Label 10

Home » , » PRU13 : Timbalan Ketua Pemuda Pas Wilayah Menyalak Macam Anjing

PRU13 : Timbalan Ketua Pemuda Pas Wilayah Menyalak Macam Anjing

Written By AAKJ on Thursday, June 6, 2013 | 11:00 PM

Mohamad Suhaimi Abdul Aziz

Seorang lagi pemimpin pembangkang bersikap derhaka terhadap titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah apabila menggesa supaya Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) diadakan semula.

Ia apabila Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Wilayah Persekutuan, Mohamad Suhaimi Abdul Aziz meminta PRU13 diadakan semula kerana mendakwa pilihan raya tersebut pada 5 Mei lalu berlangsung secara tidak adil dan penuh dengan penipuan.
“Kerajaan sepatutnya tidak akan teragak-agak untuk membubarkan kerajaan bagi memberi laluan kepada PRU yang lebih adil, bebas dan demokratik. Adalah lebih baik mengadakan pilihan raya semula dalam tempoh enam hingga 12 bulan dari sekarang bagi memuaskan hati rakyat,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Mynewshub.my pada 3 Jun lalu melaporkan pakatan pembangkang yang cuma memenangi tiga negeri pada PRU13 semakin biadap dan bertindak seperti `kaduk naik junjung’ apabila dengan berani `mencabar’ titah Yang di-Pertuan Agong.
Meskipun telah dititahkan baginda supaya semua pihak termasuk parti-parti politik akur dengan keputusan PRU13 yang menyaksikan Barisan Nasional (BN) kekal menerajui kerajaan Persekutuan, tetapi titah itu nampaknya langsung tidak dihiraukan mereka.
Ibarat rakyat yang menderhaka kepada Agongnya, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan berani menyatakan Himpunan Blackout 505 bagi membantah keputusan PRU13 pada 5 Mei 2013 akan tetap diteruskan. 

– mynewshub.my
Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
June 6, 2013 at 11:55 PM

Ni lah contoh pemimpin paling bodoh. Memalukan aku je.

Anonymous
June 7, 2013 at 12:11 AM

`lebih adil, bebas & demokratik' konon...atuk ko la..slagi puak ko x menang, selagi tu x adil...woi mengong..selangor pas mng lbh kerusi pun ko tunduk gak kn..bodoh!!!!

Anonymous
June 7, 2013 at 12:55 AM

Memang bangang dan bodoh. Tak cukup sekolah. Nak habaq...kalau lah PRU 13 tak adil, bubarkan kan dulu DUN Selangor, DUN Kelantan & DUN Penang. Dah bubar, baru boleh bubarkan DUN2 lain dan Parlimen. Amacam? Ada BUAH ker? For all you know si mamat nie kena mencarut oleh PAS, PKR & DAP. Si tua kebangka pulak liwat si mamat nie.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger