Label 10

Home » , , » Akhirnya KFC Bukan Milik Melayu Lagi !!

Akhirnya KFC Bukan Milik Melayu Lagi !!

Written By AAKJ on Tuesday, February 12, 2013 | 1:00 PM



AKHIRNYA segala kebimbangan dan usaha sebahagian besar rakyat Johor  agar kerajaan Negeri pimpinan Ghani Othman mempertahankan pegangan dalam Kentucky Fried Chicken (KFC) idak dipedulikan malah keluh kesah dan denyut nadi mereka yang mahu terus berbangga terhadap KFC sebagai harta mereka hanya tinggal kenangan semata-mata.


Tanggal 14 Februari 2013 nanti berakhirlah pegangan Johor Corporation (JCorp) terhadap  perniagaan Kentucky Freid Chicken (KFC) yang selama ini menjadi kebangaan rakyat Johor apabila Tripple Plate yang dikuasai oleh Zaki Zahid yang  dilantik o sebagai PemudahCara akan menjual saham dalam KFC sebanyak 51 %  dan Jcorp sebanyak 30 % kepada CVC Capital  dan jumlah jualan ini melibatkan pertukaran saham sebanyak 81% dan selebih bakinya dipegang oleh Jcorp dan KWSP.

Baca seterusnya d SINI
Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
February 12, 2013 at 1:57 PM

biasa la kalau org melayu meniaga, nama pun dah melayu.. untung sikit jual, susah sikit jual, senang sikit jual, kena bodek sikit jual.. melayu...

Anonymous
February 12, 2013 at 2:04 PM

so betulla kata che det...MELAYU MUDAH LUPA...

OOooo ZAKI dan GHANI....BERINGAT2LAH....JANGAN SAMPAI TERGADAI MARUAH BANGSA...

Anonymous
February 12, 2013 at 2:13 PM

YES....terbagus sangat.... lepas ni jangan complain kalau sijil halal boleh dibeli oleh kfc bila ada cawangan baru di kampung2 melayu.

Anonymous
February 12, 2013 at 5:07 PM

Assalamiualaikum.

Keluar tajuk sebentar..
Saya baru balik dari De Palma Kuala Selangor..bercuti. Ada group kesatuan sekerja proton buat kursus kat situ. lebih kurang 30 org peserta yang khabarnya baru berpiket minggu lepas. Org besar kesatuan tu yg hadir namanya Fauzi. orang kuat Pas. Perasminya yb abdulah sani"halau bini" diiringi oleh bini barunya (ok lah...tak la cun sngat..)
Aya dengar ucapan perasmiannya. antara intipatinya :
1. Yb dah banyak berpiket...beribu-ribu...depan "sultanpun saya piket sampai sultan murka.. murka takpe jangan gering" kata yb itu dengan sombong
2. Yb galakkan ahli kesatuan berpiket untuk menuntut hak (bagus...)
3. YB cakap ini semua salah kerajaan kerana drb dikuasai oleh syed mokhtar
4. YB kata syed mokhtarbodoh..tak guna..byk habiskan duit rakyat
5. YB kata dia jumpa orng besar proton dato/tansri (kejap yb ni tukar2 pulak antara dato dan tansri) khamil...kejap katanya khamis..kejap rabu...peleceh nama org. Sewaktu jumpatu yb sound dato/tansri khamil "sampai meleleh air mata khamil" kata yb dengan bongkaknya
Yb katakat khamil...u bukan level i utk bincang...level i adalah syed mokhtar... (sombong siol brader ni...!)
Yb bersumpah dengan nama Allh untuk mempertahankan kebajikan 11 juta lebih pekerja diseluruh malaysia (teringat kat kawan dia yg cadangkan jumlah kakitangan awam di malaysia, nak kurangkan polis, kontrak org kuat pkns pon tak settellagi...aduhai!!!!!)
audien terutama pengerusi majlis terus takbir...diikuti oleh peserta!!!!
Lepastu trainer ambik...

Ulasan saya :
1. Public speaking yb ni hancur berderai...gagap..sasul..
2. Content : hancur, xjelas, ngutuk ajer.
3. camana boleh jadi yb sbb kata2nya penuh dengan hasutan dan kebencian.
4. semua yang dimarah, dinistanya itu orang melayu. syed mokhtar, tun m, najib, khamil sampai nama wan roslan hr proton pon kene jugak.
5. Bongkaknya yb ini dengan merendahkan org lain
6.yb ni annouce yg bro anwar mintak dia bertanding lagi...
7. Saya tak respek yb camni... parti apapun kalau yb mangkuk camni...singkir5kan ajelah..
8. Kerana saya tak arif di dalam ekonomi, pembangunan insan, hablumminannas maka saya perlukan pemimpin yang ada ciri-ciriitu...saya tak nampak abdullah sani memiliki kriteria camtu
9. kepada peserta kursus tu... kesian saya tengok awak bertepuk tangan dan bersorak takbir kepada yb yng bercakap hanya mengutuk org, menyalahkan pihak lain dan sombong bongkak
10. kepada fauzi ... bini bertudung labuh...anak semuanya nampak baik tapi kesian katkau..
11. kepada pengerusi majlis... kejap-kejap takbir...yg buruk pon ko takbir kan... apalah bodohya ko ni
12. kepada trainer....kesian korang...cari makan cara dan tempat lain lah...

Anonymous
February 12, 2013 at 5:17 PM

HARAP SULTAN JOHOR BELI SEMULA SAHAM KFC TU DAN NYAH AJELAH KEDUA2 PENGKHIANAT BANGSA TU.....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger