Label 10

Home » , » Azhar Idrus Terima RM30,000 Sebulan Sebagai Upah Tanpa Tauliah ?

Azhar Idrus Terima RM30,000 Sebulan Sebagai Upah Tanpa Tauliah ?

Written By AAKJ on Sunday, June 9, 2013 | 3:00 PM


Benarkah itu angka yang Azhar Idrus terima setiap bulan ?
Kalau tak benar maka berapa yang di terima ?
Atau bayaran mengikut pungutan 'sedekoh' orang yang hadir ?
Atau upah ceramah lain dan peratusan juga d ambil dari hasil jumlah kutipan 'sedekoh'?

Berapa pula jumlah yang Astro bayar untuk slot rakaman ?

Anda agak berapa ? Khabarnya kalau ikut cara Pas, penceramah akan ikut 'percentage' dari jumlah keseluruhan kutipan. Hadi Awang pun khabarnya cekau juga upah ceramah..ye ke Hadi..Nik Aziz ? hahaha malu la weiii..khabarnya mereka lantik ejen untuk tunggu ambik duit setelah kiraan dan pembahagian selesai.

Menurut sumber..agihan d beri pada Tuan Rumah yang sediakan tempat ceramah..Penceramah..tukang kutip duit..tukang jaga parking..tukang kira duit..tukang jaga ceramah..yang tinggal hanya beberapa ratus sahaja..itulah yang d masukkan dalam tabung..tu pun kalau masuk..tanya Stopa dia buat apa..tuiiiiHH hahahah

Itu hal Pas sakau duit sedekoh..

Hal Azhar ni lagumana pula..khabarnya serupa je..cuma cara dia agak class la sikit..maklumlah dia sorang je makan..kalau ada pasangan duet, khabarnya dia tak nak share apa yang dia dapat dari jumlah kutipan pada ceramah itu..

Anda cuba pikir..Tauliah tidak ada..pelajaran agama yang beliau dapat entah dari mana..kalau malam tu dia nak bersantai maka dia takkan bawa apa-apa kitab atau kertas catatan..dia main bantai je jawab apa saja soalan sambil melawak..mudah..lepas dia jawab..anda ketawa maka hilanglah apa yang dia jawab tadi..IBLIS..itu cara IBLIS !

Berbaloi ke bayar mahal sekadar datang buka kitab dan cerita BAB NIKAH..guna Kitab Babun Nikah ?

Anda yang boleh baca jawi pun boleh baca Kitab bab Wuduk atau Nikah Atau Bab Solat Atau Bab Puasa..sekadar nak baca..sekadar nak jelaskan tang cara..sekali sekala berlagak sebagai Ahli Fatwa..kaitkan dengan hadis dan firman yang anda hafal dan keluarkan FATWA kononnya begitu dan begini..kononnya Ulama tu kata begini dan Ulama ni kata begitu..sebut je nama Ulama yang tak pernah d dengar..sebut dengan gaya orang arab badwi..pendengar melopong..mereka akan fikir anda hebat !!

Itulah cara Azhar..bermula d surau..masuk masjid..tanah lapang..stadium dan akhirnya TV..niat dia dah tercapai dan anda akan tengok untuk penggal PRU14..

Kepada Kerajaan Terengganu..lihat Kerajaan BN Sabah..anak Anwar pun Kerajaan Sabah halau keluar..anda masih nak benarkan Azhar bersukaria berpesta dalam rumah Allah d seluruh Terengganu ?

Azhar wajib dedah berapa yang dia dapat hasil dari dok "membodohkan" orang..sebab dia tuduh Ulama Muda UMNO dapat RM15k sebulan...


Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
June 9, 2013 at 3:27 PM

"Ikutlah orang yang tidak meminta upah kepada kamu, merekalah orang-orang yang mendapat petunjuk yang benar." (36:21)

Aku tak cakap tapi ini Allah yang perintahkan kita jangan ikut syaitan-syaitan berserban dan berjanggut. Diorang ni semua bukannya nak berdakwah tapi nak cari makan je.

Anonymous
June 9, 2013 at 7:09 PM

Tengah mikir..kereta mewah..na bayo..rumah nak bayo..bini..nak nafkah..makan anak jln.. Oooooo byk tu..tentu masyukkk dahsyatttt.

Zalim kat mana ya...zalim kat org lain adala.. Beri duit tujuan sedekohhh..hang bini satu dia bini tiga..hehehehe..jab agama tumpang semangkok. Bukan tumpang duit..tumpang tanggungjawab depan Allah..mmmm

Patutla sahabat pernah bertanya ke nabi dan jawabannya buat sahabat terkejut badak..
Ya rasul..siapakah yg paling byk masuk neraka.. Jawab nabi...salah satu yg paling byk ulamak.. Terkejut sahabat kerana ketika itu ulamak adalah sahabat nabi..golongan yg dipercayai..

Ulamak yg dimaksudkan seperti sekarang selepas tamat zaman nabi dan khalifah..sebab tu la sahabat tak faham...sahabat tak tau yg ulamak sekarang lain dr dulu tapi rasul tau.. Tu la negara Islam sesama Islam berperang..

Anonymous
June 10, 2013 at 10:43 AM

Fuhhhhhhhhh....ustaz blajar agama ntah dr mana n hafal segala hadis n hukum hakam pastu cari jln nk jd glamour....pastu bleh la Pakai FERRARI.....bini plak bleh tambah tambah.......mana yg xsetuju bleh trade in bini tu......adehhhhhhh......ni la golongan alim akhir zaman.....nafsu n .materialistik jd KIBLAT!!!!!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger