Label 10

Home » , , » Lahad Datu Breaking News !! Tentera Malaysia & Pemberontak Berbalas Tembakan !!!?

Lahad Datu Breaking News !! Tentera Malaysia & Pemberontak Berbalas Tembakan !!!?

Written By AAKJ on Friday, March 1, 2013 | 12:43 PM

Semalam d SINI khabarnya Lanun atau pemberontak ini yang lepaskan tembakan dahulu...

 

A firefight between Malaysian police and followers of the Sultan of Sulu erupted Friday morning, reports said.

The Filipino group claimed they were attacked first.
 
Malaysian security forces fired at the Sulu sultan's group early Friday, Raja Muda Agbimuddin Kiram, the leader of the Pinoy group in Sabah, said in a radio interview.
 
"Biglang pumasok sa amin (They came in all of a sudden), we had to defend ourselves," Raja told dzBB.
 
The Sulu sultan's followers have staked out in Sabah, which they claim to be their homeland, since Feb. 9.
 
Princess Jesel Kiram, the daughter of Sulu Sultan, meanwhile, said that casualites have been reported from their camp.
 
"May patay na po sa panig ng grupo namin. Obvious ang kapabayaan at panggigipit ng gubyerno sa Sultanate of Sulu (Some have been killed in our group. 


The government's negligence for the Sultanate of Sulu is evident)," she said in a separate interview with DZRH.
 
But Raja Kiram said that they will not back out. "Tuloy pa rin (We will keep on fighting)," he said.
 
The Sultanate of Sulu spokesperson Abraham Idjirani, for his part, appealed for a peaceful resolution of the standoff.
 
"We are hoping na sana matigil na (We are hoping that the firefight will stop), we want a peaceful resolution," he said.
 
Reports have also floated the possibility that Raja Kiram has been arrested by Malaysian forces.
 
But Sulu Sultan Jamalul Kiram III said he does not believe Raja Kiram's reported arrest, even as he noted that he is not directly receiving reports from the ground.
 
"Hindi ako naniniwala. Mahuhuli lang yan kapag patay na (I don't believe it. He will only be caught if he's dead), he said in an interview with DZRH.
 
The Foreign Affairs department and Palace officials, meanwhile, said they are still verifying reports on the firefight.

Interior and Local Government Secretary Manuel Roxas II noted that warning shots have earlier been reported from the Malaysia camp which said some members of the Pinoy group violated their security cordon.
 
He said in a radio interview with DZMM, however, that this is separate from the unconfirmed reports on exchange of gunshots between the two parties.
 
The Cabinet official also hit the Sultanate of Sulu for asserting their claim on Sabah despite appeals for them to step back.
 
President Benigno Aquino III on Tuesday ordered Kiram to ask his followers to pull back. "Mercy ships" have also been sent to Sabah to convince members of the the group, some of them armed, to return home.
 
"Ang priority ng pamahalaan, ang priority ng pangulo ay ang buhay at kaligtasan ng mga mamamayan  (The government's and the president's priority is the life and safety of the citizens)," Roxas said.
 
This, as he noted that the Malaysia government's deadline for the Sultanate to pull its forces out of Sabah has lapsed.
 
"[A]ng ibig sabihin noon ay anytime pwede na silang hamakbang (This means that they can make a move anytime)," Roxas said.


SUMBER
Share this article :

+ comments + 6 comments

Anonymous
March 1, 2013 at 2:47 PM

"we want a peaceful resolution,"

Aku jadi pelik dengan kenyataan ni. Jika ada perompak masuk rumah kamu dengan parang kemudian dia terkejut sebab kamu halakan pistol ke kepalanya dan dia kata 'I want a peaceful resolution."

Kalau aku, tembak saja kemudian panggil polis. Kes Ladah datu pada aku: bunuh saja mereka kerana masuk ke sini dengan membawa senjata dan berdegil tidak mahu keluar. Nak bincang atas sebab apa. Kita negara berdaulat. Cerita sejarah dah habis dengan ada persempadanan dan disahkan PBB. Apa lagi?

March 1, 2013 at 2:55 PM

Inilah masalahnya kalau membuat sesuatu itu tidak berfikir panjang, tidak menggunakan otak yang waras, tidak menyelidiki baik dan buruk perbuatan itu. Mereka-mereka ini sudah pasti telah dipergunakan oleh pemimpin di Malaysia yang mempunyai kepentingan peribadi dan kroninya.

Kesian DS Datuk Najib yang bertungkus-lumus untuk mempertabatkan, memakmurkan dan memajukan Malaysia supaya dipandang sama tinggi di mata dunia. Malang sekali kerana adanya penghianat negara yang tidak jemu-jemu untuk memberi masalah, kecuali nafsu serakahnya diikuti atau dipenuhi.

Rakyat Malaysia bukalah mata anda, lihat di empat negara yang diperentah oleh PR adakah lebih baik daripada UMNO/BN. Semakin bobrok adalah, ini bukan main-main. Jangan cuba-cuba untuk "testing" kerajaan. Anda akan merana sekurang-kurang 5 tahun kalau salah memilih.

Fikir-fikrlah. Sesal dahulu pendapatan , sesal kemudian tidak berguna.

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

Anonymous
March 1, 2013 at 3:27 PM

Menteri KDN kalau mcm nie punya perangai org serang pun nak berbincang lagi apa kejadahnya... tegnok British bila Pulau Falkland kena tawan kat Argentia dan dan tu juga kerah supercarrier pergi tawan semula hak mereka... Ini Menteri mabuk kat dlm ofis je la yg dia tahu...

Anonymous
March 2, 2013 at 11:54 PM

Yabetul, kes Pulau Fakland memang contoh terbaik kerajaan berdaulat, ni Malaysia apa kes??? Bodoh punya kerajaan pengecut. Kalau macam ni malu je jadi rakyat Malaysia nanti di ketawakan oleh negara lain phuiii!!! Kalau negara kita diperintah oleh PR takkan jadi mcm ni. Kalau PR memerintah sejak saat pertama penngganas ni memasuki perairan negara sudah mampus di tembak di laut lagi.

Anonymous
March 3, 2013 at 5:02 PM

Kalau PR perintah lg abis ...hancur semua...Kalimah Allah pun boleh runding2..buntut pun kena sapu....amoi pun sapu!Pakat rakyat lah tu..boloh punya olang pakat....

Anonymous
March 5, 2013 at 6:07 PM

Hmmmmmmm....BELUM BERKUASA DAN NAK MENGGANAS...... APAHAL NIE? BRAND PEMERINTAHAN PR NI BRAND MENGGANAS LA......ASYIK NAK MELENTING TAK TENTU FASAL, SEMUA TAK KENA. SEMUA DRAMA. SEMUA ORANG TAK BETUL. RUMAH MU ADA CERMIN TAK? PI CERMIN DIRI DULU, WEH. AHLI SYURGA KE AWAK? TAK PUAS LAGI KE MELALAK ATAS JALAN?????

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger