Label 10

Home » » Warga Emas Di Manjakan...

Warga Emas Di Manjakan...

Written By AAKJ on Sunday, February 3, 2013 | 6:00 PM


Persatuan Pandu Puteri Malaysia (PPPM) terus mengorak langkah proaktif mendekati masyarakat dan buktinya, Program Sihat Dan Cantik Kesejahteraan Warga Emas dilancarkan secara serentak di seluruh negara hari ini sebagai tanda sokongan dan menghargai golongan itu.
Program itu seiring dengan matlamat PPPM membantu golongan sasar selain memastikan persatuan itu kekal relevan dan dinamik di kalangan masyarakat.
Yang Dipertua PPPM, Datin Seri Paduka Rosmah Mansor, berkata di peringkat negeri Perak sahaja, seramai 500 warga emas yang mewakili 13 rumah warga emas di negeri itu berpeluang menyertai program sehari itu yang menekankan dua aspek utama iaitu kesihatan dan kecantikan.
“Mereka ini dimanjakan dengan pelbagai rawatan yang ditawarkan oleh ahli Pandu Puteri termasuklah pemeriksaan kesihatan untuk mengesan penyakit darah tinggi dan kencing manis, pemeriksaan gigi, rawatan manicure dan pedicure selain memotong rambut.
“Inilah antara sumbangan yang dapat dilakukan oleh ahli Pandu Puteri untuk menghargai warga emas dan selain memeriksa kesihatan, golongan ini juga turut melakukan aktiviti senamrobik dan rawatan refleksiologi.
Video dan cerita seterusnya d SINI
Share this article :

+ comments + 7 comments

February 4, 2013 at 7:52 PM

selalu sangat la kita dengar rosmah nie mendapat pelbagai tohmahan tetapi dapatkah kita nilai sebanyak mana kenajikan yg dia dah buat utk membantu ramai rakyat malaysia selama nie???? fikirlah sikit woi......

kelly eng
February 4, 2013 at 7:53 PM

maki nak dekat pru nie makin jarang aq tgk puak2 fuckatan nie mendapat publisiti pasal kebajikan yg diorang buat.. apa.. dah tau kalah ke sampai rasa nak buat kebajikan pun x berbaloi???

February 4, 2013 at 8:03 PM

Bagus bagus...hehe dpd dok buat fitnah ke hulu ke hilir

February 4, 2013 at 8:11 PM

PPPM dgn usaha DS Rosmah mmg tlh melakukan suatu program yg benar2 bermakna buat warga emas... tahniah sgt buat DS Rosmah kerana tidak pernah meminggirkan atau ketinggalan mana2 golongan atau pihak pun...

February 4, 2013 at 8:19 PM

teruskan sahaja usaha anda DSR dalam membantu rakyat..
biarkan jelah pakatan yang semakin hari semakin menggila..
sendiri tak mahu membuat kebajikan pastu sakit hati dengan orang lain...

February 4, 2013 at 8:59 PM

rosmah mempunyai sifat yg perihatin dan berjiwa rakyat seperti ds najib,rosmah begitu komited dengan kerja2 amal yg d lakukan nyer...walaupun rosmah sering kali menjadi mangsa fitnah jahat pakatan harami ia tidak pernah mematahkan semangat beliau untuk membantu rakyat... dengan ada nyer program2 sebegini warga emas merasakan mereka masih lg d hargai... dan program seperti ini juga dapat mendidik ahli pandu puteri supaya menghormati warga emas seperti mana mereka menghormati ibu dan nenek mereka sendiri......

February 4, 2013 at 9:28 PM

jangan dengar dan ambil peduli apa yang difitnah..teruskan usaha murni dan kebajikkan terhadap rakyat..sesungguhnya ALLAH itu maha Adil..warga tua sememang perlu dimanjakan tanpa mereka siapalah kita..jangan jadi macam sesetengah pemimpin PR faham-faham lah ek siapa??derhaka

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger