Label 10

Home » , » BR1M Adalah Rasuah ? Upah Ceramah Abby Abadi Adalah Sedekoh ?

BR1M Adalah Rasuah ? Upah Ceramah Abby Abadi Adalah Sedekoh ?

Written By AAKJ on Monday, February 4, 2013 | 11:30 PM

Wira Kenyalang - Kehadiran bekas pelakon Gerak Khas dan penyanyi kumpulan Elite suatu ketika dahulu, Abby Abadi di Lambir, Miri pada Sabtu, 2 Februari 2013 telah berjaya menarik ramai pengunjung hingga ada yang membuka gerai makan di sepanjang kawasan ceramah.

Namun demikian ramai di kalangan peniaga marah termasuk penganjur apabila hanya sekitar 60 orang yang hadir. Setelah ditolak dan dicampur, hanya sekitar 20 sahaja yang hadir dengan selebihnya terdiri daripada ahli-ahli PAS Miri dan sekitarnya serta beberapa orang anggota polis.

Kata haram tapi nak jugak!

Abby Abadi seperti dijangka telah membawa isu Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 yang kini sedang diagihkan kepada penerima di seluruh negara. Seperti mengikut lirik lagu dan skrip drama, Abby Abadi telah memperjelaskan bahawa BR1M 2.0 itu RASUAH.

Dengan nada angkuh, Abby Abadi mengatakan adalah haram rakyat mengambil BR1M kerana rasuah. Ini seolah-olah meminta rakyat Sarawak khususnya di kawasan Parlimen Sibuti supaya mengambil BR1M. Berbeza dengan Abby Abadi yang mungkin tidak akan menerima atau mungkin tidak dapat BR1M kerana pendapatannya melebihi RM10,000 sebulan hasil bersama dengan PAS.

Atas sebab itu, PAS Miri berpendapat membawa Abby Abadi ke Miri akan berjaya menarik ramai penduduk khususnya golongan muda yang gemar dengan hiburan.



Penganjur menjangkakan majlis santai bersama artis Abby Abadi itu akan menarik perhatian penduduk rumah panjang di sekitar kawasan Parlimen Sibuti. Tetapi, malangnya hanya tidak sampai separuh penduduk rumah panjang yang hadir walaupun artis popular yang hadir.

Dengan berbekalkan wajah yang cantik dan suara yang lunak serta status ‘janda berhias’ ternyata Abby Abadi tidak mampu menarik perhatian penduduk rumah panjang di Sarawak walaupun suatu ketika popular.

Bagi rakyat Saraawak, Abby Abadi langsung tidak memberi sebarang impak besar dalam politik Sarawak. Boleh dikatakan Abby Abadi datang ke Sarawak hanyalah sekadar melancong dan makan angin sahaja.



sumber
Share this article :

+ comments + 7 comments

Anonymous
February 4, 2013 at 11:44 PM

haram sbb xdpt kerana gaji lebih dr 3ribu,kalau dpt xkan artis bodoh ni ckp haram..tu anak dia dapat rm100 haram ke tak

Anonymous
February 4, 2013 at 11:57 PM

Abby layak terima brim tp malu nal ambil

GotYou!
February 5, 2013 at 1:40 AM

Minah ni kalau tak jadi balaci pas kalau tak dapat duit mengkafirkan mengharamkan etc di pentas pas mau berlari dia gi amik BRIM ni!

Xpas
February 5, 2013 at 3:33 AM

Mudahnya berfatwa ! Kaedah berfatwa golongan khawarij, siapa pun boleh berfatwa asal bersesuaian dgn kepentingan mrk. Bukakn pintu hati, dan belajarlah lagi, bacalah Al Quran dgn hati terbuka, dalami Al Hadis, InsyaAllah mendapat petunjuk yg benar, dan bukan bisikan yg menyesatkn.

February 5, 2013 at 6:05 AM

Dah menjadi tanggungjawap kerajaan kenapa nak pertikaikan.......diselangor kerajaan negeri bagi 20meter padu air free tu...bkn rasuah ke ?.....abby gila

Anonymous
February 5, 2013 at 10:34 AM

semua rasuah,susah lh macam ni,kami nk sembahyang kt mane..semua masjid krajaan bn yg buat,sbb tulh pas kelantan x wat masjid,takut rakyat kata rasuah..bantu palesttin pn x leh,nnti abby kta rasuah..apa yg krajaan bg kt rakyat rasuah..rasuah..sial betol..

Anonymous
February 5, 2013 at 11:42 AM

lagi hina PAS tiap kali ceramah terima rasuah dr ahli..parti mangkuk taik..ahli rasuah utk bos2 dia maki hamun n fitnah

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger