Label 10

Home » » Foto ! Kenangan Solat Di Restoran Jual Babi ?

Foto ! Kenangan Solat Di Restoran Jual Babi ?

Written By AAKJ on Wednesday, January 16, 2013 | 11:30 PM









Berkat dari ajaran Tok Guru Demo Mereka Matsabubabi yang rela makan ba alif ba ya bersama Lim Guan Eng dari makan ayam bersama DS Najib Razak. 


Mereka yang terlibat dengan himpunan tempoh hari sanggup bersembahyang di lantai restoren "PIG WAH" tanpa beralaskan apa-apa. 

Tidakkah mereka gusar akan kebersihan sebenar tempat itu. Ataupun pada mereka orang cina itu sudah menjadi adik beradik mereka, maka segala apa yang boleh untuk mereka, pasti boleh untuk orang Islam.

SUMBER
Share this article :

+ comments + 8 comments

Anonymous
January 16, 2013 at 11:49 PM

PAS bangang kuli batak DAP & Anwar ibrahim
PAS adalah pari BUDU (BUrit & DUit)
PAS bangang kuli batak DAP & Anwar
PAS bangang kuli batak DAP & Anwar ibrahim
PAS adalah pari BUDU (BUrit & DUit)
PAS bangang kuli batak DAP & Anwar ibrahim
PAS adalah pari BUDU (BUrit & DUit)ibrahim
PAS adalah pari BUDU (BUrit & DUit)

January 17, 2013 at 12:20 AM

Post kali ini tak berapa nak setuju laaa. Tak perlulah kita cerita bab-bab hukum pasal kebersihan lantai tak berlapik bab yakin ke idak. Rasanya semua dah tau dah. Janganlah sampai kita membetulkan tuduhan orang PAS yang mana bukan orang mereka semuanya jahil hukum-hakam.

Secara ringkasnya kalau macam ini lah kita nak persoalkan juga seperti bab sembahyang atas lantai tanpa lapik, di perkarangan Masjidil haram pun kita boleh persoalkan. Ada kucing, burung, bayi atau budak kecil yang belum berkhitan dibawa oleh jemaah. Hatta kalau berlapik pun kita boleh persoalkan. (contoh tikar sembahyang ada tahi cicak).

Satu lagi yang tak bestnya nama Restoran itu PIK.... Tak perlu laa tokok tambah jadi PIG. Keduanya dekat kaki lima tu bukannya dalam dapur mereka pun. Tambahan pula bukan tentu Restoran ini ada menghidangkan daging babi pun. Silap-silap restoran vegetarian. usahkan daging babi apa bentuk daging pun tak ada. Bukan apa mohon sedikit cermat dalam memberikan fakta dari pihak admin.

Saya terasa tak berapa moleklah post kali ini. Segan pun ada kalau pihak sana baca. Mohon Admin tarik nafas panjang-panjang dan fikir semula tentang post kali ini. Terimakasih.

January 17, 2013 at 12:42 AM

Restoran Pik Wah memang jual babi http://www.bangsarbabe.com/2012/02/pik-wah-restaurant-kuala-lumpur.html

Anonymous
January 17, 2013 at 12:57 AM

restoran babi vs masjidil haram
perbandingan songsang bro ... songsang mcm amanant songsang mereka.

Anonymous
January 17, 2013 at 12:59 AM

Ala kalau betulpun puak bangsatni x ngaku. Apa je mereka betul blaka. Cuba orang umno buat, riuh sedunia. Dap hina Islam pun pekakkan telinga butakan mata, cuba mca or mic,. Otak dah kena cuci dgn nicky. He can provide the tickets for them to heaven

January 17, 2013 at 2:42 AM

maksud saya di perkarangan masjidil haram ada kucing dan burung yang juga mengeluarkan najis. Najis kucing seperti air kencing kucing pun sama juga macam najis babi juga. Kucing jantan misalnya selalu buat penandaan kawasan dengan rembesan kucing yakni air kencing. Kucing betina pula apabila tiba musim mengawan mengeluarkan cecair juga. Memang Babi najis berat tapi najis kucing pun najis juga. Najis burung pun ada. Tidaklah sebab status Masjidil haram di perkarangannya najis kucing jadi tak najis pulak. Ini belum masuk faktor manusia lagi. Bayi kanak-kanak. Kadang-kadang perempuan terperiod dalam masjid pun ada. Sebelum masuk masjid ok bila masuk perkarangan datang pulak bulan.

Kalau kita persoalkan di Restoran itu (yang sebenarnya pada saya hanya kaki lima bukan dalam Restoran pun) yang kita sendiri tak nampak jelas babi atau lain-lain najis kita kata tak boleh sembahyang atas lantai di sana maka kita juga boleh persoalkan di lantai perkarangan di Masjidil haram yang juga kita tak nampak jelas najis kucing/burung atau tidak. Ini kerana kedua-dua tempat juga berpotensi untuk mempunyai najis di atas lantai. Memanglah Masjidil haram selalu di bersihkan dalam kekerapan yang tinggi dan hasilnya menimbulkan rasa yakin bahawa ianya bersih dan suci. Maka kalau YAKIN boleh timbul di sana di Masjidil haram atas usaha pembersihan maka usaha yang boleh kita buat YAKIN di Restoran itu boleh di lakukan juga. Tak nampak daging babi atas lantai maka tak perlulah menyucikan lantai tersebut misalnya dengan air tanah dan air. Cukup kibaskan atau sapu. Itu maksud saya. Nak kata syak yang kuat sesangat bahawa Lantai tersebut pernah ada daging babi saya sekali lagi ulang saya tak nampak mereka bersolat dalam Restoran dari gambar. Hanya kaki lima sahaja. Kalau dari lantai kaki lima tempat lalu-lalang kita kata sudah bernajis babi maka beribu-ribu oranglah yang lalu lalang kena samak kasut kaki seluar hujung kain etc.

Sebab itu saya awal-awal lagi dah terangkan tak perlulah kita bincangkan bab hukum hakam berkenaan bab yakin atau tidak bab jelas tidak nampak tak nampak najis. Kalau dalam perkara yang tidak jelas kita jadikan sandaran maka satu dunialah kita tidak boleh sujud hatta berlapik macammana pun. Contohnya tikar sembahyang. Najis cicak kadang-kadang pun ada juga terjatuh. Lepas tu kena bincang pulak bab volume najis cicak. Banyak ke sikit kering ke tidak berbau ke lagi atau dah berubah sifat ke apa ke. Sudah cukup ke kita usaha mengibarkan tikar sembahyang akan najis tersebut. Kalau basah lagi mungkin masih terlekat. Kalau kering mungkin dah habis semua berterbangan. Kalau berterbangan mungkin terbang ke baju pulak.

Lagipun saudara tidak jelas juga Restoran itu menjual daging Babi pun tidak dari berita dan gambar yang Admin bawa ni. Mungkin kena lengkapkan lagi dengan gambar sokongan atau fakta. Kalau benar pun ada menjual daging babi pun saya tak nampak ada daging babi di gambar di letakkan di kaki lima tempat mereka bersolat. Kemudian menambah atau menukar PIK kepada PIG. Rasanya tak wajarlah macamni. Saya cuma mohon agar kita sama-sama lebih cermat dalam memberikan fakta. Bukan apa saya tidaklah berhasrat untuk melihat pendokong-pendokong UMNO dan saya sendiri sebagai penyokong UMNO juga terbabas apabila menerima berita atau meletakkan hukum atas sesuatu perkara. Jangan jadi macam puak PAS tu.

Sewajarnya kalau ada masa hubungilah UFB. minta pendapat beliau bab-bab hukum suci atau tidak lantai yang di nyatakan di sini.

Wallahualam.

Anonymous
January 17, 2013 at 7:11 AM

KL bersepah dengan surau dan ada masjid. Puak-puak ni punyalah sayang sangat nak tinggal tempat berdemo sampai sembahyang pun tak kira tempat.

Anonymous
January 17, 2013 at 10:59 AM

Nk tujuk alim..sampai tak sempat cari.. Sama cam tok garu dia..semayang tepi semak. Pastu post kt fb..blog..
Pastu kalau bdebat nk menang je..Rasulullah saw tak ajar kita menang debat..khawarij je yg nk menang debat.. Yg komen pjg bjela tu pun nk menang debat ke apa..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger