Label 10

Home » , » Cina Pulaukan Kepimpinan Melayu, Melayu Pulaukan Barangan Cina. Salahkah?

Cina Pulaukan Kepimpinan Melayu, Melayu Pulaukan Barangan Cina. Salahkah?

Written By AAKJ on Sunday, June 16, 2013 | 1:00 PM

Apabila orang Melayu berpakat untuk memulaukan kedai Cina, barangan Cina dan semua produk syarikat  Cina, maka akhbar The Star menjalankan kempen menentangnya kerana dakwanya membahayakan keharmonian sosial negara.

star 2

Tetapi apabila orang Cina menjalankan kempen untuk meruntuhkan dominan Melayu dalam sebuah kerajaan majmuk yang terbina sejak merdeka, The Star tidak pula nampak bahayanya.
Saya telah nampak bahayanya apabila ribuan orang Cina di kampong dan di bandar beratur panjang berbatu-batu, termasuk yang pulang dari luar negara untuk menenggelamkan kerajaan Melayu pada 5 Mei lalu.
Tindakan Buy Chinese Last oleh beberapa NGO Melayu adalah sebagai membalas tindakan orang Cina khususnya DAP yang mahu menghancurkan sebuah kerajaan yang bersifat multiracial tetapi telah tersasar  membina  sebuah kerajaan Bumiputra.
Jika orang Cina mahu melindungi perbuatan jahat menentang kepimpinan Melayu dengan kempen “Kami Suka Najib, Tetapi Tidak Suka BN,” maka apa salahnya jika orang Melayu berkempen “Kami Suka Cina, Tetapi Tak Suka Barangan Cina.”
Saya sendiri tidak percaya bahawa tindakan ini akan berkesan serta merta kerana kuasa ekonomi tidak sepenuhnya berada di tangan orang Melayu atau Bumiputra tetapi kempen Buy Chinese Last boleh berkesan jika dijalankan terus menerus  dalam masa empat lima tahun akan datang secara profesional dengan strategi yang inovatif dan kreatif, halus dan bijak secara kecil-kecilan dan besar-besaran.
Kerajaan mesti banyakan lagi Kedai1Malaysia di seluruh negara.
Ini bukan tindakan rasis kerana kempen jatuhkan kerajaan Melayu juga bukan rasis. Hanya Ketua Pengarang Akhbar The Star, Datuk Wong Chun Wai sahaja nampak rasis seperti dia nampak Utusan Malaysia rasis, tetapi tidak nampak akhbar Cina rasis.
Mulakan dengan pemulauan akhbar The Star.
KENAPA THE STAR BERSIKAP BEGINI?
Akhbar The Star yang menonjolkan diri sebagai juara untuk mengharmonikan semula hubungan antara kaum selepas Pilihan Raya Umum Ke13, tetapi tidak langsung menyiarkan  berita mengenai Pas tidak bersetuju dengan perhimpunan haram untuk menjatuhkan kerajaan yang dijuarai oleh Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim.
Jika The Star ikhlas untuk mendamaikan negara, maka berita ini akan memberikan sumbangan yang besar ke arah melemahkan masyarkat Cina yang sedang berada dalam uphoria gerakan untuk menjatuhkan kerajaan dengan keganasan dan kekerasan yang diwarisi dari  PKM.
Mereka ini sebenarnya adalah communist surrogate. Nasib baik The Star gagal dalam usaha untuk membawa balik Chin Peng ke Malaysia. Jika tidak, dia tentunya memberikan inspirasi dan semangat besar kepada orang Cina Malaysia dari dekat.
The Star juga tidak menyiarkan berita orang Cina Malaysia di London mengadakan tunjuk perasaan untuk mencemarkan Pilihan Raya Ke 13 di Malaysia dan demikian juga pelajar-pelajar Malaysia menterbalikkan bendera Malaysia di Taiwan.
Apa yang disiarkan hanya bila pelajar-pelajar yang kurang ajar ini mempertahankan diri mereka.
Zamkata akan menyiarkan dari semasa ke semasa betapa kelicinan The Star menjadi duri dalam daging untuk membuka mata seluruh rakyat yang prihatin terhadap keselamatan negara ini.
Saya kira masa telah berakhir untuk The Star bermuka-muka dan bermain silap mata, pepat di luar rencong di dalam.
KERA SUMBANG PAS DALAM HIMPUNAN HARAM DI KEDAH.
Sekalipun sebahagian besar pemimpin pemimpin Pas tidak bersetuju dengan perhimpunan haram yang dijuarai oleh Anwar  dan Lim Kit Siang tetapi Naib Presiden  Pas Sallehuddin Ayob dan Pesuruhjaya Pas Kedah Mahfuz Omar telah bersama dengan Anwar Ibrahim dalam tunjuk perasaan haram di Ibu Pejabat Pas di Kota Sarang Semut Kedah malam kelmarin.
Sejumlah besar yang hadhir adalah dari kaum Cina.
Kepada Mahfuz dan Sallehuddin tidak ada jalan lain lagi kecuali terus  bersama dengan Anwar Ibrahim sehingga kesaat terakhir kerana kedudukan masa depan mereka dalam kepimpinan Pas juga hanya menghetong hari. Seperti Hadi mereka jug adalah kera sumbang dalam Pas sekarang ini.

mynewshub
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
June 16, 2013 at 8:31 PM

Boikot terusssss jgn berhenti..walaupun byk bermasalah dgn along..jgn kasihan...org Melayu jgn layan jgn bantu..bukan ka org cina kata dia kaya pegang ekonomi dgn pinjam duit along tapi brg Melayu beli..tunggu kesannya..

jadi kita nak tengok mampu ke dia pinjam lagi duit kat along..boleh cina hina lagi Melayu..pegi la mintak bantuan kat dap. dgr kata tokey tokey cina bela kongsi gelap..mafia

itu membuktikan kita telah berjaya..baru boikot dah nampak kesan..konon keharmonian bangsa. Dah puas hina bangsa Melayu..agama..
tambahan boikot star

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger