Label 10

Home » , , » Guan Eng Tuntut Pembelaan Penjenayah

Guan Eng Tuntut Pembelaan Penjenayah

Written By AAKJ on Monday, June 3, 2013 | 8:07 AM

Parti DAP mendakwa berasa kecewa terhadap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kerana enggan mengambil tindakan tegas terhadap anggota polis yang dikaitkan dengan kes kematian tahanan semasa berada di dalam lokap.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendakwa Ahmad Zahid sebagai Menteri bertanggungjawab tidak sepatutnya tidak melindungi mana-mana pihak yang disyaki melakukan jenayah termasuk pegawai atau anggota polis.
“DAP terkejut dengan sikap Menteri Dalam Negeri apabila beliau menyatakan pegawai atau anggota polis terlibat tidak patut digantung tugas agar semangat pasukan polis tidak patah.
“Beliau sepatutnya memberi perhatian terhadap tangisan isteri tahanan yang mati dalam lokap dengan menangkap dan menahan pegawai polis terlibat,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Justeru Guan Eng menggesa pegawai polis terlibat ditahan dalam lokap atas tuduhan membunuh supaya kejadian seperti itu berulang pada masa depan.
Beliau juga mengambil kesempatan daripada insiden tahanan mati dalam lokap untuk memperkuatkan cadangan penubuhan Suruhanjaya Aduan dan Tingkah Laku Polis (IPCMC).
Ahmad Zahid pada 31 Mei lalu bagaimanapun menjelaskan kerajaan tidak pernah melindungi anggota polis jika benar ada antara mereka terbukti bertindak di luar batasan perundangan.
Beliau meminta pemimpin pembangkang berhenti mempertikai ketelusan Suruhanjaya Integriti Agensi Penguat Kuasa (EAIC) dalam menjalankan siasatan kes kematian tahanan semasa di dalam lokap.
“Kita tidak memihak kepada mereka yang melakukan kesalahan biarpun mereka adalah pegawai kita, jadi jangan berprasangka buruk terhadap mereka yang melakukan siasatan kerana mereka telah menjalankan tugas dengan baik,” kata Ahmad Zahid
Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
June 3, 2013 at 8:20 AM

LGE were tyco. Shit LGE how about express owner that involve in manslaughter due to RAKUS keuntungan in pleagus rapid belaga! for sure shit DAP were BISU! coz its own by celaka lakia¡

Anonymous
June 3, 2013 at 9:40 AM

LIM GUAN ENG....BABI

Anonymous
June 3, 2013 at 11:52 PM

Dah abisss modal...citer dah basi..fitnah tak menjadi makan diri sendiri...cari isu baru..tak ada kerja lain...asyik cari isu konon nak ambil perhatian...padahal nak ditunggang..

Dah ditunggang isu....org Melayu melatah..dia lari..Melayu bodoh demo..yg kena tangkap Melayu..

Begitu juga dibuat kat hindraff..tunggang isu dah ditunggang dpt undi cabut lari...tak peduli ke India...tuiiiii cina kui...

Ooo semua Melayu sedarlah..cina ni hanya nak menunggang...dah tunggang cabut lari..nak tunjuk kat org dia lah bersih dan tengok rakyat.

Taktik basi...sama mcm nuor

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger