Label 10

Home » , » Adakah Peguam Negara Pro Pakatan Haram Jadah !!??

Adakah Peguam Negara Pro Pakatan Haram Jadah !!??

Written By AAKJ on Friday, May 17, 2013 | 10:00 PM


Dari SUMBER :

Pembabitan Peguam Negara dalam semua kes jenayah, tidak boleh disangkal sama sekali. Semua kes yang hendak dibicarakan di mahkamah, perlu melalui Pejabat Peguam Negara terlebih dahulu. Tugas polis pula hanya melakukan siasatan, kemudian menyiapkan kertas siasatan dan memberikannya kepada Peguam Negara.

Terpulang kepada Peguam Negara sama ada untuk meneruskan kes berkenaan atau pun dibakulsampahkan sahaja sebagaimana yang kita dapat lihat sepanjang 2008 sehingga 2013.

Terlalu banyak kes yang dilihat pincang. Demonstrasi BERSIH yang melanggar peraturan dan undang-undang, tidak diambil sebarang tindakan. Lebih menarik lagi ialah apabila tuan-tuan hakim pula menganugerahkan gantirugi kepada pencetus dan penghasut yang telah ditangkap dan ditahan sebelum itu.

Seolah-olah, wujud konspirasi yang membabitkan bahagian perundangan di negara ini untuk membebaskan sesiapa sahaja yang menentang kerajaan, atau melakukan kekacauan, termasuklah membayar gantirugi kepada mereka.

Rata-rata manusia yang waras di negara ini tertanya-tanya, apakah sebenarnya yang berlaku kepada perundangan di Malaysia? Yang berbuat salah, bukan sahaja tidak dihukum, bahkan mereka dibayar gantirugi dan bebas berkokok ke seluruh negara kononnya mereka tidak bersalah dan kononnya juga mereka telah dianiayai.

Ada banyak kes di mana Peguam Negara enggan meneruskan kes. Malah ada beberapa kes membabitkan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, terutama sekali Hishamuddin Rais, dijalankan secara sambil lewa yang kemudiannya memberikan kemenangan kepada puak-puak berkenaan.


Hari ini klik d SINI

Apakah huru hara anak kera dalam jagaan Anwar ini pun bakal menerima nasib yang sama ?

Bagaimana dengan pertuduhan Anwar terhadap Polis dan UMNO d SINI :

"Orang Bangladesh berbaris mengundi, mana mari ? - Tak Tahu ?
Bila Kerja ? - 2 Tahun
Mana Kerja ? - Sana
Apa Datang ? - Undi
Siapa suruh Undi ? -Bos
Undi Sapa ? - UMNO
Sapa yang Eskot ? - POLIS Eskot !!!
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
May 17, 2013 at 11:06 PM

saya pon heran sebab beratus lapuran yang dibuat ke at as anwar Ibrahim , apabila lapuran sampai ke meja peguam negara senyap,Ada kah peguam negara pro pakatan rakyat ? satu lagi kes serangan lahat datu dikatakan an war terlibat pon sudah sampai me meja p.negara pon senyap.

Anonymous
May 18, 2013 at 9:45 AM

KENAPA TAK TUKAR PEGUAM NEGARA YANG LEBIH BERANI DAN TEGAS? CARILAH PEGUAM NEGARA YANG PANDAI SIKIT. KALAU MENTERI DALAM NEGERI DAN KETUA POLIS NEGARA DAH BERTUKAR, TUKAR JE LAH PEGUAM NEGARA SEKALI.

Anonymous
May 18, 2013 at 10:27 AM

TUKAR PEGUAM NEGARA??????????

SETUJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous
May 18, 2013 at 1:32 PM

setuju 200%

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger