Label 10

Home » , » "You Malay Go Back To Sumatera" - Vivian Chong !!

"You Malay Go Back To Sumatera" - Vivian Chong !!

Written By AAKJ on Friday, July 5, 2013 | 5:30 PM

impian 1

Adakalanya mereka tidak dapat menyembunyikan apa yang ada dalam jiwa mereka. Terlalu lama berpura-pura baik dan kononnya tidak perkauman…kadang-kala terlepas jua ke alam maya.
Ada ramai bijak pandai Cina yang sudah tahu tetapi buat-buat bertanya kepada kerajaan agar mencari jawapan kenapa masyarakat Cina marah kepada kerajaan yang ada.
Sebenarnya…diaorang tak marah…cuma sebelum PRU13, mereka ingat undi mereka sangat berharga….mereka ingat Anwar akan jadi Perdana Menteri.

kartun
Mereka beranggapan semua hak-hak serta keistimewaan Melayu akan dihapuskan.
Itu sahaja sebab yang mereka keluar beramai-ramai, beratur berjam-jam lamanya di bawah terik matahari pada 5 Mei lalu untuk mengundi DAP dan rakan sekutu.
Mereka faham konsep Melayu perintah Malaysia (Anwar PM) tetapi Cina perintah Melayu (Anwar perlu kepada DAP untuk terus kekal PM).
Lihatklah di Perak dahulu… Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin perlu berbisik dahulu dengan Ngeh Koo Ham dan Ngah Ko Meng di kiri dan kanan beliau sebelum membuat keputusan.

impian 2
Jadi…masyarakat Cina tahu sangat…apa yang mereka boleh buat dan capai andai kerajaan yang ada tumbang.
Betul la bila ada pemimpin DAP kata Cina tak mahu jawatan PM…pasal mereka tidak mampu ke arah itu secara terus…tetapi mampu pegang kuasa sebagai PM.
Penulis bukan rasis (seperti kebanyakkan Cina Malaysia akan cakap)… cuma penulis faham… dan suara hati amoi di atas…sudah lama penulis tahu. Dan janganlah buat-buat tanya apa masalah Cina dengan kerajaan yang ada.

Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
July 5, 2013 at 10:00 PM

Inilah hasil sekolah SJKC. Siapa nak iawab....

July 6, 2013 at 9:45 AM

First of all, saya memang agak kesal dengan kenyataan yg diberikan oleh VC itu. Kaji balik sejarah, kaji balik perlembagaan, kaji balik semua sekali (suruh dia buat homework sikit) & disebabkan oleh SEORANG saja hmmm Melayu yg dapat nama buruk. Subhanallah minta simpang la semua benda² yg buruk dijauhkan. Singapore dh menjadi sejarah dalam Malaysia. Depa nak keluaq itu urusan mereka, dan mereka so called berjaya la ni bukan 100% depa yg buat. Tolong lah fikiaq elok². Mai mana air selama ni, Malaysia juga yg support (berbayaq naa). Pls think rasional VC. End of my comment. Allah Hafiz

July 25, 2013 at 1:05 AM

kalau disuruhnya Melayu pulang ke Sumatera, kemana pula pulangnya mereka kalau tak ke *****??? siapakah pendatang yg sebenarnya? pergi belajar sejarah balik larr... (kesal)
pernah dengar sendiri kata2 dr seorang ahli akedemik yg sebangsa mereka, "bg saya bahasa Melayu itu tidak ada gunanya, dan masa depan sekolah jenis kebangsaan cina di MALAYSIA akan ada masa depan yg serah kalau PR menang"... see...dari situ pun dh boleh nampak sgt kot... Bangkitlah Orang MELAYU, jangan biarkan tanah warisan ini dimilik orang... akhirnya kita bakal mengemis di tanah sendiri. masa itu, menanggis air mata darah sekali pun, dah xberguna... jangan kerana kepentingan politik kita bermusuhan sesama sendiri dan bangsa lain bertepuk tangan bersorak gembira...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger