKI KO, MEMANG MATI ACCIDENT BETOL KO JAP AG BODOH..!!! HAHAHA...

January 2, 2012 at 3:57 PM

Ahli umno yang berfikiran macam bloger nilah yang merosakkan umno.....

January 2, 2012 at 3:57 PM

Encik Azmi, kalau encik azmi buat macam ni, lagilah orang xnak sokong UMNO, dia kan berceramah. bukannya buat maksiat. masya Allah

January 2, 2012 at 3:57 PM

kita tu dah tua, bw bertaubat la byk2..kubur tu dah panggil2,dengar2kn la..klau mata terang benderang tapi hati mati kutu busuk hapak bernanah, bw2 la bertaubat..dlm tanah nanti pon ade sesi lain, kene ingt tu..

January 2, 2012 at 3:59 PM

nape bodo sgt mangkok blogger sekor ni?

January 2, 2012 at 3:59 PM

..kalau blogger mcm ni yg memfitnah dan memusuhi ulama depan aku, memang aku kapak dengan tangan ini..tak layak guna kapak besi..

January 2, 2012 at 3:59 PM

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHAH AAKJ BLOGGER BODO...TALI BARUT PENCACAI HAHAHHAHAHAHHA

January 2, 2012 at 4:02 PM

nampak sgt nk sebar fitnah.. bile hati da gelap.. fikiran pon da bercelaru.

January 2, 2012 at 4:03 PM

dari ko fitnah ulama baik ko gi bunuh dia je tros.,hati ko pon puas.,
pastu ko kene hukum bunuh balik.,baru kitorg puas..

ish2.,nauzubillah.,akhir zaman.,

January 2, 2012 at 4:05 PM

AGENT DAJAL LAK!??? PUIHHHH111!!!! TELAN LA KAHAK AKU NI WAHAT BAPAK BODOH PUKI WEIII!!! GUA JUMPA LU GUA REMBAT LU PUNYA PALA

January 2, 2012 at 4:06 PM

U All pernah dengar tak kisah XXXX yang menegakkan ajaran Islam melalui cara yang hebat iaitu beliau turut serta Melaga Ayam di zaman Jahiliah dan kemudian apabila masuk waktu azan, XXXX telah mengajak semua orang-orang Jahil tersebut pergi solat??? Siapa beliau??huhuu
Itulah strategi dakwah.
Dan manusia penulis blog ini adalah Bapak Syaitan yang suka menghasut manusia malah memesongkan Akidah manusia

January 2, 2012 at 4:08 PM

tu laa , orang suruh jalan hukum hudud kau taknak , pastu cari point lain untuk jatuhkan agama sendiri , kaji hadis tu dalamdalam , baru cakap , mak suruh pergi sekolah agama rakyat , kau ponteng , tu laa pasal

January 2, 2012 at 4:09 PM

Salam..
Haha.. Satu lagi posting bodo drpd blogger UMNO..
Kemon la.. Xkan xde idea tahun2 baru ni.. Kah3..
Smkn jelas dan paham la aku skang ni kenapa UMNO semakin ke longkang dan dibakul sampahkan oleh rakyat jelata 1Malaysia.. Kah3.. Say Good Bye To Most Beloved Party - UMNO.. Kah3..

January 2, 2012 at 4:10 PM

hok kalau gitu maher zain pun ikut cara yahudi lah ..
ek ..???

January 2, 2012 at 4:11 PM

adakah penulis blog ini pernah belajar hadis?.. adakah dia seorg hafiz?..adakah dia mendalami aqidah??

January 2, 2012 at 4:12 PM

Nak tarik traffic pn jangan lah buat fitnah...bahlol punya blogger laknatullah.

January 2, 2012 at 4:12 PM

Assalamualaikum,. hadis yg dinyatakan tuan blogger ni, tidak diakui kesasihannya. tunjukkan bukti kalau hadis tu bersambung kepada Rasulullah SAW.

Perkara yg khilaf tak usah dipanjangkan, hiburan tu harus, tapi haram jika sampai melalaikan.

Fahami hadis ini,


Ruba’i Binti Mu’awwidz Bin Afra berkata:
Nabi Saw mendatangi pesta perkawinanku, lalu beliau duduk di atas dipan seperti dudukmu denganku, lalu mulailah beberapa orang hamba perempuan kami memukul gendang dan mereka menyanyi dengan memuji orang yang mati syahid pada perang Badar. Tiba-tiba salah seorang di antara mereka berkata: “Di antara kita ada Nabi Saw yang mengetahui apa yang akan terjadi kemudian.” Maka Nabi Saw bersabda:
“Tinggalkan omongan itu. Teruskanlah apa yang kamu (nyanyikan) tadi.” [HR. Bukhari, dalam Fâth al-Bârî, juz. III, hal. 113, dari Aisyah ra].

January 2, 2012 at 4:13 PM

benda yg khilaf dipanjang-panjangkan.. mau cri salah ulamak trtentu,, kenapa yg bentang-bentangkan hadis sana sini, yg mgatakan muzik tu haram, tak pergi kondem yg smbut thn baru di ICity, ada joget, seksi2,, bcampuran lelaki-perempuan..berpelukan sana sini.. terkinja-kinja bagai tak ingat mati ? berbanding majlis ilmu yg ada pgisiannya.. yg diakhiri dgn asma ul husna, dan bukannya dgn pekikan syaitan atau pertunjukan bunga api ? maaf. sy hnya mmpersoalkan.

January 2, 2012 at 4:13 PM

HAHAHAHAHAHAHA MMG BODOH NK MAMPUIH KO NI AZMY..CIPAN LG BAGUIH LA DR KO..ORG UMNO SNDR PN MALU NGN PE YG KO DH BT!!HAHAHAHAHAHAHAHAHA BAIK KO TANAM JE DIRI KO LAM TANAH TU..WT MALU JE KO IDUP..AHAHHAHAHAHA

January 2, 2012 at 4:13 PM

Kalau nak menentukan sesuatu hukum.. tuntut lar ilmu feqah cukup2 dulu.. jgn nk membabi buta jer.. nnti diri sendiri yg sesat...

January 2, 2012 at 4:15 PM

first time,selama sy hidup di dunia ni... kat malaysia,, sy tgok smbutan thn baru seumpama tu (anjuran bersama UAI) ..dan mndapat smbutan mnggalakkan.. sjuk rasa hati.. damai suasana.. mgkin ini petanda kmbalinya budaya Islam yg kian pudar dlm negara kita.. tak nampak ke smua tu... ssungguhnya,, kita patut bersyukur, Alhamdulillah!

January 2, 2012 at 4:16 PM

blogger bodo
”Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu”
(Imam Syafie
ko tu jahil.xtaw beza baek mane buruk
kalo cam2 mashitah setan tu lagi dajal
blogger yg menggunakan kepala lutut untuk berfikir..alim ulama dikatakan sehina itu..astaghfirullahalazim..

January 2, 2012 at 4:17 PM

saya simpati dengan blogger ni. kasihan.

January 2, 2012 at 4:18 PM

"Ala innahum humussufahaaaa''
"Ketahuilah.. Mereka tu lah puak2 BODO!"
Siapa mereka itu? Penulis Blog ni lah...
Bodo lg Bengong!
Puak2 BODO ni dia tok reti, dia x sedar dia tu Puak2 BODO!

January 2, 2012 at 4:19 PM

Cetek betul pemikiran kamu wahai sang blogger.. kamu sangat memalukan. membawa nama UMNO dengan entry kamu yang mnunjukkan betapa cetek ilmu kamu.. semoga kamu dapat hidayah..

- Seorang PEMUDA UMNO

January 2, 2012 at 4:19 PM

aku baru jer nk pangkah umno taun ni.. tp bloger ni buat tahi lak.. terus down aku.. x jadi la klu mcm ni..

January 2, 2012 at 4:19 PM

Ini pendapat Al-Imam Al-Ghazali dan ulama2 kontemporari:

Mengikut pendapat Hujjatul Islam Al-Ghazali di dalam kitabnya (Ihya’ Ulumuddin, vol 2, pg 283-301) telah menjelaskan bahawa terdapat tiga kompenen penting yang mempengaruhi hukum muzik yang mungkin akan berubah dari masa ke semasa iaitu zaman, makan dan ikhwan. 'Zaman' ini merujuk kepada masa iaitu apakah muzik itu melalaikan daripada jihad dan ibadah. 'Makan' pula merujuk kepada suasana, situasi, occasion atau upacara di mana muzik itu dipersembahkan. 'Ikhwan' pula merujuk kepada aktiviti muzik itu. Jika dengan muzik itu boleh menyebabkan mereka terdedah kepada manusia yang jahat atau membawa kepada kejatuhan moral, maka hukumnya secara automatiknya bertukar menjadi haram.

Menurut al Ghazali lagi inilah tiga komponen yang menjadi neraca bagi muslim di setiap zaman menghukum muzik iaitu zaman, makan dan ikhwan. Berbalik kepada soalan asal, apakah alat muzik yang dibenarkan dan yang tidak dibenarkan dalam Islam? Al-Ghazali menjelaskan (Ihya' Ulumiddin, vol 2, pg 271-272):

“ tidak ada keterangan yang jelas dari sunnah yang melarang alat-alat muzik bahkan setengah alat muzik yang mempunyai bunyi yang baik tidak dilarang, ia tidak lebih daripada seperti kemerduan suara burung. Ianya dilarang jika ada hubungan atau dikaitkan dengan kumpulan peminum arak, homoseks dan lain-lain yang dilarang”.

Menurut pendapat (penganalisa dalil dan madzhab) Al-Qardhawi, nas-nas hadis yang mengharamkan alat muzik tertentu seperti seruling atau bertali itu adalah tidak benar atau ada kecacatannya. Ini juga berdasarkan pendapat al-Ghazali dalam kitab As-Sima' min Ihya' Ulumiddin. Antara hadis-hadis yang terdapat kecacatan ialah:

a) Hadis Riwayat Bukhari dari Abu Malik ra: “Akan ada dari kalangan umatku yang menghalalkan zina, sutera, arak dan al-maazif (alat nyanyian)”.
-Status Hadis: walaupun ia adalah sahih Bukhari, tapi ia mudhtarib (bersimpang siur rawinya) dan mu'allaq (sanadnya terputus). Ahli hadits yang berpendapat demikian ialah Imam Ahmad, Abu Daud, Ibn Hazm, Abu Hatim, alHafeedz azZahabi dan alHafeedz Ibn Hajar Asqalani.
Kalimah mu'adzif dalam hadis di atas tidak disepakati sebagai yang dimaksud alat muzik.

b) Hadis Riwayat Imam Hadits muttafaqun 'alaih: "setiap permainan yg dilakukan oleh seorang muslim itu adalah kebatilan kecuali senda gurau suami-isteri, berkuda dan memanah."
-Menurut Al-Hafeedz al-Iraqi, statusnya Mudhtarib juga.

c) Dari Aisyah ra: "Sesungguhnya Allah mengharamkan biduanita (hamba perempuan), menjual-belinya, menghargai dan mengajarinya."
-menurut Ibn Hazm (alMuhalla) hadis dhaif.
Menurut pandangan Sheikh Yusuf Al-Qardawi berdasarkan pendapat Imam Al-Ghazali, alat muzik adalah semata-mata alat, misalnya gelas adalah alat jika digunakan untuk meminum air atau susu. Kereta adalah alat yang digunakan untuk merompak atau ke destinasi yang ingin dituju. Maka begitulah alat-alat musik boleh digunakan untuk KEJAHATAN atau KEBAIKAN.

January 2, 2012 at 4:24 PM

KO NI MMG CELAKA LA AZMY!!NK MAMPOIH TU BT LA CARA NK MAMPOIH!!BYK2KN BTAUBAT..JGN TAU BUAT JE BANGANG!!AKU JAMIN NYE KONFEM MAK BAPAK KO NYESAL BG KO TGK DUNIA NI KALU DORG TAU PE YG KO DH BT!!!!!

January 2, 2012 at 4:24 PM

hai la manusia.. orang2 mcm awk lah yang buat UMNO akan jatuh satu hari nanti.. Bertaubatlah fitnah orang lain...

January 2, 2012 at 4:24 PM

nak up trafik pun takkan la tulis macam ni...bodoh punya blogger

January 2, 2012 at 4:27 PM

tuiiihhhhhhhhhhhhhhh... bodoh punya azmy.. bapak iblis laa lu niee.. tueiihhhhhhhhhhhhhhh

January 2, 2012 at 4:28 PM

tidak harus bagi seseorang Muslim itu menuduh saudaranya sebagai kufur,melainkan kufur itu kembali kepadanya sekiranya yang dituduh tidak sedimikian.tidak mengkafirkan orang kafir serta membenarkan ajarannya ataupun ideal0ginya juga menjadi kafir"

Apabila sebiji tin yang hanya diisikan dengan sebiji batu,maka bunyi g0ncangan tin tersebut aka kuat kedengaran

penuhilah dahulu ilmu didadamu wahai manusia!!!!!

Jangan tunjukkan sangat kejahilan kita,belajar dahulu fiqh dakwah tuh mcm mana..kejahilanmu hanya lebih mengundang cercaan ramai

January 2, 2012 at 4:28 PM

bangang blogger nie..

January 2, 2012 at 4:30 PM

SESUNGGUHNYA FITNAH ITU LEBIH BESAR DOSANYA DARI MEMBUNUH!!SEMOGA ALLAH MENGAMPUNIMU WAHAI BLOGGER MUNAFIQ!!!!

January 2, 2012 at 4:30 PM

blogger yg pling bodo prnah ak jmpa...gilo pblsti pnya org...memalukan kaum blggr..!!taubt2 laa weii smntra msih ad wktu....takbir...ALLAhuakbar.3x.

January 2, 2012 at 4:32 PM

haha..sume orang kata hang BODOH!!TAPI TU LAA..nak buat camna! dah memang otak hang biol bodoh!! sian la kt HANG BODOH!!!APA NAMA BLOG BODOH HANG NII??AAKJ.COM? bajet cool!!tp hampehh!! sian UMNO kena keji sbb HANG YANG BODOOO!! haha

January 2, 2012 at 4:33 PM

MasyaAllah... nak naikkan trafik pon... pikirlah ttg agama sikit... nie permainkan agama semata2 inginkan dunia? Nie penyokong UMNO yg hlng pedoman hduplah nie.. xde cahaya.... cukuplah lau engko duk maki PAS... tp jgn sesekali ko maki agama kita... Ustaz tu cuma mhu brdkwh jer... mcm org bernasyid jgk... Zizan lak... raja lawak... alngkah bgus Zizan buat lwk smbil brdkwh... xsia2 kita gelak...smbil ambil ikhtibar & dgr kisah2 Islam.. drpd dgr konsert Akademi Fantasia @ konsert lain yg xde faedah....

January 2, 2012 at 4:34 PM

Delete la PPOST nih...wat jadi orang ramai marah..sebab sebarkan fitnah ntah hape2 ntah.... Pegi tegur TV3 n tv lain2 yang anjurkan konsert yg lagi melalaikan tuh.... tok sah dok bawak hadith la bagai.... Ustaz Azhar pun ngaji hadith... demo ???

January 2, 2012 at 4:36 PM

bro, ada tak hadis yang boleh menghalalkan program sambutan tahun baru kt i-city & sekitar area KL..lu punya entri blog makan diri lu sendiri lah bro..
lu kalau nak sesat sorang2, jangan nak tarik orang lain sekali nga lu bro..kah kah kah !!!
ada tak najib baca doa selamat bersama rakyat pada malam tahun baru bro? ada tak najib ajak orang ramai mengingati Tuhan pada malam tahun baru bro?
lu memang pencacai tegar lah bro..kah kah kah !!!

January 2, 2012 at 4:39 PM

saudara, yang saudara tengok cuma photo yang memuatkan bahagian ustaz azhar main gitar sahaja. kenapa tak saudara tengok dari awal dari akhir program?sayang sekali, saudara memperginakan kalimah Allah dan meyahudikan orang islam. mungkin saudara terlupa yang hukum mengatakan orang muslim itu kafir dan terkeluar dari akidah islam (murtad).waallahu alam.

January 2, 2012 at 4:39 PM

Betullah apa yg aku mimpi tentan Ustaz Azhar Idrus ni...2 minggu lepas...akhirnya betul jua...

January 2, 2012 at 4:43 PM

.hiburan mstilah kena pada tmpatnya dan xmlnggar hukum syarak..xmcm hg blogger,hg dah kira melmpaui hukum syarak....fitnah sana sini...hg xyah la nk blog2 dah....xbosan ka wat org len pening n dok wat fitnah...cuba wat bnda pekdah sket...mancing ikan ka ternk lmbu ka...tp jgn dok bok lri lmbu p kondo dh la...

January 2, 2012 at 4:47 PM

sebab ada blogger mcm ni la melayu lari dari Umno...jgnla ckp bgi pihak Umno cz anda memalukan Umno~~ -.-

January 2, 2012 at 4:51 PM

Siapakah AAJK ni? Hebat nye dia bagi Hukum pada seorang Ustaz yg saya rasa ilmunya sangat tinggi berbanding kita semua..esp ilmu Allah..semoga Allah bg rahmat kt kamu dan beri hidayah kepada kamu.... Kalau Allah marah kamu, terima je lah balasan Allah

January 2, 2012 at 4:52 PM

woi blogger mmg bodo la.....ko ny puak UMNO ke? ny pn nsb PUAK PAS je yg bwt.... klw PUAK UMNO hnye ske konset maksiat je....ko xpua hty npe????????

January 2, 2012 at 4:54 PM

kalau ini digelar sebagai agen iblis...para artis dan penghibur yang terloncat2 di dataran or i-city or mana2 tempat yg sambut thn baru tu kira agen sapa plak...

ada otak pikir...ni la org kata..ade kuliah xnak pegi...pastu bodoh mcm org xmengaji...hmm..ummat akhir zaman..

January 2, 2012 at 4:54 PM

KAHKAHKAHKAHKAHKAH ! weyh kau post ni mcm orang takdak ilmu jah .. main post ja ..

kalau nak bersuara tu pastikan diri itu ada ilmu nak bersuara tnatg sesuatu perkara ..

atau kau post ni sekadar nak traffic tinggi .. traffik tinggi tapi buat fitnah baik sumbat kepala dlm lubang jamban k.. k bai

January 2, 2012 at 4:56 PM

hahahahaha.............blog ko x laku...xdpt nk butakan hati kitaowg nk dgr ape yg ko ckp..bodoh pyer orggg...memalukan dr sndri aje..

January 2, 2012 at 4:58 PM

Moga penulis Blog ini mendapat kecelakaan kerana memfitnah manusia..amennn

January 2, 2012 at 5:00 PM

Cukup 40 org doakan si penulis blog ni terima balasan, doa makbul..

January 2, 2012 at 5:06 PM

jangan salahkan penulis blog nie...INILAH JADI BILE ORANG BODOH YANG CETEK ILMU TAPI NAK TUNJUK PANDAI NAK HUKUMKAN KESALAHAN KT ORANG LAIN... dey tambi!!!!kasi sedar la...lu punya bangsat pnya bahasa la yg kasi pecah umat Islam... bodoh,bangang,bongok pnye blogger!!!!!!!!!! kasi mati la ka0!!!!

January 2, 2012 at 5:06 PM

Perbincangan panjang lebar serta pendapat ulama' mengenai muzik, nyanyian dan juga GITAR. Baca sampai habis supaya lepas ni kita tak lagi JAHIL :)
http://halaqah.net/v10/index.php?topic=238.120

January 2, 2012 at 5:06 PM

YA ALLAH.. jgnlah kau pesongkn hati kami sesudah engkau berikan petunjuk kepada kami..

to blogger aakj : semoga anda mndapat petunjuk ALLAH tuk bertaubat,, Amin..

January 2, 2012 at 5:09 PM

Ulama dikatakan Egen Iblis..MaysaAllah....kalao Ulama yg buat dakwah pon egen Iblis mcm mana le pulak dgn artis2,pemimpin2 yg buat konsert muzik bermpur jantan betina...terlompat...agak2nya laa l-lompat ...lagi teruk kot dari ***** .........

January 2, 2012 at 5:10 PM

MCM NI KE CARA PEMILIK BLOG NI NK TARIK ORG MASUK BLOG DIA...SAMPAI FITNAH2...SEMOGA ALLAH BUKA HATI PEMILIK BLOG NI..AMIN...

January 2, 2012 at 5:11 PM

Macam ni saja lah.... Kalau tak tahu dan tak pasti apa2 tentang sesuatu pekara, jangan pakai main petik saja. Rasanya tuan empunya blogger memang tak layak menjadi Blogger kalau memang entri anda tak ada isi. Yang hanya ada kedunguan... Dungu itu hampir sama dengan munafik sebab si dungu boleh menyebarkan fitnah, dan fitnah itu juga adalah serupa memakan daging busuk saudara sendiri. Lihat pengisian majlis tersebut, jangan hanya ambil satu bahagian sahaja dari 100 bahagian.

January 2, 2012 at 5:12 PM

bodo

January 2, 2012 at 5:14 PM

jangan la menghina sesiapa . . . Islam x ajar kita menghina org . . . ko mengata kat ustaz 2,walhal dia lg mulia dr ko . . . kalau ko mulia skali pun, bukan hak ko nak kata org mcm2...nabi yg sempurna pun x penah menghina org.... taubat la . . .

mudah-mudahan Allah terima . . .

January 2, 2012 at 5:19 PM

kenape la ko bangang sgt, malu aku sokong umno..
ko la yg species2 sembang rakyat, buat rakyat makin benci,

January 2, 2012 at 5:19 PM

Salam en blogger, mntk remove je la entry nie, blwh bwat fitnah dan org2 yg komen marahkan ko sia2 je dpt dosa kering...

January 2, 2012 at 5:20 PM

pendakwah yang bijak, pandai berdakwah mengikut keperluan dan kesesuaian. kalaulah kan? kalau, si ustaz azhar ni pergi ke the curve, icity, klcc tu semua berdakwah secara pemikiran dan method ortodoks iaitu menasihati pengunjung2 dan sbgnya adakah akan berkesan? pada pendapat saya ustaz azahar adalah seorang yg bijak. saya bukan seorang fanatik politik, saya tidak pernah tahu menahu pun berkenaan pandangan politik ustaz azhar sehingga semlam saya menonton video ustaz azhar dihalau dari masjid. disini dari pemerhatian saya dapat membuat kesimpulan kecil saya sendiri dan sedikit mengubah tanggapan saya. agama pada masa kini hanyalah pada nama. agama dipolitikkan dan bukannya politik berlandaskan agama. walhal politik itu adalah sunnah nabi terbesar. pernah tahu? *sila buat kajian* orang yang bijak berpolitik percakapannya penuh ilmu. orang yang fanatik politik percakapannya hanya penuh omong kosong dan fitnah. saya seorang RAKYAT MALAYSIA yang hanya berumur 20 tahun. seorang MAHASISWA YANG MENTAH. ilmu belum cukup di dada untuk berbahas dan melontarkan rasa. selama 20 tahun saya menetap di KUALA LUMPUR lahir dan menetap di sana. BUDAK KL. saya sendiri pernah merasai sambutan NEW YEAR. saya tahu bagaimana keadaannya! saya tahu keadaan di KUALA LUMPUR! dengan cara ini pelapis negara kita dididik. saya bukanlah sempurna, saya pernah melalui semua pengalaman BUDAK KL. saya mempunyai rakan di YMCA (young man christian association) pernahkah dikaji bagaimana strategi mereka? strategi mereka cukup baik dalam menyebarkan agama mereka tidak hairan lah mengapa ada juga MELAYU yang sanggup bertukar agama. saya juga pernah mengikuti TABLIGH untuk melihat bagaimana rasanya mengikuti tabligh, tabligh adalah bagus kerana menghidupkan suasana agama tetapi kelemahan pada pengikutnya yg taksub dan juga strategi dakwah yang sama. iya saya pernah merasainya . dari kelab malam, pub disko, ymca, tabligh saya pernah merasai kerana saya ingin mengenalinya sendiri bukan berdasarkan buah mulut orang. saya memang MASIH MENTAH sebabkan itu saya mahu mengenali DUNIA. ini hanyalah pandangan dan pendapat semata-mata dari seorang HAMBA ALLAH. akhir sekali buatlah kajian tentang "AL FARABI", seorang tokoh islam dalam pelbagai bidang termasuk MUZIK! sekian assalammualaikum.


MAHASISWA MENTAH

January 2, 2012 at 5:23 PM

ni lah tanda tanda kiamat , orang alim dihina dan dikeji .

January 2, 2012 at 5:23 PM

pemikiran ko jumud la blogger .. dari pergi ke KL yg x tentu hala .. bek dga ceramah ni.. pemikiran x terbuka langsung .. apa salahnye ustaz nak bermain gitar bukan mengkhayal pon .. bengong btol spe tulis entry ni

January 2, 2012 at 5:28 PM

mmg la ustaz 2 bukan nabi....at lez ilmu dia lg tnggi dr ko . . . so, jgn nak hina org . . . Allah bg nikmat bukan suruh khianat org saudara/saudari . . . jgn sampai Dia tarik balik nikmat yg ada,ko mkn guna tiub kang.....

January 2, 2012 at 5:31 PM

bila konsert kt ICT tu xnk plak diharamkan..campur2 aduk budaya barat n yahudi lagi la..laki pompuan..da nk kiamat agaknyer bila majlis ilmu diburukkan tpi yg melantak n melolong kt ICT tuh dibiarkan n dihebahkan kt SURAT kahabar...

January 2, 2012 at 5:34 PM

tobat lha kamu!mmg bwat malu jea...mak bpak ko kompem sedyh..ko islam bwat gaye islam!agen iblis pale kamu..org kasy ceramah..klo jahil agame jgn men ckap jea..

January 2, 2012 at 5:36 PM

aku rasa ko ni agent YAHUDI...
kira ok la ustaz ni wat mcm ni....
kalau kat tmpat len..penuh degn durex terpakai...
nk buat blog pikir la dulu..ni main redah jer...
kan dah kena maki!...

January 2, 2012 at 5:39 PM

Korg sedar tak.. Syaitan tgh gelakkn korg.. sbb korg tgh marah2 kat blog org ni... islam ajar kita bersabar.. kemarahan itu api.. api itu syaitan..Islam ajar kita bersabar.. kerana Sifat SABAR itu indah.. Dan kepada Tuan Blog... Jangan suka berprasangka terhadap org lain jika ilmu yg kita ada ini hanyalah sebesar zarah.. Islam adalah agama yg universal dan hebat.. Ada pelbagai cara utk kita berdakwah kat atas bumi Allah ni.. Diharapkan pihak TUAN PUNYA BLOG minta maaf kepada Ustaz Idrus Azhar atas segala yang anda lakukan.. Walaupun saya x layak nk berckp smua ini.. tp sbg umat islam.. kita patut menasihati sedara islam kita sendiri.. dan lebih enak jika TUAN PUNYA BLOG ni kurang senang dgn Ustaz IDRUS.. datang berjumpa dengannya.. bersemuka dengannya.. lakukan musyawarah.. itu lebih mulia dari mengata org.. wasalam.. Sesungguhnya ISLAM adalah Agama yang indah...

January 2, 2012 at 5:39 PM

wahai saudara..fahamilah hadis dgn baik..smoga Allah mmberi hidayah kpada kau dan kami smua..

January 2, 2012 at 5:41 PM

tobat la sebelum terlambat, fitnah xbagus, lg2 fitnah ulama' ;)

January 2, 2012 at 5:43 PM

Insyaallah..Pihak tuan sepatotnya lebih mendalami Islam.Semoga Allah S.W.t memberi hidayah dan petunjuk kepada pihak tuan.
Semoga tuan ditunjukkan jalan yang lurus

January 2, 2012 at 5:43 PM

tahniah bro aajk.orang macam kau membuatkan masyarakat bertambah benci dengan umno...

January 2, 2012 at 5:44 PM

Hoi blogger bodoh, pasal UAI lah yang tarbiyah aku sampai sekarang aku tak tinggal sembahyang tahu tak...Dasar blogger sial

January 2, 2012 at 5:45 PM

Pakcik dah tua, dah nak mampos.. takkan tak ingat Allah lagi kot? Insaflah yer..

January 2, 2012 at 5:48 PM

ado ugop bloger gilo po mu ni dih.

January 2, 2012 at 5:49 PM

nih la mnusia akhir zaman..bnde yang baik disangka buruk..bnde yang buruk disangka baik..moga2 allah bagi hidayah la...astagfirullah al-azim...

January 2, 2012 at 5:52 PM

woiii org tua nok mapuh...sedor sikit mu tulis nape...base bodo

January 2, 2012 at 5:52 PM

hahhahahahha..kate bodo kang mung maroh,,

January 2, 2012 at 5:52 PM

bengap la kau nie...

January 2, 2012 at 5:53 PM

Bagus.. naik traffic naik.. Dosa pun menimbun gak. sumpah seranah berbakul2 ko kutip. Tahniah!

January 2, 2012 at 5:55 PM

mengucap la...owg yang mengata kpd ustaz azhar...ustaz azhar ingin menarik owg muda la dripd terleka ke arah lembah maksiat...lbih baik program ni daripada pngil penyanyi yg xtaw hukum halal haram...berjoget sini sana la..cmpur puan laki la,...pkir ah ckit nk kate orr..

January 2, 2012 at 5:56 PM

orang jahil memang akan ambil hadith untuk kepentingan sendiri dan gunakan tanpa ilmu. menampakkan kebodohan diri adelah sesuatu benda yang sangat tak cool.

January 2, 2012 at 5:57 PM

Kesian... blogger ni cakap tanpa fikir. Hanya berdasarkan rasa cemburu, dengki dan busuk hati. Kalau nk berpolitik pun jgn le smpai menuduh ulamak macam tu..

Ilmu Islam ni luas pengertiannnya. Jgn buat direct translation dari hadith sbb Islam suruh penganutnya berfikir. Secara tidak langsung blogger ni leh anggap nasyid tu haram??

January 2, 2012 at 5:58 PM

conclusion utk blog ni adalah, jangan di layan org bangang nanti dengan kita kita sekali bangang. btw, good job blogger, anda telah menunjukkan betapa tingginya level bangang anda.

January 2, 2012 at 5:58 PM

wahai blogger bodo...utk mung mcari kesalahan ust,,scara tdk lgsungnye mung tgk gok prgram UAI..bagus gok mung benornyer..kahkahkah

January 2, 2012 at 5:59 PM

FITNAH ITU DOSA BESAR...

January 2, 2012 at 5:59 PM

bangsat ko penulis blog. Patutla.. puak UMPORNO rupanye.. Otak kafir, moga cepat mati.

January 2, 2012 at 5:59 PM

LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!
LOMBU UMNGOK BEBAL NAK MAMPOS.PANTAT MAK KAU BAU HANCING ANAK SUNDAL!!!!!!!!!!!!

.................../´¯/)
..................,/¯../
................./..../
.........../´¯/'...'/´¯¯`¸
......../'/.../..../......./¨¯\
......('(...´...´.... ¯~/'...')
.......\.................'...../
........''...\.......... _.´
..........\..............(
............\.............\...

January 2, 2012 at 5:59 PM

aku x pernah caci n maki bile komen blog orng...
tp tahniah...
blog ko wat aku rase ko seorang yg bodoh...lu ingat lu tuhan?
sesuke hati jatuhkan hukum kat orng?
pon bukan wali n bukan rasul...
otak letak kat kelengkang ke ape?
baghal....

January 2, 2012 at 5:59 PM

Hukum Hudud tu hukum ALLAH..Kalo tolak hukum Hudud tu..Macam ko tak suka ALLAH lah..Habis sape yang jadikan ko tu blogger? Kalo ko dok kutuk hukum ALLAH..Ko pegi lah tempat lain yang dunia selain yang ALLAH ciptakan..Jangan dok bumi ALLAH ni pastu ko plak kutuk ALLAH..Neraka lah tempat ko..

January 2, 2012 at 5:59 PM

Main gitar tak salah. Ianya jadi salah apabila melalaikan. Benda senang macam ni anak sedara aku 7 tahun pun tahu. Yang memfitnah nie daa tua , takkan tu pun tak tahu tahu lagi ? Orang kata diam itu lebih baik daripada berkata. Sebab apa yang dikatakan tu belum tentu betul. Fitnah satu dosa yang besar. Ingat :)

January 2, 2012 at 6:00 PM

nk dpt traffic punya pasal sanggup buat fitnah...bodoh punya blogger!!!

January 2, 2012 at 6:01 PM

Itu hadis to'eh atau hadis sahih????

January 2, 2012 at 6:03 PM

kerana politik sanggup menghina ulamak..tolong lah letakkan agama dulu dalam idup politik tu letak ke tepi sikit..pk lah..

January 2, 2012 at 6:03 PM

xpyah lah tulis pasal nie..kalu niat skdar politik semata2......fitnah akhir zaman

January 2, 2012 at 6:04 PM

lol, bnyak nye online kt blog kau ni, ak rse sume online ni bace entri ni satu je kot..bodoh punye blogger fitnah ustaz azhar idrus..nk tarik trafik konon!puih!!

January 2, 2012 at 6:07 PM

Bertaubatlah&kembalilah ke pangkal jalan AAKJ..

January 2, 2012 at 6:09 PM

ada jugak ye manusia mcm ni.. :)

January 2, 2012 at 6:10 PM

Tahniah la kerana saudara boleh cakap macam ni. May be cara UAI salah, tapi cara UMNO terpekik terlolong, bercampur lelaki perempuan, berpegangan tangan, bertukar ciuman dekat i-city tu betul kot. Saudara memang berani, berani mencabar kuasa Allah SWT.Betul ke nama Azmy ney? Islam ek? Serius aku x percaya.

January 2, 2012 at 6:10 PM

jgn cepat melatah wahai saudara empuunya blog, kita nak tarik minat golongan muda supaya dekat dengan agama adalah dengan mendampingi mereka, lakukan apa yang pada kabiasaannya mereka lakukan selagi mana tidak bercanggah dengan agama. kalau kita lihat, ceramah semata-mata tidak lagi releven dangan situasi masyarakat malaysia pada masa kini.

January 2, 2012 at 6:13 PM

kesian.. blaja x habis.. boleh main mainan bertali asalkan untuk kebaikan.. kalau hingga melalaikan baru jadi haram.. lain kali belajar kasi habis bro..

January 2, 2012 at 6:16 PM

salam,,
jgn mnilai dr luaran,,
dgrla ceramah2 ustaz ni,,
jgn trlalu taksub dgn dunia,,jgn suka mghukum ssuka hati,,
ingat la hukum akhirat yg lg tggi darjat dan seksanya,,

January 2, 2012 at 6:16 PM

astaghfirullahalazim,tindakan saudara utk publish post entry ini merupakan perbuatan yg memalukan.. mengutuk sesame saudara islam,malah berbaur fitnah..sy dpt observe & membuat konklusi drpd cara ustaz ini utk brdakwah menerusi pendekatan sebegini ialah satu cara baru dlm usaha mengetuk pintu hati anak2 remaja supaya trpanggil utk mendekati islam .. dn semua org tahu,alat muzik itu hukumnya jatuh haram apabila melalaikan..namun di sini,sy x nampak apa2 yg melalaikan malah ustaz ini turut menyertakan nasihat .. sama juga dgn konsep muzik yg diaplikasikan pada nasyid bukan? sy tak nak membela mana2 pihak..tetapi tuduhan saudara blogger ini tersgtlah tidak relevan dn terburu-buru..fikir dahulu sebelum membuat kenyataan,wahai saudara blogger yg dihormati.sy anak remaja pun berasa malu dgn apa yg dinyatakan saudara..

January 2, 2012 at 6:17 PM

koya perawi hadis la,,,,copy n paste ker mmg perawi nih??

January 2, 2012 at 6:19 PM

ni la antara orang2 yang membodohkan diri sendiri.....

UAI main pun beberapa minit.... tapi yang kat i-city, dataran merdeka(kalau ada la), KLCC memekak 2-3 jam tu takde haram ke??? tu lagi menyambut cara yahudi.....lagilah bercampur laki pompuan, minum arak, zina dan sebagainya... tu belum masuk bab2 membazir seperti bunga api...

bayangkan hari tu aku pi i-city, ada ceramah kat atas pentas belah atas, tiba2 pentas belah bawah berbunyi(battle of tne band...) tu lagi bukti tak menghormati majlis ilmu...hahahaahaha

January 2, 2012 at 6:22 PM

mcm nie la kalo politik dh brcmpor ngn agame...smpai bnde yg elok die ckp x elok...ejen iblis? pnh nampak ke?

January 2, 2012 at 6:22 PM

baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal
baghal baghal baghal baghal baghal baghal

January 2, 2012 at 6:24 PM

OI azmy awang kelana jaya..dah takde keje dah ke..
jahil sendiri kata kat orang..so paham la diri sendiri yea..takpayah dok kata kat orang...mu kate kat orng yg menegakkn agama..sama la mcm kau Menentang ALLAH dan RAsul...

takyah dok nbalas balik ckp saya ni..awk sndiri pon tao samaada ia patot atao x patot... saya x kata saya ni berilmu ke tak..byk orng dok sumpah ke engko..jadi saudara ..berhati2 la yea..kerana byk nya kutukan dan SUMPAHAN Manusia jatoh ke atas mu..yg jua Kamu bukan seorang pembela agama...begitu jua lah banyak nya MURKA ALLAH jatoh ke atas mu..aku ckp ni brdasar kan Hadis Nabi..kalau maseh dok kata Orang mcm Ustaz Azhar tu sbgai..*ape2 yg ko nak kate tu* so takpe la yea..nnty kite panggil orang nye mai sndiri untuk berjumpa tuan....Sendiri tulis sendiri pikir la..Sesungguhnya berjuta2 orang yg dok tgk blogg encik ni..jadi berjuta2 juga la Murka ALLAH Ke atas mu..aku tao kao ni bukan nya takot kat ALLAH pon..sbab tu kau tak pernah nak Reti Bahasa..dah ade orang yg nak menyampai kan agama ..tetibe encik cakap camtu kt dia..kate beliau tu 'D*****!!! H****!! S***t!!"..so sendiri punya dosa ..sendiri la encik tanggung..AKU dah bagi aku punya komentar kat sini..so Engko Ya Azmy Awang!! kalo Kum cam ko ni tanak Muhasabah diri & bertaubat balik..pastu tak mau mintak maaf kt Ustaz azhar balik...ikot la..dah jadi BAPAK orang dah pon ..dah tua dah..dok kate Ustaz ni mcm2..Blah la.....aku bukan nak berlagak mulia tapi camtu la..'Orang yg berilmu xde dok ckp byk2 sebab dia berilmu..but orang yg tiada ilmu..cakap banyak macam unta saja" ' Sendiri makan cili sendiri kena la"..dah muka muka sendi pon macam unta..Pergi Mati la!!!! Azmy UNTA!!!!
Bahaaangoong!!! (bahalol + bengong ) nahh!! amek ko!!!

January 2, 2012 at 6:24 PM

maaf sekadar nak betulkan, setiap hadis yang ditulis wajib disertakan samada sahih, atau tidak. kerana hukum menulis hadis tanpa diketahui sahih atau tidak adalah haram. kerana suatu ketika dahulu dimasa para sahabat cara orang yahudi memesongkan akidah orang islam ialah dengan menngeluarkan hadis tanpa diketahui sahih atau tidak. ini bagi mengelirukan orang islam

January 2, 2012 at 6:26 PM

sian ibu yg mlahirkan ko wahai si blogger..

January 2, 2012 at 6:27 PM

rase2 ko lh kan? ko mati nnti cm ne?
agak2 tanah nk terima ko x?
klo tanah pon tanak terima...
fhm2 sendiri lh...
mybe ko akn jadi bahan api ko kt sane...

January 2, 2012 at 6:29 PM

saje nk up kn traffik jer..huhu

January 2, 2012 at 6:29 PM

smoga Allah melaknat hang!!!
hang sapa nak cakap ustaz azhar lagu tue???
hang igt hg baguih??
puak umno MEMANG JELAS NYATA MACAM SETAN!!
baek hg pi taubat bnyk2 weh~~
takziah aku ucap kepada hang!
TUNGGU LAA BALASAN ALLAH SAMPAI KAT HANG NANTI!!
hg dok kj nohh~kalo aku jumpa hang..siap laa aku ligan smpai dapat..wakaka :P

January 2, 2012 at 6:32 PM

alahai.. apela trok sangat pemilik blogger ni... klo stakat nak komen yg negative kat ustaz tu..pegi la sndri cakap dpan2 kat ustaz tu... jgan la tlis kat blog.. wat fitnah yg ntah ape2... klo nk kte sesuatu tu kaji dlu dari awal sampai abis ceramah tu.. jgan nk mngate xtentu pasal...

January 2, 2012 at 6:41 PM

jangan ikutkan perasaan. Kalau rasa ada yang tak puas eloklah bertemu 4 mata dan buat sidang media kepada khalayak ramai. Rasanya pembaca yang lain tentu setuju.. Buat apa nak kecoh pasal Ustaz ni sesat bagai.. Kalau kita tengok video,anggota polis pun ada kat dalam tu. Fikirkanlah ye..

January 2, 2012 at 6:42 PM

sedih la aku dengan ko nie...macam xde modal laen da nak buat..sedih yg teramat sangat aku rase..nak cari publisiti murahan..hampehh
kalau ko xau bab agama,jangan ar nak bagi dalil camtu je..
kaji ar dulu asal usul nye..jangan ar duk main hantam je..

January 2, 2012 at 6:45 PM

.................../´¯/)
..................,/¯../
................./..../
.........../´¯/'...'/´¯¯`¸
......../'/.../..../......./¨¯\
......('(...´...´.... ¯~/'...')
.......\.................'...../
........''...\.......... _.´
..........\..............(
............\.............\...

January 2, 2012 at 6:45 PM

aduhh jahat sangat natang ni jenis berat 66

January 2, 2012 at 6:46 PM

AAKJ lu tunjuklah muka lu kalo lu berani.....lu lah Perosak Parasit UMNOOOO.......bongok betul kenyataan lu otak lu macam kuman kat bawah tapak kaki gua.....org cam lu patut mati kena panah petir jek......Lu dah buat org 1Malaysia marah niee...

January 2, 2012 at 6:47 PM

ni a zaman sekarang,ulama dihina,artis yang diagungkan sgt..

January 2, 2012 at 6:48 PM

Ape punye blogger laa....

January 2, 2012 at 6:49 PM

Lu pandang lebuh raya apehal...tunggu lori balak langgar lu ke...kalo lori balak x ada wa boleh langgar sama lu....@#$%^*(&^)...

January 2, 2012 at 6:49 PM

"pergi mampus dengan barisan nasional"

January 2, 2012 at 6:50 PM

azhar idrus terbaeqqqqqqq....bloger bodohhhhhhhhh....

January 2, 2012 at 6:50 PM

walaupun ada hadis seperti di atas tetapi terdapat juga hadis yang brtentangan. tetapi secara umumnya ulama bersetuju tidak haram muzik selagi tidak menonjolkan aurat, melalaikan atau isi lagu yang mengghairahkan

sila rujuk:
http://konsultasi.wordpress.com/2007/01/18/hukum-menyanyi-dan-musik-dalam-fiqih-islam/

January 2, 2012 at 6:51 PM

bakorr mercun mcm bakor duet tu bukan mcm yahudi plak????ade ke dianjurkan sambut mcm tuh?????g matilahhh weytt

January 2, 2012 at 6:53 PM

smga dpt hidayah..kutuk org x berasas..bengom

January 2, 2012 at 6:55 PM

Bersyukurlah masih ada lagi Umat Islam Di negara kita menyambut Tahun Baru dgn nilai-nilai positif + nasihat utk bekalan dunia akhirat....berbanding dengan program2 tahun baru yg dibuat oleh kerajaan amat menyedihkan..penuh dgn hiburan, maksiat dan dunia semata2 lu fikir2kan elok buat solat sunat taubat banyak2...insan yg bernama Azhar Idrus tidak pernah mengeluarkan kenyataan yg dia itu nabi, Rasul, Wali Malaikat @ apa2 ko saja yg buat FITNAH PALING BESAR...ko WAJIB jumpa Ustaz Azhar Idrus mohon maaf kalo x...Hanya Tuhan saja yg akan balas akan perbuatan kau...mungkin azabNya lebih pedih...selagi ko x mohon maaf kepada Ustaz Azhar Idrus...sekian...(BETER LU TUTUP LU PUNYA BLOGLAH PENAKUT....)..

January 2, 2012 at 6:57 PM

assalamualaikum..
saudara seislamku..Azmy Awang..
kini yang banar sudah tertegak..
jangan lah kau pula cuba untuk meruntuhkannya..
bertaubatlah kepada Allah dan mohon petunjuk dariNya..
insyAllah Allah permudahkan jalan untuk umat islam bangkit semula..

قول الحق ولو كان المرر

berkatalah benar walaupun ianya pahit..
marilah.. beralih daripada kegelapan kepada cahaya sahabatku..
wassalam..

January 2, 2012 at 6:57 PM

AWAT HANG JADI LAGU NI????
HANG MINUM PIL KUDA????

ORG BUAT KONSERT MCM KERA SMBT TAHUN BARU HANG XBISING PLAK...PDHAL TRG-TRGAN IKUT CARA YAHUDI...

NI ORG BUAT CRAMAH MCM NI HANG BISING PLAK...
NAJIB BAGI BERAPA SEN KAT HANG????
SEKUPANG???? 2 KPANG????

January 2, 2012 at 6:57 PM

kupas lagi hadis ni. bukan setakat tempek hadis kat sini. apa status hadis ni? sia2 je ko kena maki kat sini

soutulmujahid.com

January 2, 2012 at 6:58 PM

bodoh bahalol punya blogger...nko keluarkan post ni dr blog nko......cam sial jer nko ni..memalukan org UMNO...pasai org mcm nko ni la UMNO rosak..sial punya org...

January 2, 2012 at 6:58 PM

bodoh comment tak pakai otak!!kerajaan buat tu bagus ke?tak tau pasal agama tapi sebut nak cakap pasal agama..baik kau diam je lah binatang!!bodoh bapak tak abis turun kat anak!!anak tu kau lah!!jahil agama!!

January 2, 2012 at 7:00 PM

alamak encik blogger..kalau bangang tu duduk diam sudah!!! lu bg hadis nak bantai orang tp terpacak atas hidung sendiri bodoh! yg minum arak, zina, pakai sutera, main muzik tu semua orang UMNO punya kerja lu xtaw ka??hahah kesian2.. ustaz azhar main gitar utk menyeronokkan lagi penyampaian dakwah islam..bukan niat untuk berkhayal buang masa..sekian wassalam

January 2, 2012 at 7:00 PM

blogger bodoh!!memalukan bangsa dengan agama je.

January 2, 2012 at 7:01 PM

kau nk trafik ko tinggi ke? hahahahah
kesian. sampai camni cara ko.... bodo blogger. jd babi lg bgus ko ni

January 2, 2012 at 7:04 PM

sekarang ni sangat jelas sesiapa yang ada kaitan dengan UMNO fikirannya dan hatinya amatlah busuk.... saya nasihatkan bloger ni untuk keluarkan nama ALLAH dalam blog ni....terasa rendah dan terhinanya bila nama ALLAH di gandingkan dengan nama UMNO, sangat dangkal bunyinya jika disebut ALLAH bersama UMNO..kerana amnya UMNO sangatlah jauh dari HIDAYAH ALLAH...

January 2, 2012 at 7:08 PM

Aku Rasa ada sesetengah makluk mcm syaitan atau mmg setan, yg saja buat blog mcm ni. Nak mempelagakan org melayu. Klu aku tahu sapa punya blog ni. aku sgp bunuh org yg buat blog ni. Dah mcm sial....

January 2, 2012 at 7:09 PM

x tau nak ckapa apa , hurmmm .. tiap kesalahan ada hukuman ... lebih2 lagi hukuman fitnah .... betapa besarnya dosa tu ..... kpada blogger tau sape pun kt dlam nie .... jgan menjatuhkn maruah seseorg tu tnpa tahu jalan cerita sbenarnya ....ALLAH lebi mengetahui apa yg kita tidak tau ..... wallah hualam

January 2, 2012 at 7:11 PM

AZMY AWANG KELANA JAYA BODOH, XDE ILMU AGAMA, NAK JADI MUFTI LA KONONNYA NI...AZMY AWANG BODOH, DALAM HATI PENUH TAIK HASAD DENGKI..UMNO ROSAK SEBAB ADE PENCACAI DAN BLOGGER SEPERTI DIA NI DAN PAPA GOMO..XDE ILMU, TAPI BANGANG NK CAKAP ORANG YAHUDI...AKU TAU KO NI DAH LAMA DAH BUAT KERJA2 CAMNIE..DARI START AKU KENAL IT LAGI...AKU TAU KO DENGKI DENGAN PULUHAN RIBU ANAK MUDA YG DATANG KE PROGRAM GEMS, AKU TAU KO TERCABAR SEBAB PUAK YG KO AGUNGKAN BUAT ACARA KT I-CITY XDE SAMBUTAN..AKU TAU...KLU KO NAK TAU WAHAI PENCACAI DAN BLOGGER UMNO, SEBELUM GITAR DICIPTA, GAMBUS YANG DICIPTA TERLEBIH DAHULU..KO TAU SAPA CIPTA? AL-FARABI, AHLI FALSAFAH ISLAM YANG CIPTA..DIA GUNAKAN GAMBUS UNTUK BERSYAIR DAN MEMUJI ALLAH..KO TAU????????????

January 2, 2012 at 7:11 PM

ni la salah sorg anak buah dajal di akhir zaman..semoga di timpa kecelakaan dgn fitnah yg die buat...biar mjadikan pengajaran kepada dajal2 yg lain yg ada niat buruk kepada pjuang islam

January 2, 2012 at 7:11 PM

astaghfirullah..harap2 blogger ni cepat2 la mengucap n cuba fikir mana baik n buruk..kita ni ISLAM..jgn nama je islam..tp x tau pape tntg ISLAM..jgn disebabkan politik kita dh terpesong..masyaAllah...klu dibuat perbezaan antara smbutan kt icty yg macam NERAKA tu dgn kt stadium tu byk perbezaan nya...ayuh la wahai umat ISLAM!!!sama2 menjadi mukmin sejati...

January 2, 2012 at 7:14 PM

nape la xde butang like utk sume komen ni..aku nk like sume komen...bidoh + bodoh punye blogger...
kalau x de ilmu tu jgn duk wat bijak sgt la kan..
artis pakai x cukup kain tu ko sanjung lak..
ni ustaz yg bg dakwah(cuma guna medium muzik utk menarik minat remaja skarang join ceramah agama..ko keji!! hine!!
wat de jadah ko ni blogger??
saidina umar r.a pnah berkata...
berdakwahlah kamu..berdakwahlah kamu sesuai dgn zaman kamu...pikir la sikit wahai blogger..jgn ikut nafsu sgt nk bercakap...dh la hukum tuhan pon kau nk hina...teruk tol org melayu skarang

January 2, 2012 at 7:16 PM

salam saudara...
jangan jadi macam orang jahil la bro.... tulisan lu akan membuatkan orang fikir UMNO yang suruh padahal yang bangangnya anda....!!!!!!!!!
Buat malu dan bertambah benci orang pada UMNO lepas ni... bodoshhhh

January 2, 2012 at 7:17 PM

astaghfirullah...

January 2, 2012 at 7:22 PM

x perlu tmbh dosa korg kutuk2 kat page ni,, sile report je blog ni.. biar ia lenyap selame2 nye .. amin :)

January 2, 2012 at 7:24 PM

jangan mara die..bimbing die.....

http://www.facebook.com/photo.php?v=224849847592763

meh kita bersatu..

January 2, 2012 at 7:25 PM

otak letak dekat lutut.. sama lar dengan Panglima Perang yang suka2 hati nak ludah orang...sebelom nak jatuhkan orang laen, siasat lu siapa dia, apa pendekatan dia dan apa tujuan dia buat cemtu. nie tak pakai serbu ja, guna nafsu.. memang silap besar arrr... orang berilmu akan sentiasa menghormati para ulama.. tak tngok plak konsert kat iCity tu, terkinja-kinja.. tak mau kata tu konsert setan??? ada BERAN!!??

January 2, 2012 at 7:26 PM

org tua x dak agama.

January 2, 2012 at 7:31 PM

kite balas provokasi dgn provokasi.....sume mende kait ngn politik..t nak berak pon kaitkan ngn politik la kan..hahahahahahaha.....zaman nabi,org baling batu,rasulullah blas ngn doa dan nasehat,siap bg simpati,bkan maki,dlm x sdar ape yg kite komen kat atas nie byk gak ikot care yahudi,sdar tak kite saudare Islamku sume?....masya Allah...owg ni bwat salah kite btolkan,nasehat,mungkin die nie jahil,tp kite yg x jahil nie jgn gune care jahil...skadar pendapat,sbb skang nie,klo ade ape2 isu,mesti kait ngn politik,pastu maki2...Melayu menang politik je ke?...bwak la ngucap...dan,nasehat aku ke blogger ni,xbaek fitnah....tgk pro dan kontra sesuatu bende dlu sblm bwat ape2....faham,dan dalami dlu....skang nie,blog nie da jadi medan provokasi da...bape beso dose da ade sini?.....:(

January 2, 2012 at 7:32 PM

Ini la manusia...orang buat yang baik nk kate mcm2 sedangkn yg di dataran merdeka n i city xnk pulak ckp pape. kenapa perlu burukkan ulama? da kumpulkan umt islam. dari perkara lagha tu kan elok. ape la punye blogger ni. semoga allah bukakan pintu hati kamu..

January 2, 2012 at 7:35 PM

mana tuan empunya blog nih... diam jek

January 2, 2012 at 7:37 PM

BUSUKNYA HATI KO.. PERCKAPAN MCM XDE AKAL.

January 2, 2012 at 7:37 PM

lagu satu malaysia mcm mana?
lagu umno mcm mana?
lagu negaraku mcm mana?

January 2, 2012 at 7:38 PM

wah best la jd blogger nie....bederet pahala dia dpt akibat sumpah seranah korang.....udah2 la ckp baik2 kan boleh

January 2, 2012 at 7:41 PM

AAKJ. ko bawak nama UMNO, tapi ko kutuk ustaz2 nak berdakwah. Malu la dey. Alat musik ada ulama kata harus jika digunakan untuk berdakwah. Main jangan sampai jadi najis. Ko hisap rokok pun, bila dapat penyakit, tak terpikir ke dosa besar hisap rokok tu? AAKJ, lain kali pikir pakai kepala otak, jangan pakai kepala lutut.

January 2, 2012 at 7:43 PM

Macam sial la blogger ni..

January 2, 2012 at 7:47 PM

aku rase blogger ni sah ada masalah agama..sure bini die nih x tutup aurat, pki nmpk lurah utk sume org, anak lelaki sure jd boyan, anak dara die sure dh ramai yg 'rase'....dh kalau bapak pun ati gelap camno, pe lg keturuunan...sian ko blogger..g mampus cpt je dh le..menyesatkan org je..

January 2, 2012 at 7:48 PM

inilah fitnah akhir zaman.... org yang alim dihina... org yang jahil dipuja2... harap owner bloger yang ntah ape2 ning... bertaubat..... wallahualam.....

January 2, 2012 at 7:50 PM

ape ni geng, post xpakai otak ke?

January 2, 2012 at 7:50 PM

Ini pandangan mamat ni seorang aje.. takde kena mengena dgn dasar kerajaan.

January 2, 2012 at 7:51 PM

Blogger dajal.. saitan manusia

January 2, 2012 at 7:55 PM

Cara Yahudi?
Cara siapa lebih yahudi, sambutan di I-City ataupun sambutan di Dataran Shah Alam?
Walau aku x pergi kedua-duanya, tapi aku tahu salah satu nya lebih baik..

January 2, 2012 at 7:57 PM

Ini semua taktik lariskan blog..hahaha..tahniah kerana blog anda laris..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger