Label 10

Home » , , » Harga Rokok Naik Salah BN?

Harga Rokok Naik Salah BN?

Written By AAKJ on Monday, June 3, 2013 | 9:00 AM



Harga Rokok Naik Esok Hingga RM10.50 Sekotak, BAT Dakwa Peningkatan Kos

British American Tobacco Malaysia (BAT) mengumumkan harga rokok tertentu akan dinaikkan bermula , 3 Jun 2013.
Pengarah Urusan BAT, Datuk William Toh berkata, kenaikan harga rokok terbabit tidak dapat dielakkan kerana syarikat tersebut berhadapan peningkatan kos operasi.
“Seperti syarikat-syarikat lain BAT berdepan dengan tekanan inflasi, tenaga buruh dan kos input yang mengakibatkan kos operasi semakin meningkat dari semasa ke semasa.
“Di samping itu perundangan industri tembakau, perdagangan haram turut memberi impak kepada jualan rokok secara sah kami,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Justeru, William mendakwa pihaknya mengambil keputusan menaikkan harga rokok pada kadar 3 peratus mulai esok bagi menangani peningkatan mendadak kos dan perdagangan haram.

Harga baharu rokok yang berkuat kuasa pada Isnin, 3 Jun adalah seperti berikut:

DUNHILL range RM10.50
KENT range RM10.50
BENSON & HEDGES RM10.50
PETER STUYVESANT range RM9.00
PALL MALL range RM9.00
PALL MALL Plain RM10.90
LUCKY STRIKE PLAIN RM10.90
ROTHMANS INTERNATIONAL RM10.90.

Share this article :

+ comments + 8 comments

Anonymous
June 3, 2013 at 9:26 AM

MUNGKIN JUGAK NI MAINAN YAHUDI..SBB YAHUDI PEMBUAT ROKOK..YAHUDI NK BUAT RAKYAT MALAYSIA MARAH PADA BN..SBB TU YAHUDI NAIKKAN HARGA ROKOK..YAHUDI MEMANG NK HANCURKAN MALAYSIA..

June 3, 2013 at 10:04 AM

Jangan sebut rakyat sebaiknya perokok dan yang tidak merokok.
Yang merokok tentu nya marah kepada Bn kerana naikkan harga rokok sedangkan mereka tahu merokok membahayakan kesihatan
Yang tidak merokok pula akan berkata , biar lah kita tidak merokok yang rugi adalah yang merokok.

Cuma jangan ada barang kegunaan harian naik , itu sahaja maka baru lah kita boleh kata rakyat akan marah kepada kerajaan Bn

June 3, 2013 at 7:23 PM

mcm mana makanan yang kat malaysia ni yng boleh membahayakan kesihatan..x nak komen ke?

June 3, 2013 at 7:34 PM

ayam kat malaysia segar2.umur ayam baru 3 ke 4 minggu dah boleh tuai..sayur segar2 ulat takut nak kacau ..racun apa yng diaorng gunakan tu?tak nak pantau n komen ke?

Anonymous
June 3, 2013 at 11:31 PM

Hang tak tengok ke tujuan boikot..
Melawan biadap cina
Tak kepastian halal haram bahan yg diguna
Bahan yg diguna..bahan kimia membahayakan badan

Hang ni melayu Islam ke cina. Jgn asyik nencari sesuatu jika anda Melayu Islam sedar kebaikan boikot. Jika anda ada ego dan tidak mau itu duit hang terserah hang. Jika anda cina..tak heran anda nak mengamuk. Pegi cari blog lain.

Anonymous
June 3, 2013 at 11:43 PM

Apa saja akan dipantau..anda bodoh atau cerdik...blog mana yg boleh sumbat semua berita..satu persatu..

Mengapa anda marah...jika sayur byk bahan kimia jgn dibeli jgn dimakan.. Bagi nasihat dan teguran ke orang. Hang boleh ambil gambar dan hantar ke blogger buat ulasan hang sendiri dan nyatakan tempatnya.

Ulasan awak menunjukkan awak marah dan bersikap seperti org lain tidak boleh memberi ulasan. Awak merokok..itu hak awak...majoriti ibubapa tidak mau anak mereka merokok. Awak mau anak awak merokok...itu juga hak awak...

Anonymous
June 6, 2013 at 10:33 AM

Nak bertaya selain senarai di atas adakah ianya hanya dinaikkan.? selain dari brand lain adakah ia akan dinaikkan juga atau hanya yg dalam senarai sahaja di naikan.Contoh brand winston?Minta penjelasan bg sesiapa yg mengetahuai dan di manakah ingin sy kemukakan persoalan ini? Dimanakah sy boleh ajukan soalan ini di kemeneterian kerajaan..?

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger