Label 10

Home » , , , , , » #LahadDatu : "Kompeni Anjing Perang" Jumpa Mayat Pengganas Di Benam Dalam Paya !

#LahadDatu : "Kompeni Anjing Perang" Jumpa Mayat Pengganas Di Benam Dalam Paya !

Written By AAKJ on Sunday, April 14, 2013 | 12:00 PM



OPS Daulat bakal berakhir tak lama lagi..semalam PM dah bagi greenlight kepada Anggota Keselamatan dan PM Najib memberi jaminan tentang keamanan kepada warga Lahad Datu dan Kerajaan BN akan bertanggungjawab tentang keselamatan rakyat sepanjang PRU 13 nanti..

Kenangan Tragedi Lahad Datu dan Semporna dirasai oleh seluruh rakyat Malaysia d zaman milinium ini..perang zaman moden..perang yang tak d sangka berlaku..siapa tak kenal Malaysia, sebuah negara yang suka bantu negara yang lain..sejauh hujung dunia Malaysia menghantar bantuan, samada dalam bentuk ketenteraan ataupun wang ringgit..tapi ada manusia yang hatinya penuh dengan dengki..ada manusia yang nak hancurkan kedamaian yang kita bina..khabarnya manusia itu RAKYAT MALAYSIA sendiri !!




Semangat nak pertahankan kedaulatan negara dapat d rasai sendiri oleh aakj yang berpeluang 'menyertai' pasukan keselamatan d lokasi kejadian. Bukan aakj masuk hutan untuk pikul senjata..aakj part of the team yang melaporkan terus berita dari lokasi insiden..aakj bersama teman media lain boleh melihat sendiri bagaimana anggota keselamatan, askar dan polis serta polis bantuan Felda Sahabat dan juga Pasukan Gerak Am berpadu tenaga..mengerah keringat..tujuannya hanya satu..musuh d kalahkan..negara d pertahankan !

Semua unit..semua kompeni dan unit berpadu tenaga..semuanya berfungsi dengan baik..semuanya berada d tahap terbaik samada fizikal maupun mental..semuanya bersemangat..semuanya satu hati satu fikir..semuanya tak sanggup Malaysia d ceroboh ! Kedaulatan Malaysia bukan pertaruhan manusia yang berhati iblis !




Aakj lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana penatnya operasi mereka..namun bila pulang ke 'basecamp'..semuanya berjaya selindungkan muka yang penat..mereka masih mampu ukir senyuman bila berhadapan dengan kami bila kami ajukan pelbagai soalan. Aakj Tabik u All !!

Aakj ucapkan terima kasih pada sahabat aakj yang sudi bawa aakj ke 'medan tempur' untuk rasai sendiri situasi sebenar. Walaupun aakj tak masuk hutan..tak jejaki pengganas kiram namun tugas masuk kampung dan bertemu penduduk serta bertemu anggota keselamatan sudah cukup buat aakj menjadikan ianya bekal untuk berkongsi cerita !




Kompeni Anjing Perang..itulah antara kompeni atau unit yang bersama dalam mana-mana perang atau operasi ketenteraan. Operasi menyelamat dan mengesan juga melibatkan mereka kiranya ada bencana gempa bumi..ada bangunan runtuh..Kompeni ini berpusat d PULADA, Ulu Tiram. Johor !




Kali ini..di Lahad Datu..Kompeni Anjing Perang bukan lagi berhadapan dengan mencari mayat dalam runtuhan gempabumi..kali ini..unit ini d tugaskan memburu pengganas..mengesan senjata malah mengesan mayat pengganas yang berselerak d tanam d kawasan paya..tujuan puok babi kiram ni hanya satu..nak perlahankan pergerakan Anggota Keselamatan kita memburu mereka..Kiram III vavi silap besar..dia berhadapan dengan Malaysia dengan seluruh doa rakyat Malaysia..akhirnya Allah permudahkan segalanya kepada semua yang terlibat !

Beberapa ekor anjing yang d latih khusus untuk mengesan dan memburu musuh termasuk dari jenis German Sherperd atau Alsatian yang d latih khusus termasuk mengesan senjata termasuk bahan letupan..anjing ini d latih khusus mengikut kemahiran tersendiri.

Ada yang pakar jejak manusia..ada yang pakar jejak mayat..ada yang pakar jejak senjata..!




Alhamdulillah, sepanjang OPS Daulat..mereka juga berperanan penting..banyak kejayaan termasuk penemuan mayat-mayat pengganas yang d tanam d kawasan yang kita tidak sangka..ada mayat yang d selit d bawah akar kayu d kawasan paya..ada mayat d benam dalam paya..malah ada senjata d sembunyikan d tempat yang agak sukar d kesan oleh alatan canggih..namun semuanya berjaya d kesan oleh Kompeni ini..syabas dan tahniah !

Kawasan paya yang besarnya 3km persegi bukan suatu kerja mudah..perlu d periksa setiap inci tanah yang ada..kami d latih menjejak dengan tahap sabar yang paling tinggi..persediaan mental yang secukupnya dan yang penting kami bergerak d bawah satu arahan..tegas salah seorang anggota yang aakj temui..

Aakj pernah tulis artikel d SINI mengenai seorang sniper wanita pengganas kiram yang menyerah diri bila d kepung dan senjatanya d jumpai dalam kawasan paya hasil kerja Kompeni Anjing Perang ini..

Insya Allah..esok aakj akan sambung dan letak gambar-gambar senjata yang d jumpai dalam kawasan paya..serta yang mengejutkan aakj..setiap ahli pengganas d bekalkan "Kitab Hidup-Mati"..satu ajaran sesat..serupo nik aziz juga kiram ni..!


Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
April 14, 2013 at 1:41 PM

pengganas bukan ada dalam paya sahaja, di permatang Pauh ada sekoq, di Pulau Pinang ada 6 ekoq, di Kelantan ada 16 ekoq, di Terengganu ada JANTAN!!!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger