Label 10

Home » » Ustak Mek Dee Malu Nak Ngaku Dia Pernah Kerja Utusan Malaysia !!?

Ustak Mek Dee Malu Nak Ngaku Dia Pernah Kerja Utusan Malaysia !!?

Written By AAKJ on Thursday, January 24, 2013 | 4:00 PM


Kalu diukur dengan cerita Mek Dee ni aakj nok sukko..entah betul entah tidak..cu tanya umur dia berapa..berapa lama dia dok merambu bekerja sebelum dia dakwa dia belajar kitab secara bertalaqi ? hahah takkan tak ingat berapa orang gurunya  7 atau 8 orang..sebutla dengan tepat atau malu nak ngaku bahawa jumlah itu bukan jumlah sebenar ? atau sekadar cerita nak sedapkan telinga pendengar atau nak yakinkan pendengar bahawa hebatnya aku kalau sebut ramainya jumlah guru aku ?

Mana mungkin kita belajar talaqi kalau kita lupa nama guru ? bertalaqi ni berguru secara one to one..sorang sama sorang..mengadap guru yang mursyid dan mohon izin nak belajar ilmu..kalau tumpang pinjamkan telinga itu bukan talaqi..itu pi tadah telinga seperti pendengar ceramah dok tadah telinga dengar sambil angguk-angguk mengantuk..hehe ke salah aakj royat ni ?

Beza talaqi dengan tadah telinga..yang aakj rasa mual bila ada puok pas kononnya ustaz..dengar orang dok buka kitab antara maghrib dan isyak..tak sampai 3 bulan..terus pi cari kitab d Mydin lalu mengajar d surau dulu..buat permulaan..cara nak famous..ketuk Kerajaan BN sikit..buat fatwa karut sikit..buat lawak sindir sikit..hina PM sikit..maka bermulalah nama ustak tu harum..maka d jemput ngajar d masjid pulok..untung sabut..naik pentas politik..ceramah kononnya agama..putar belit sikit ayat quran dan berbelit sikit hadis maka makin popular..

"..nikmat d Malaysia ni banyak sangat Allah bagi maka agama jadi kurang.." heheh Mek Dee ni terlupa tang firman Allah..makin kita bersyukur maka Allah tambah nikmat..dok nak hina bahawa Malaysia ni kononnya ILMUAN tak ramai lakot..isss nak ludoh wehh..

Kalau Malaysia tidak aman makmur dan Allah lindungi..Mek Dee ni boleh rasa berbini dua..berkereta besar dan bermotor besar ?? Boleh ke Mek Dee ni merasa bebas dok cari makan dengan ceramah nipis ni ? hahah cramah nipis tapi upah tebal..ehh ye ke..dengar2 ngajar free hahaha

Di Thailand tu Mek Dee tak nak cerita ke sengsaranya nak amal agama ? sekarang ni Ulama atau ustaz d Selatan Thai asyik mati kena peluru sesat..tembakan curi..adehhh nak kona mana Ustak Mek Dee ni..agak-agak le derr..

Di akhirnya Ustak Mek Dee tersebut..terbuka cerita..dia hanya belajar "mendengar" dari tape suara yang d kirim dari Thailand..pondok ugama Thailand..jurusan kabur hehe..malah dia tersebut..terbuka mulut bahawa dia pi juga ke Thailand untuk belajar d pondok sana dalam jurusan yang kabur pengkhususannya..

Kitab nipis 30-40 butir atau naskah itu hanyalah sekadar tadah telinga..itulah rujukan Mek Dee hingga ke hari ini kot..sorrylah Mek Dee kalu ambo silap dengar dari video pengakuan mung secara sengaja atau tak sedar terlepas cakap..

Jelaslah Ustak Mek Dee yang famos dengan bodohkan orang ini belajar d Selatan Siam tapi tak tahu berapa lama dan tak tahu beliau menetap d sana atau berulang atau main hantar tape kosong saja heheh..

Yang hairannya kawan beliau dari Utusan Malaysia Terengganu kata beliau bekerja d Utusan Malaysia sebagai buruh am..tunggu nanti aakj dedahkan sebagai apa beliau d sana..kalu tipu kawan dia maka tidak benarlah cerita aakj ni hehe..

Wallahualam..


Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
January 24, 2013 at 4:32 PM

ustaz akhir zaman.

Anonymous
January 24, 2013 at 5:28 PM

Dia ni ucapan dia banyak menyalah. Lawak pun bertentangan dengan semangat Islam tak di bolehkan. Semata mata untuk lawak dia sanggup melanggar ugama. Macam Anuwar juga nampaknya.

Anonymous
January 25, 2013 at 1:07 AM

xphm ke sistem talaqqi tu rano????? talaqqi ni adalah menadah kitab dgn guru secara ddk bersila... dan cara gitu diamalkan sampai habis kitab dibaca....xkira la plajar tu sorang ko 10 orang ko.............. bkn yg anta paham tu one by one ...ore suruh g ngaji pondok, kito g tido pondok....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger