Label 10

Home » » Selamat Hari Guru !! Selamatkah Anak-Anak Kita ?!!

Selamat Hari Guru !! Selamatkah Anak-Anak Kita ?!!

Written By AAKJ on Thursday, May 16, 2013 | 3:00 PM


Pantas !! Masa terlalu pantas berlalu..dulu lain sekarang lain..dulu Guru d hormati dan d segani..sekarang ? Masih wujudkah persekitaran Guru itu pendidik, pemimpin dan agen pembaharuan minda anak bangsa ?

Semua orang pernah lalui zaman persekolahan..semua orang ada kenangan manis dan pahit sewaktu menjadi pelajar, samada d sekolah biasa d kampung mahupun d sekolah asrama penuh..saat manis yang sukar d lakar dengan kata-kata..saat yang tak mampu d kembalikan lagi..

Dulu..kalau sebut saja nama CIKGU..penduduk kampung cukup hormat, mana tak hormat..merekalah pendidik yang bakal mencorakkan anak mereka d masa depan..Cikgulah tempat anak-anak mereka menimba ilmu untuk jadi manusia berguna..sekurangnya walau tak masuk U..namun menjadi manusia yang berakal waras !

Aakj masih ingat..kalau budak tu nakal sangat..mak ayah akan laporkan pada guru supaya'betulkan' anak mereka. 

Kalau kena rotan dengan cikgu..mana berani nak adukan pada mak ayah..dulu rotan cikgu nak betulkan anak murid..nak supaya anak murid jadi pandai..nak disiplinkan anak murid..kalau mak ayah tahu kita d rotan maka kita kena 'tambah' rotan lagi d rumah oleh mak ayah..hehe itu dulu

Kini kalau cikgu rotan..belum tentu mak ayah dapat terima..kalau kerana anak kita nakal pun belum tentu terima..silap-silap ke balai..

Dulu mana ada Cikgu berpolitik secara terang-terangan..sampai anak murid sekolah rendah pun nak d DOKTRINkan dengan BN jahat..BN Rasuah dan pelbagai kata nista..guru apa jenis macam ni..????

Aakj bukan nak hina guru yang berpolitik..cuma agak-agaklah kalau nak balun anak murid dengan batang penyapu kerana mak ayah orang BN..seperti cikgu gila d atas..klik d SINI

Hingga saat ini aakj masih menghormati cikgu-cikgu yang mengajar aakj..dari sekolah rendah hingga ke asrama penuh dan jadi 'manusia' hingga kini hehe..tak pernah seorang pun Cikgu berkempen pada kami dulu..akhirnya ada classmate..ada rakan sekolah jadi YB juga..

Aakj seru pada guru..nak berpolitik..masuk gelanggang yang betul..bukan rosakkan otak pelajar anda seawal sekolah rendah dan menengah..anak aakj pun mengadu..anak jiran pun mengadu..cikgu sibuk berkempen !!

Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
May 16, 2013 at 3:41 PM

Buang Daerah CIKGU ini....hantar cikgu ini ke sekolah pendalaman...jangan di simpan cik gu yg macam ni.

Anonymous
May 16, 2013 at 6:14 PM

Maaf,saye antara pro krajaan di sekolah.di sini,kami dan pro pr tidak pernah membincngkan isu parti kpd anak didik.jika ada guru yg brtndk dmkian,trus bawa saksi(bbrapa org murid) dan buat laporan trus pd phk atsn,.

Anonymous
May 17, 2013 at 1:08 AM

Jgn antaq kat pedalaman...tu masih ok...kawasan org Melayu...

Campak aje kat sekolah cina...ngajo kat sana....cikgu sana dah lama derita.....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger