Label 10

Home » , , , , , » Hanya Nik Aziz Sokong Anwar Sebagai PM ?! Syura Lain Say NO ?!

Hanya Nik Aziz Sokong Anwar Sebagai PM ?! Syura Lain Say NO ?!

Written By AAKJ on Tuesday, February 12, 2013 | 11:00 PM


Nik Aziz menafikan Majlis Syura Pas ada membuat perbincangan bagi menolak Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim daripada menjadi perdana menteri jika Pakatan Rakyat menang plihan raya umum ke-13 ini. 

Pok Nik juga menyifatkan dakwaan tersebut sebagai satu fitnah yang cuba dilemparkan terhadap PAS bagi melaga-lagakan parti tersebut dengan rakan sekutunya dalam Pakatan.

"(Dakwaan ini) mengarutlah. Saya pengerusi Majlis Syura. Tak ada apa yang dibincangkan," katanya yang juga Mursyidul Am Pas.

Beliau mengulas laporan sebuah akhbar hari ini yang mendakwa soal siapa bakal menjadi perdana menteri kembali menjadi tumpuan apabila tercetus khabar angin bahawa Majlis Syura menolak Anwar menduduki jawatan tersebut. 

Laporan akhbar tersebut yang memetik sumber dalaman PAS, turut mendakwa walaupun kesahihan mengenai pendirian majlis itu belum dipastikan, namun ia didakwa dibuat dalam satu perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota
majlis tersebut. 

Sumber itu turut dilaporkan berkata jika benar pendirian majlis itu menolak Anwar menyandang jawatan tertinggi negara, ini tidak mengejutkan kerana dikatakan memang itu pendirian sebahagian besar pemimpin dan anggota PAS. 

Khamis lalu, bekas anggota PKR dan kini Anggota Parlimen Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim dilaporkan mendakwa bahawa rakan-rakannya dalam PAS menyatakan penolakan Majlis Syura terhadap Anwar semakin kuat. 

Zahrain mendakwa ini berikutan percanggahan pendirian kepimpinan pembangkang dengan majlis tersebut dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.


SUMBER
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
February 13, 2013 at 12:29 AM

Nilah satu kesilapan besar di hujung usia politik n.ajis...org yg ditolak oleh ulama dan pengikut pas cuba diangkat jadi pm...
Mat liwat dan pendukung pluralisme agama dan lgbt serta pelacur kalimah Allah.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger