Label 10

Home » , » #AnalisaPRU13 : Tidak Sampai 1% Bangsa Cina Undi Calon UMNO ?!

#AnalisaPRU13 : Tidak Sampai 1% Bangsa Cina Undi Calon UMNO ?!

Written By AAKJ on Tuesday, May 7, 2013 | 12:00 PM



Dari berjuta pengundi cina di malaysia, tidak sampai 1% pengundi cina mengundi calon umno dari barisan nasional dan 99% pengundi cina undi dap dan pengundi india dalam 20% sahaja undi calon umno dalam pru 13.

Lebih 98.7% dari ahli pas dan penyokong pas mengundi Dap di seluruh Malaysia tetapi hanya 25% ke 35% pengundi cina dan dap mengundi calon Pas

Kita boleh percaya dalam 20% sahaja bangsa india di malaysia

54% orang melayu di semua negeri kecuali sarawak dan kelantan mengundi calon umno yang menyebabkan calom umno mampu menang dengan kekuatan pengundi melayu seperti di dun semenyih 55% jumlah pengundi keseluruhan pengundi berdaftar dan pengundi melayu mengundi calon umno dan menang calon umno tersebut

Sila jangan bagi muka lagi kat mana mana orang cina di malaysia, dan jangan percaya lagi pada 99% rakyat berbangsa cina di malaysia dan kukuhkan perpaduan orang melayu dan bumiputra Sabah dan Sarawak , kita ada lebih 65% jumLah penduduk malaysia (dari melayu 55% dan bumiputra sabah sarawak 10%) dan dengan 65% kita bersatu dan pedulikan selepas bangsa cina sebab 99% mereka adalah anti Umno.


..bersambung..kenapa Cina Rasis benci UMNO !



Share this article :

+ comments + 13 comments

Anonymous
May 7, 2013 at 12:09 PM

sangat setuju...jangan terlalu beri muka..walaupun cina tak undi BN, tapi alhamdulillah BN masih menang..muka lebih baik manjakan dgn orang asli, siam dan bumiputera sabah & sarawak...

May 7, 2013 at 12:19 PM

Sebagai orang melayu, Kita kena fikirkan corak pemerintahan sebagaimana harus ditinggalkan kepada anak cucu kita dikemudian hari.

Mereka harus disedarkan peranan orang tua yang memerdekakan serta menaikan nama Malaysia dan mengenali siapa LIM KIT Siang dan DAP..serta apakah punca rusuhan kaum 13mei berlaku.

Wahai kaum melayu ingatlah bahawa pabila Cina memerintah:-

a. Akan adakah lagi kaota bumiputra untuk membeli rumah.
b. Akan ujudkah lagi sekolah berasama penuh, MRSM dan UITM yang disasarkan kepada golongan bumiputra.
c. Akan ujudkah lagi pemberian biasiswa kecil persekutuan ataupun Yayasan disetiap negeri bagi anak melayu.
d. Tengok sahaja contoh dibawah PR di Selangor tanah untuk dibina MRSM dirampas oleh kerajaan negeri..duit zakat pun mau disapu..adakah kerajaan sebegini yang dimaukan.
e. Adakah benar pemerintahan berlandaskan syariah islam dan hukum hudud boleh dilaksanakan oleh melayu PAS sekiranya mereka bersama dengan cina DAP..ataupun hanyalah mainan bibir sahaja.

Saya bercakap bukannya bermakna saya racis tetapi buka lah minda dan lapangkan pemikiran..ini lah hakikat sebenarnya..lihat sahaja apa yang terjadi kepada melayu peribumi di Singapura..dan lihat sahaja apa yang berlaku kepada melayu dikawasan pulau di penang..so fikirkan lah adalah ini kah corak pemerintahan yang kita maukan ditinggalan kepada anak cucu kita dikemudian hari..

Wahai kaum ku yang seagama dan sebangsa..masih belum terlambat untuk kita berusaha untuk membentuk kesepaduan dibawah satu rumpun..BERSATU LAH WAHAI BANGSA KU..buang rasa hasad dengki dan tamakkan kuasa..mari lah kita bersatu demi masa depan anak cucu, negara, bangsa dan agama.

Anonymous
May 7, 2013 at 12:27 PM

Setuju 1000%...Kerajaan BN sekarang kena UBAH cara memerintah...1. Jaga hubungan kalangan ahli UMNO seluruh negara dan baiki ekonomi ahli UMNO dengan memberi banyak ruang dalam bisnis serta pekerjaan. 2. Wujudkan semula Kem.Pembangunan Usahawan Bumiputra ( dulu MECD ) 3. Hadkan bantuan kepada kaum Cina yang dikendalikan oleh SMIDEX / MITI. 4. Jangan guna SLOGAN 1Msia lagi. 5. Salurkan BR1M melalui UMNO untuk ahli UMNO dan MIC jika ahli MIC ( India MIC boleh juga diber bantuan sebab ada menyokong BN dalam PRU13 ) 6. Semak semua Ketua Jabatan Kerajaan semada mereka dan kakitangan Penyokong BN atau PR. Jika penyokong PR maka tidak perlu diber pekerjaan dalam Kerajaan BN minta berhenti kerja dan bagi kerja kepada penyokong BN ( apa guna makan gaji Kerajaan BN tapi Tidak menyokong BN, arah mereka minta kerja kat PR ) 7.Melayu kena guna kuasa Melayu sekarang sebelum terlambat dan kena RASIS sebab kaum cina sudah amalkan...8. Kaum Melayu jangan bagi peluang kaum cina...kacau tempat mereka sebelum merteka bertapak. 9. Semua sekolah hendaklah cuma satu aliran Bahasa Malaysia ( macam kat Thailand dan Indonesia ) 10. Jangan serwenagnya kaum cina diberi kerakyatan Malaysia ( kalau boleh kaji balik biar Cina bukan Warga Malaysia. Jangan sampai Melayu Mengamuk halau kaum cina keluar dari bumi Malaya.....

Anonymous
May 7, 2013 at 12:45 PM

Sementara kita masih menguasai jentera pentadbiran dan kuasa politik,PM Najib kena mengubah caara memerentah.Berhenti dari terhegeh-hegeh meminta undi Cina.Sekarang terbukti kita boleh memerintah tanpa undi Cina,cukup Bumiputra Sabah dan Serawak sebagai rakan kita.

Anonymous
May 7, 2013 at 12:47 PM

di penang cina-melayu adalah 45%-45% tetapi jumlah pengundi cina di penang adalah 55% disebabkan melayu tidak mendaftar sebagai pengundi di sana juga di KL,

Anonymous
May 7, 2013 at 12:54 PM

BOIKOT URUSNIAGA DENGAN CINA
BOIKOT KEDAI MAKAN ORANG KELANTAN.

Anonymous
May 7, 2013 at 12:55 PM

klu UMNO tak jaga sabah dan serawak kita sama sama lihat jika panjang umur BN tak ujud lagi.Segala peruntukan kerajaan lebih baik di salurkan kepada penyokong BN seperti sabah dan serawak.Kita anak tirikan P/Pinang sebab sampai mati pun P/pinang BN tak dapat perintah.Gayang P/pinang dan negeri pembangkang hingga mereka akur pada kuasa BN dan org melayu.JGN BAGI MUKA KAT BANGSA YG TAK KENANG BUDI,BEGITU BAIKNYA KETUA MENTERI MELAKA PADA ORG CINA AKHIRNYA APA SUDAH JADI.

Anonymous
May 7, 2013 at 1:35 PM

PM DAN MENTERI BARU DILANTIK KENANGLAH BUDI BANGSA BANGSA YANG MENYOKONG KAMU DENGAN SETIA. KERANA MEREKA LAH KAMU MASIH BOLEH BERADA DI DISI. MASIH LAGI KAH NAK MELANTIK BANGSA CINA SEBAGAI ORANG PERANTARA?(kepada menteri dulu yang berkenaan sahaja). HANYA BANGSA KAMU YANG DAPAT MENOLONG KAMU. BUAT LAH SESUATU MULAI SEKARANG.

Anonymous
May 7, 2013 at 1:50 PM

ORANG KELANTAN DAN BANGSA CINA SAMA SAJA, KEDUA DUA NYA KUAT MENIPU. DI DEPAN KITA DIA LAH PENYOKONG KUAT BN, BILA MENGUNDI DIA UNDI DAP DAN PAS.

Anonymous
May 7, 2013 at 3:27 PM

sokong anon 12.55..sedarlah ds najib

Anonymous
May 7, 2013 at 5:27 PM

Kita lancarkan kempen "KATAKAN TIDAK KEPADA KEDAI CINA DAN KELANTAN" dan "BUY CHINESE LAST"

May 7, 2013 at 9:17 PM

Perjuangan untuk UMNO, BN dan kepimpinan PM harus kita pertahankan. 5 perkara yang perlu PM laksanakan adalah:

1. jangan layan lagi kehendak kaum cina yang tidak menyumbang kepada perjuangan BN.

2. Berikan layanan istimewa dan penuhi kehendak Melayu, Bumiputra Sabah, Sarawak dan India.Jasa dan kesetiaan mereka jangan diabaikan

3. Bermuzakarah dengan pemimpin PAS secara persaudaraan sesama Islam dan bertanya apa yang mereka mahukan dan sekiranya untuk kepentingan Islam dan Bangsa..PM patut laksanakan..semoga dengan itu, PAS akan keluar dari Pakatan demi perjuangan untuk Agama, Bangsa dan Negara

4. Jangan dilayan lagi segala tuntutan dan ugutan dari pihak yang mahukan keadilan dalam corak pemerintahan negara, mereka semua adalah pihak yang bertopengkan pembangkang serta diwujudkan khas untuk kepentingan pembangkang.

5. PM perlu tegas seperti mantan PM Tun Mahathir dalam membuat keputusan, jangan digertak kita ikut telunjuk mereka.

Sekian terima kasih.

Joe Kelana Jaya

Anonymous
May 8, 2013 at 9:32 PM

Juraini..aku sokong pelaksanaan no. 3 tu..kena ingt knapa wujudkan PAS..jika umno dgr nasihat Pas(dulunya ulamak umno)pasti Pas xkn wujud.
Sbb dlm PR pyokong Pas adalah paling rmai.
Pas memperjuangan plaksanaan Sistem Islam sepenuhnya.
"Jika umno melaksanakan Sistem Islam sebenar2nya..pas xkn lwn umno sbb adalah haram utk kita menentangnya"kata TGNA

Kesimpulannya..penyatuan berasakan Agama Islam dapat menyatukan ummah.
Perjuangan bangsa xkn smpai kemana..hanya sia2..
InsyaAllah semoga Allah masih memberi kita dan pemimpin2 kita pluang lg utk melaksanakan hukum Allah sepenuhnya sblm diturunkan bala di negara Msia ini.

Wallahu 'alam..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger