Label 10

Home » » #AnalisaPRU13 : Cina Rasis Pro Komunis Kuasai PRU13 !!

#AnalisaPRU13 : Cina Rasis Pro Komunis Kuasai PRU13 !!

Written By AAKJ on Tuesday, May 7, 2013 | 11:00 AM




KL SEPI..SENYAP..TUTUP & KUNCI PINTU !!!!

Itulah terjadi bila keputusan PRU13 d umumkan.."..secara rasminya BN menang.." SPR..ketika itu BN baru mendahului 116 kerusi..

Ketika itu Aakj ada d KL..d PWTC..dan bila dengar saja pengumuman BN menang dan boleh bentuk Kerajaan..aakj keluar untuk meninjau keadaan d KL..d tengah bandar..ingatkan puok Cina Rasis nak berpesta..rupanya sepi..kedai tutup awal dan tiada sebarang sorakan atau pekikan yang d laungkan seperti malam sebelum hari mengundi.

"..ramai sudah keluar KL..takut Melayu mengamuk.." - sumber KL.

Aakj ronda hingga jam 3 pagi..d kawasan 'hot spot'..kawasan tumpuan..lengang..sepi dan aman..rupanya baru aakj faham..bukan sekadar nak harapkan Melayu mengamuk, kerana kalau Melayu mengamuk kerana tidak puashati maka peristiwa 13Mei bakal lenyap sampai bila-bila !!


Share this article :

+ comments + 7 comments

Anonymous
May 7, 2013 at 11:18 AM

Tahniah kepada BN yang masih menjulang Malaysia kepersada kejayaan. Pada hematnya kesederan perlu ada untuk BN membaiki kedudukannya. Salah satu kelemahan Kerajaan sebelum PRU13 dahulu adalah melewat2kan tindakan undang2 terhadap Penderhaka negara, gerombolan pelampau dan pengamal kumpulan penentang kerajaan melalui jalanan, berleluasa memburukankan Malaysia diluar negara, membongkar rahsia bank akaun pengamal politik yang songsang, dll yang membabitkan undang2 negara dan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu kita. Memandangkan ini adalah sentiment Rakyat yang boleh meruntuhkan Negara, kerajaan perlu menubuhkan Mahkamah Perlembagaan Negara untuk membendung gejala hal-hal politik yang songsang. Tidak ada gunanya kita ada Istana Kehakiman jika hal-hal politik songsang tidak boleh diatasi. Sekarang rakyat amat tidak sabar2 menunggu keputusan Kerajaan dan mengenakan tindakan mahkamat kepada pesalah laku kejadian Pencorobohan diSabah itu. AG kenalah membuat saluran cepat, pantas dan ber'utama'.Mahkamah sahaja yang boleh menentukan siapa 'Bersih' dan Berpelembagaan.

Anonymous
May 7, 2013 at 12:18 PM

mungkin ada beberapa tindakan perlu dilakukan ....

Menteri KDN - ambillaa org yg mahir dalam selok belok ancaman/keganasan dan bukannya org yg mahir memberi amaran sahaja ..... byk retorik dr tindakan …Ambil jenayah contohnya, perlu ada system yang cepat dan tangkas, seringkali kerajaan menyatakan indeks jenayah turun tetapi ada pula kata sebaliknya.

Menteri Pertahanan - setakat ini menteri yg sediaada masih mampu, tetapi baik juga dilantik bekas panglima yg sedia maklum aspek pertahanan /risikan dll ...komunis hutan dah tiada ... yg ada hanyalah komunis bandar .... semua sedia maklum .. mereka ada sebenarnya ...

Ketua/presiden/Pengerusi = kurangkan kecenderungan ahli politik/MB dalam sukan .. kerana sukan ini mempunyai penyokong yg kuat di peringkat akar umbi. Sesetengah "org atas" kekadang tidaklaa berminat sangat ... tetapi atas sebab "ketua" .. maka menjadi popular, pilihlaa mereka yg sememangnya didalam bidang tersebut dan ahli politik/MB menjadi penaungnya ...

Anugerah/pingat = seringkali selepas pilihanraya dan adanya sambutan keputeraan sultan/raja ... maka ramailaa yg dapat pangkat dato (dikalangan ahli politik, ahli perniagaan), apa kata berilaa sumbangan kepada rakyat bawahan seperti aktivitis masyarakat, penderma darah, pengerusi rumah pangsa dsb .. kerana mereka adalah "akar umbi" .. mereka yg mengerakan aktiviti kerajaan…. Hargailah dan raikan jasa mereka di peringtkat bawahan.
Hiburan/Agama/Moral – semua org maklum antara agenda yahudi .. menjauhkan umat islam dr peganganNya … Jd … tubuhkan Menteri berkaitan Islam yg undangnya melebihi undang sivil (hanya utk umat Islam) atau seragamkan hukuman tersebut dengan undang sivil. Bantulaaa SAR seadilnya .. bina tahfiz utk gerenerasi muda. Sekurangnya depa dapat membezakan niat kafir dan pengkhianat agama. Wasiat Raja Raja Melayu juga ada menyebut “Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan”. Saya berpendapat, isu kalimah hanya salah satu cara untuk depa “menjentik” Najib utk memberi respon .. dan disambut pula oleh pengikutnya dan orang awam ...... siapa yg rasa terancam ... ?? org yg bkn islam. Hati/feel depa bkn macam umat islam yg lain ....depa pun kristian bkn atas nama sebenar .... tiada agama yg membenarkan nama tuhan disamaratakan .... mazhab apa yg depa pakai ??

Maklumat/Alam sekitar - masih ingatkah Wasiat wasiat Raja Raja Melayu ?? “Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYU sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain;” . Tetapi sebaliknya .. perhatikan di semua negeri .. hutan di tarah atas nama pembangunan ....Berapakah keluasan hutan di Malaysia sehingga kini ..... ??

Kebajikan = kerajaan pd ketika ini menyediakan/memberi segalanya kepada golongan sasaran untuk produk BR1M, KR1M dsb .,... sebagai pembayar cukai apa yg golongan sederhana terima ?? Ancaman penutupan toll pasti akan “bergema” sekali lagi ... apakan pampasan yang diterima oleh pekerja setimpal ... ?? perlu diingat gaji jurutoll hanyalah “seberapa” jika dibandingkan imbuhan yg diterima oleh yang lain di sektor yg sama/berbeza.

Anonymous
May 7, 2013 at 12:22 PM

SOKONG 1000% saranan anon 11.18am....Bukan tujuan utk mengajar PM & Kjaan....utk lantikan kabinet nnti pilihla individu yg berwibawa, berani & amanah dlm mnyatakan kebenaran....yg benar dibenarkan yg salah diambil tindakan....

Jgn ambil masa brthn2 bgi kes yg menyentuh isu Agama...isuPerlembagaan utk dikenakan hukuman... penjarakan terus....bukan setakat denda RM ribu2 je...puak2 depa ni ramai yg boleh support tlg byar punye!! Hrp dpt dikaji Majlis Kehakiman & Majlis Peguam (AG) yg ada skrg....yg pd rakyat marhaen mcm kami ini teramatlah 'lemahnya'....mcm ada udang sebalik mee!! Menteri Dlm Negeri WAJIB individu yg tegas...toksah la yg nk control sengih memanjang....tolak favouritsm & bodek membodek....

Percayalah...kami bukan sesiapapun di bumi bertuah ini tapi kami rakyat yg amat mengenang budi pd UMNO/BN yg telah byk berjasa...olehkrn itulah rakyat mcm kami ni perlu diyakinkan yg Kjaan BN masih kuat, telus & boleh menjadi payung tpt berlindung....

Cukup2 lah terlalu menjaga hati puak2 yg X tahu berterima kasih & X tahu bersyukur...Usah dilayan tuntutan mrk sgt...kr bukan kemajuan ekonomi, perpaduan kaum & integriti kununnya yg mrk prjuangkan.....mrk hnya ingin KUASA MUTLAK memerintah bumi bertuah ini....

Bagi negeri2 bwh pakatan biarkanlah....krn itu pilihan mrk...lgipun puak pakatankan byk 'funder'...sruh mrk mtk dr funder2 yahudi mrk tu!! Cukup2 sudah....menyusukan kera2 di hutan....jgn smpai mengakibatkan anak2@rakyat yg menyokong... 'mengamuk' pd PRU14 nanti....ketika itu sudah X berguna krn nasi sudah menjadi bubur basi....Fikir2kan lah!!

Anonymous
May 7, 2013 at 5:35 PM

Setuju dgn semua ANON di atas... utk KEMENTERIAN PERTAHANAN lantiklah bekas General yg patriotik jadi Menterinya... utk KDN lantiklah bekas IGP yg setia utk jadi Menteri... jgn lagi lantik Menteri lembik utk 2 Kementerian ini... apa dah jadi bila Menteri lembik dilantik... ISA dihapuskan akibatnya Cina naik tocang...

Anonymous
May 7, 2013 at 7:41 PM

Jika BN X mahu duduk di kerusi pembangkang...utk 5thn akndtg....usahakanlah utk kembalikan Akta ISA....berjuta2 rakyat Msia yg cintakan keamanan & perpaduan pasti menyokong & lebih meyakini Kjaan...Segala fitnah, tohmahan & dakyah palsu yg berleluasa dlm usaha menjatuhkan Kjaan dpt dibendung...BN akan lebih diyakini & dihormati & InsyALLAH BN boleh menang 2/3 utk PRU 14 nanti....

Anonymous
May 7, 2013 at 8:22 PM

annon 12:18pm; well said.
kurangkan sikit hiburan, perhebatkan SAR dan sekolah tahfiz.
Insya allah kerajaan melayu akan terus bertahan sampai ke anak cucu

Anonymous
May 9, 2013 at 11:17 AM

Ni la bila dah tak der ISA...semua orang bokeh keluar ayat sesuka hati tanpa ada apa2 sensitiviti perkauman..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger