Label 10

Home » , » #PRKKualaBesut : Universiti Al-Azhar Nafi Azhar Idrus Belajar Di Sana

#PRKKualaBesut : Universiti Al-Azhar Nafi Azhar Idrus Belajar Di Sana

Written By AAKJ on Thursday, July 18, 2013 | 1:00 PM


Terkini aakj dapat berita dari Tanah Mesir yang kini tengah kelam kabut tidak stabil kerana huru hara yang rakyat mereka cipta sendiri..Berita mengenai Universiti Al-Azhar d Mesir melaporkan bahawa Ostak Cari Makan, Azhar Idrus tidak pernah belajar di sana.

Aakj terpaksa hubungi sahabat-sahabat aakj d sana untuk membuat penyiasatan yang terpecinci tentang berita yang kononnya Azhar Idrus juga pernah belajar d sana..hebat penganut taksub Ostak Cari Makan ni cuba jual 'kelulusan' beliau !

Hingga saat ini aakj masih menunggu dari mulut Azhar sendiri, siapa guru-guru tempat beliau 'bertalaqi' dan d mana pusat pengajian talaqinya itu ?

Apakah susah sangat nak tulis atau nak ceritakan kepada pendengar yang datang celoteh boddow beliau ? rasanya tak sampaipun 5 minit kalau setakat nak bagitahu semua yang aakj tanya d atas !

Apa nak d malukan kalau kita hanya mendapat pendidikan secara TALAQI dengan Guru Khusus..itu juga antara cara Sahabat Nabi saw belajar dengan Baginda saw.

Selama ini kita d perdengarkan oleh penganut Ostak Cari Makan bahawa beliau belajar Agama dengan 8 orang hingga 12 orang Guru agama d pondok tersohor d Malaysia dan Thailand..apakah benar dakwaan dari penganut beliau atau hanya sekadar 'omong kosong' untuk modal cari makan ?

Nabi saw sendiri pernah menasihatkan kita hati-hati dengan kewujudan Ulama SU'..ulama yang membawa kepada kesesatan ummat :

Ulama yang mengajak kepada kebaikan, tetapi dengan cara-cara kefasikan, seperti berdakwah dengan musik dan gendingan. Mulutnya mengajak ke surga sementara tangan dan kakinya mengajak orang lain untuk bergoyang mengikuti syetan. 

Atau berdakwah dengan menggunakan metode lawak, sehingga ungkapan yang kotor dan contoh-contoh yang seronok menjadi bumbu wajib dalam setiap ceramahnya karena target keberhasilannya adalah puasnya hadirin, pemirsa dan pendengar, dengan gelak tawa dan senyuman lebar sebanyak mungkin. 

Tema dan isi dakwah pun dipilih dan dikemas sesuai dengan selera para panitia dan pengunjung. Mulutnya mengajak kepada iman, namun lawakan dan kebanyolannya melupakan akhirat. 

Intinya adalah ia mencari "ridah manusia." Jenis ulama penghibur (pelawak dan pemusik) ini tidak mengikuti aturan dakwah dalam syariat Islam, tetapi mengikuti nafsu syetan demi mengejar ridha manusia.

Mereka lupa akan ancaman Rasulullah SAW : "Barangsiapa yang mencari ridha Allah dengan (resiko mendapat) murka manusia, maka Allah mencukupinya dari manusia. Dan barangsiapa mencari ridha manusia dengan (menyebabkan) kemurkaan Allah, maka Allah menyerahkan dirinya kepada manusia." 
(HR. Tirmidzi, no. 2419).

Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
July 18, 2013 at 1:09 PM

Boleh menape mg fitnah? Ustaz azhar xpnh pom bgtau bljar Kat u al azhar

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger