Label 10

Latest Post

Perhatian ; Pengumuman Penting Blog AAKJ

Written By AAKJ on Wednesday, August 21, 2013 | 10:03 PM

AZMY KELANA JAYA

Salam kepada sahabat-sahabat dan pembaca setia blog aakj..ini adalah pengumuman penting buat sahabat semua..maaf kerana terpaksa susahkan sikit sahabat-sahabat yang aakj hormati..

Blog ini akan berpindah alamat mulai esok ke alamat baru ;


Ini kerana ada masalah teknikal d blog ini..walaupun hati ni sayu nak tutup blog ini tapi apa boleh buat..perjuangan wajib d teruskan juga..yelah siapa tak kecewa..dah 11 juta lebih viewer..jadi kepada sahabat yang LINK dan FOLLOW melalui kaedah NETWORKBLOG harap daftar d blog yang baru seperti alamat yang d atas..

Terima Kasih yang tidak terhingga aakj ucapkan kepada sahabat semua kerana bersama selama sepenggal yang lalu..LOVE U ALL...

KLIK SAJA D ALAMAT BLOG BARU DAN KITA SENTIASA BERSAMA...




Kedah ; Akhirnya Azizan Angkat Sumpah Sebagai Wakil Rakyat


Bekas Menteri Besar Kedah Tan Sri Azizan Abdul Razak hari ini mengangkat sumpah sebagai Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Limau di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini.

Menurut bekas Setiausaha Akhbar beliau, Helmi Khalid, rombongan Speaker Dewan Undangan Negeri Kedah Datuk Md Rozai Safian tiba di wad hospital berkenaan kira-kira pukul 12.45 tengah hari tadi untuk proses angkat sumpah itu.
"Proses berkenaan mengambil masa kira-kira 15 minit," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. 

Antara yang hadir semasa proses angkat sumpah itu ialah Timbalan Speaker Datuk Azmi Che Husain; Setiausaha Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Syed Isa Syed Ibrahim; Penasihat Undang-undang negeri Datuk Anas Ahmad Zakie dan Adun Anak Bukit Datuk Ir Amiruddin Hamzah. 

Difahamkan proses angkat sumpah berkenaan berjalan lancar dan Azizan tidak menandatangani, sebaliknya hanya menggunakan cap jari sebagai pengesahan diri.

Azizan dipotong kedua-dua belah kakinya kerana mengalami komplikasi diabetes yang kronik 10 Mei lalu dan menerima rawatan di Hospital Pulau Pinang (HPP) kira-kira tiga bulan sebelum dipindahkan ke HSB minggu lepas.

Terkini Nahas Bas Genting ; Foto Mayat & Operasi Menyelamat




Sehingga kini, 32 mayat ditemui di lokasi sebuah bas terjatuh ke dalam gaung di Kilometer 3.5, Jalan Genting Highlands menghala ke ibu negara kira-kira pukul 2.45 petang tadi.

Dalam pada itu, 17 daripada mayat tersebut telah dibawa naik oleh pihak bomba.

Tragedi yang paling buruk selepas nahas bas ekspres dan bas sekolah di Merapoh, Pahang pada November 2003 yang meragut 18 nyawa.

Video Anjing Yang Hina "Sultan = Babi" Masih Bebas Berceramah



Nampak gaya..dah hampir seminggu aakj keluarkan video anjing upahan pakatan haram yang menghina Sultan secara terang-terangan..berani..kenapa Aakj kata dia berani sebab anda boleh lihat video yang d bawah ini..dia tahu dia d rakam..dia bongkak menjelaskan story board atau mapping bagaimana nak hancurkan Sultan dan Raja d Malaysia !!

Bukan Aakj sorang yang buat cerita ni..ramai juga sahabat aakj yang lancarkan perang dengan mangkok taik yang berotak khawarij ini..tuuuIIIhhh !! aakj tak leh terima jenis manusia yang berpikiran kapir laknat..seolah-olah dalam Islam tidak wujud Sultan atau Raja..

Maaflah aakj guna lagi sekali "Anjing"..memang ini saja yang layak aakj tulis bagi mangkok taik yahudi yang otaknya d liwat pakatan haram..

"..mudah je nak cari makan dalam pakatan haram..buka kitab..baca hadis sepatah dua dan yang lain cuba kenakan Kerajaan Bn cukup-cukup..walaupun ketika itu sedang buka kitab cara ambik wuduk..comfirm..anda akan jadi ustak popular.." - sumber bilik gerakan pakatan.

Khabarnya mangkok taik ni masih bebas naik turun surau dan masjid mengajar atau ambik upah mengajar RM300 (lebih kurang laa)..kononnya buka kitab..entah dari mana kitab dia ambil..kita pun tak tahu..orang kampung kena tipu bodoh je..

Mohon sangat-sangat pihak yang bertanggungjawab..Tangkap & Siasat kaki hasut ini..

Kepada Kerajaan BN..tak perlu teragak nak ambil tindakan..jangan sampai rakyat muak dan cuak kerana akan d label Kerajaan Layu...ketika Allah buat keputusan bahawa Kerajaan BN masih menjadi kerajaan maka jangan takut dengan amanah yang d beri..yakinlah Allah bersama yang benar !! Allah sayang BN !




Terkini : Foto Bas Masuk Gaung Genting

Bas Masuk gaung km 3.5 Jalan Genting berhampiran Chin Swee Temple..d beritakan bas tersebut penuh dengan penumpang.

Menurut sumber, bas tersebut menjunam dalam jarak 150 meter.

Usaha keluarkan mangsa sedang dilakukan..




xx

Ralat ; Foto Bukan Langgar Kereta Polis, Tapi Tembak Polis !!





Tadi aakj, d SINI keluarkan stori..maaf ada sedikit ralat..pembetulan..bukan kes langgar kereta polis tapi tembak polis masa d kejar kerana kesalahan menyamun mangsa d Kg Selayang Pandang.

Gerakan memburu bermula bila hebahan tentang samun bersenjata d terima. Suspek yang d buru ketika itu adalah 5 Lelaki India yang menaiki kereta 4WD Mitsubishi Triton.

Ketika berjaya d kesan d sekitar Batu Caves, Polis terus mengejar Suspek hingga ke Rawang.

Ketika mengejar kereta..suspek telah melepaskan beberapa das tembakan ke arah kereta peronda Polis menyebabkan kereta polis terbabas d Lebuhraya LATAR melanggar pembahagi jalan..

Polis akhirnya berjaya menangkap salah seorang dari suspek dan kes ini d siasat d bawah seksyen 395 kanun keseksaan.

Aakj nak tanya laa..Penjenayah ni ada S.O.P ke masa tembak polis ni..????

Kempen "OPS Anti Gangterisme" Bermula, Tahniah Gerakan Belia 4B !!


Petang ini, 21 Ogos, berkumpul d Madam Kopi O Kuala Langat jam 5 petang , Gerakan Belia 4B Kawasan Kuala Langat bersama NGO Lion Group dan lain lain d jemput untuk bersama dengan PDRM dalam program benci gangster, OPS Anti Gangsterisme.

Gerakan Belia 4B dan Ngo serta orang ramai yang sudi akan mengecat semula tempat-tempat yang menjadi mangsa conteng Gang 04 yang d katakan mula tunjuk belang akibat anggota mereka d tembak mati d Pulau Pinang tempohari, klik d SINI

Tahniah kepada Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk A Thaiveegan serta NGO serta orang ramai yang begitu serius tunjukkan rasa benci pada kewujudan kumpulan samseng ini.

Kepada puok kera pakatan haramjadah..turunlah sekali tunjukkan rasa cinta pada Malaysia melebihi cinta pada UNDI !!

Jangan jadikan isu S.O.P bagaimana Polis tangkap atau berhadapan dengan penjenayah sebagai modal politik murahan..penjenayah ada S.O.P ke nak tembak kepala mangsa?

JOM BERAMAI RAMAI PETANG NI...

Terkini Ancam Polis ; Foto Samseng Langgar Kereta Polis !!





perghHHHH dah mula hilang akal ke apa ni? 

Menurut sumber, kejadian ini berlaku pagi tadi..kereta peronda polis d langgar oleh seorang dari kumpulan samseng yang cop kat kepala No 36..mungkin itulah nama kumpulannya kot..

Samada dia sengaja langgar atau sebaliknya..aakj masih tunggu cerita dari sumber..

Kepada puok kera haram jadah yang sibuk dok nak S.O.P..tuuuiHHHH !! penjenayah ada S.O.P ke nak bunuh orang? Depa minta izin dulu ke nak tembak? vavilah!!

..bersambung d part II...cerita detail kes d atas..

Part IV ; Foto 2 Dari Lima Penjenayah Yang Di Tembak Mati, Lihat Sendiri Berapa Tembakan !!




Terdahulu, aakj ucapkan takziah kepada keluarga si mati ini.

Foto ini sekadar berkongsi dengan sahabat semua..bila timbul isu puok kera mula cucuk jarum menghasut ahli keluarga penjenayah yang d tembak mati dengan cerita kononnya tindakan Polis menembak penjenayah yang ada rekod jenayah dan memang WANTED ini adalah salah maka aakj rasa amat tidak adil dan lucu..puok kera pakatan haram..setahap ini mereka nak berpolitik hanya kerana nakkan UNDI KEKAL dan KUASA KEKAL !! 

Kata orang "..at what ever cost.." puok kera pakatan haram sanggup buat apa saja !!

Bayangkan betapa bodoh dan tahap babinya puok kera ini..ketika saat rakyat Malaysia cemas dengan kejadian tembak mati hampir setiap hari pada sebulan yang lalu..bila polis mulakan gerakan besar-besaran dan serius memburu penjenayah yang d katakan 'pembunuh upahan' dan pihak polis berjaya menumpaskan penjenayah..puok kera cuba tampil sebagai hero dengan menuduh Polis tidak betul cara menangkap penjenayah yang bersenjata ini..bukan senjata parang..SENJATAPI !!

S.O.P atau peraturan yang d bangkitkan puok kera ni sengaja nak nampakkan bahawa Polis SALAH dan memberi tekanan kepada pihak polis dengan pelbagai ciptaan persepsi.

Bagi aakj..S.O.P yang paling penting ketika melakukan serbuan terhadap penjenayah yang MERBAHAYA adalah KESELAMATAN ANGGOTA POLIS dan ORANG AWAM yang ada d situ ketika itu..

Puok kera ni fikir Polis nak tembak ke kalau penjenayah itu serah diri setelah d tawarkan penyerahan diri ketika serbuan?

Bayangkanlah kalau pihak polis yang kena tembak dan terkorban..apa pula kata puok kera pakatan haram jadah ni?

Sama-samalah kita tengok siapa loyar dan berapa orang loyar yang bakal 'ambil bahagian' dalam kes ini..kita pakat tunggu..

Kepada Ibubapa..awasilah anak kita semasa mereka membesar d hadapan kita..kalau anak kita jadi "Anakku Sazali" maka kita kena banyak berdoa pada Allah agar dia cepat-cepat kembali ke pangkal jalan dan kalau dia keras kepala juga tidak mahu berubah maka ke balai polis lah kita..


foto ehsan sumber


Terkini ; Foto Gadis Di Rogol Putera Arab Saudi


Kisah ini khabarnya berlaku dalam bulan Jun tahun ini...

Polis di Jeddah, Arab Saudi telah mengesahkan berita bahawa seorang gadis telah dirogol dan dibunuh oleh seorang putera Saudi.

Cerita ini bermula apabila saksi di Samer, pinggir bandar Jeddah, melihat perempuan digugurkan daripada kereta JMC. Rakyat yang menyaksikan peristiwa itu segera membaluti gadis dengan selimut dan menghubungi polis.

Selepas polis tiba, siasatan awal menunjukkan bahawa gadis itu telah meninggal dunia. Nombor plat JMC dimasukkan ke dalam sistem pengawasan kereta polis trafik dan ia menunjukkan bahawa ia dipunyai oleh seorang putera Saudi.

Kemudian, siasatan menyeluruh telah dilancarkan, dengan keputusan awal bahawa putera itu tidak lain tak bukan ialah Khalid bin Sa’ad bin Abdul Aziz al-Saud, yang, bertemu dengan gadis itu pada malam Rabu di pusat membeli-belah Al-Tuhayat . Gadis itu mencabar putera raja berkenaan.

Gadis itu diculik oleh sekutu itu putera dan dipindahkan ke tempat yang tidak diketahui di mana beliau telah diserang secara seksual. Apabila dia cuba melarikan diri, dia dibunuh dan mayatnya dicampak di tepi jalan.

Tetapi media dikawal kerajaan tidak melaporkan apa-apa kejadian. Kalaulah tidak kerana media antarabangsa dan internet, kebanyakan cerita-cerita ini tidak akan diketahui umum.

Part II 5 Penjenayah Di Tembak Mati ; Mayat Mereka Di Arak Bagaikan Wira

Written By AAKJ on Tuesday, August 20, 2013 | 11:44 PM

1150805_705977599419077_1895740407_nPart I ada d SINI

Apa sudah jadi dengan rakyat Malaysia hari ini apabila penjenayah dianggap sebagai wira manakala pihak berkuasa dianggap sebagai musuh

Itulah yang berlaku dalam kes lima orang penjenayah yang dipercayai ahli kongsi gelap yang maut dalam serbuan polis di sebuah rumah di Pulau Pinang.

1150149_705977596085744_98682759_n
Inilah yang berlaku apabila politik persepsi yang cuba diterapkan oleh pembangkang kepada rakyat. Kenapa pembangkang suka membela penjenayah tetapi menyalahkan polis dalam segala tindakan yang polis lakukan untuk mencegah dan mengekang jenayah.
Mungkin akibat daripada tindakan segelintir pemimpin politik inilah yang menyebabkan jumlah jenayah kian meningkat akhir-akhir ini.
Atau adakah suasana sebeginilah yang diinginkan berlaku oleh pembangkang kepada negara agar mereka boleh sentiasa menudung jari kepada pihak kerajaan dan polis agar rakyat melihat kerajaan dan polis hari ini tidak lagi mampu untuk mengawal negara.

Pengurusan Haji : Negara Luar Jadikan Tabung Haji Contoh


Selepas 50 Tabung Haji (TH) diwujudkan, entiti itu kini berjaya menjadi contoh kepada beberapa negara lain Islam dalam pengurusan jemaah haji ke tanah suci.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, selepas lima dekad penubuhannya yang menguruskan pemergian jemaah haji Malaysia itu, kini TH berjaya mencapai satu kemajuan yang boleh dibanggakan oleh semua pihak.

"Kita harus ingat, kita menubuhkan Tabung Haji bukan hanya untuk menguruskan ibadah haji semata-mata tapi ia kini mampu mengukuhkan ekonomi umat Islam di negara ini.

"Malah peranan itu amat membanggakan kerana peningkatan ekonomi umat Islam itu dilakukan melalui pelbagai sektor dan berjaya meletakkan Tabung Haji sebagai ikon institusi pelaburan negara," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan pameran haji dan fotografi bertemakan 'Al Hajj: Pengalaman Malaysia' di Muzium Kesenian Islam, Jalan Lembah Perdana di sini.

Turut hadir Pengerusi TH, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim; Pengarah Urusan Kumpulan TH, Datuk Paduka Ismee Ismail; dan Penasihat Yayasan AlBukhary, Datuk Abdullah Abdul Rahman.

Dalam perkembangan berkaitan, Jamil Khir turut mengatakan penerbangan pertama jemaah haji dari Alor Setar terus ke Madinah akan dilakukan pada 9 September ini.

"Penerbangan terus dari Alor Setar dilakukan bagi membolehkan jemaah tidak menghabiskan masa menunggu di KLIA (Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur) Sepang," katanya sambil menambah TH turut mewujudkan sebuah hotel di Alor Setar untuk kemudahan orang ramai. 





Terkini ; Foto Kecoh "Kumpulan Samseng 04 " Mula Perang Dingin Dengan Polis?




Aakj terima berita dari sumber, ekoran dari kejadian Polis tembak mati 5 penjenayah d Pulau Pinang semalam, klik d SINI..nampak gayanya macam cerita Mafia Italy yang berkuasa d Amerika...taring yang ada..kuku yang ada..semuanya dah mula nak tunjuk kat Polis..pergHHH..nak balas dendam?

Khabarnya salah seorang yang mati d tembak itu adalah Ketua Kumpulan 04, J.Gobinath 31 tahun atau d kenali sebagai Gobi..

Masa perarakan upacara bakar mayat Gobi pun aakj d beritahu sekitar 200 orang yang d kenali sebagai 'ahli 04' berarak sambil bakar mercun.."mereka datang dari Ipoh, N9 dan juga Tanjung Bunga.." - sumber

Dalam masa yang sama, aakj terima foto dari sahabat..agak mengejutkan sebab aakj memang tiada pengalaman mengenai simbol kumpulan tertentu d Malaysia ini.

Malah bukan setakat simbol..nama kumpulan yang ada dalam senarai pun aakj terkejut bila melihatnya (artikel seterusnya)..terkejut sebab terlalu banyak nama kumpulan ini..pergHHH kumpulan samseng kah ini?

Satu persoalan tiba-tiba bersarang dalam kepala ambo..apakah Malaysia ni mula wujud kumpulan Samseng bertaraf Mafia Italy? Al-Capone?

Apakah ada pihak yang 'tersentuh' bila puok ni d sentuh..pihak politik?











Lokasi :-

1. PEKAN BANTING
 - PONDOK BIT POLIS PEKAN
   BANTING 
- LORONG MAYBANK
- BUS STOP PASAR BANTING
- BELAKANG BANGUNAN GALIAN
   CITY
- BEKAS KILANG CORUM
- RESTORAN UMMI
- DINDING PAGAR BALAI / IPD
   BANTING ( SEBELAH
   BANGUNAN KEDAI )

2. TAMAN BANTING BARU
- KEDAI SINGER
- KABIN PEJ PERSATUAN
   PENDUDUK BB 
- KEDxAI MEE JAWA SAHA
- KEDAI CONER LOTh SEBELAH
   CUCI KERETA
- DINDING TAPAK PROJEK
   BANGUNAN KEDAI BB
- PETI TNB

Hina Sultan ; Daulat Tuanku, Pegawai Istana Tidak Perlu Tunggu Pihak Lain Bertindak


"..Sultan ni banyak mudarat dari baiknya..macam Hukum makan babi.." inilah lebih kurang ayat yang keluar dari mulut bangkai anjing peliharaan khawarij dan juga kononnya golongan ularmak dalam pakatan haram jadah..nauzubillah !!

Taraf Sultan dan Raja d Malaysia, tanah tumpah darah kita mula d asak kembali..mula d hina lagi..malah ianya tak pernah berubah..usaha menghina Sultan ini datang dari mulut babi yang sama..opss maaf..silap taip..dari mulut bangkai yang sama..siap ada "ROAD MAP" bagaimana nak hapuskan Sultan d Malaysia..perghHHH..tuuuiHHH !! aku ludoh muka taik ni...

Tadi aakj dah letak video anjing pakatan haram ni d SINI..aakj mohon maaf pada Istana atau lebih tepat kepada seluruh Istana yang ada dalam Tanah Melayu..nama tanah ini suatu waktu dulu..

Kepada seluruh Istana ;

Ampunkan Patik Tuanku..patik mohon sangat-sangat, dalam hal sebegini, pihak Istana boleh lakukan tindakan yang sewajarnya tanpa melihat reaksi rakyat jelata..rakyat memang marah..kalau d perintahkan perlimaukan keris pusaka dan yang seadanya patik yakin rakyat jelata yang sayangkan Sultan bakal turun pertahankan Sultan..

Patik tak pernah ke Istana, ampunkan patik kiranya bahasa ini kurang tepat untuk luahkan rasa hati pada pihak Tuanku..cukup-cukuplah penghinaan samada yang terang maupun yang berpaksikan gerakan sulit..patik amat yakin ada ruang yang luas bagi pihak Istana untuk bertindak ke atas manusia yang tak pernah kenal untung hidup d bumi yang aman ini..

InsyaAllah, biar rakyat melihat pihak Istana serius membendung usaha menghancurkan benteng terakhir Melayu..biar rakyat juga turut sama dalam pertahankan maruah Agama dan Bangsa ini..ampun Tuanku..

Kepada pihak lain yang punyai bidang kuasa..apa nak tunggu lagi !!!

Followers

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger