Label 10

Home » » Artikel Ustak Mek Dee Dapat 600 Komen !! giloOO !!

Artikel Ustak Mek Dee Dapat 600 Komen !! giloOO !!

Written By AAKJ on Thursday, January 3, 2013 | 4:00 PM


Bukan nak menunjuk..jauh sekali nak berlagak macam hadi awang dan nik aziz..cuma sebagai sorotan pengalaman sebagai blogger jalanan yang baru belajar..yang masih jauh perlu tambah ilmu berblogging dan masih amat jauh dari menepati piawaian blogger politik..cuma aakj ni hardcore UMNO BN hehe..

Artikel ini bukan nak hina azhar idrus atau lebih popular dengan gelaran Ustak Mek Dee..(hahaha GAP yang beri nama ni bersama dengan RBF)

Artikel ini hanya mengajak pembaca menilai dengan hati terbuka..bukan kerana kita minat pada sesuatu perkara maka yang buruk pun kita kata baik..bukan nak komen dan burukkan ustak Mek Dee ni..hehe

Dalam isu agama..perkara benar adalah hak dan perkara palsu adalah bathil..jangan kita campur adukkan dengan fahaman politik kotor kerana kita bakal dihijab dengan kebenaran. 

Beza antara Sunnah dan Bida'ah pun kita wajib tahu, janganlah kerana ustaza itu kita minat maka setiap perbuatan yang dia buat lari dari amalan Nabi saw maka kita anggap itu agama

Isu di atas itulah yang menyebabkan aakj d serang bagaikan hujan mortar d palestine..lebih dari 1000 komen sebenarnya..tapi masa tu aakj tersilap delete komen-komen yang aakj rasa terlalu melampau..tapi bila sedar..aakj biarkan..nilailah sendiri manusia yang tak boleh terima hakikat maka meraung bagaikan d rasuk setan bila pujaan hati mereka d sentuh !!

Lihat 600 komen itu d SINI dan anda nilaikan sendiri tahap taksubnya pengikut yang tidak dapat bezakan antara yang benar dan yang tertipu..

Isu ulama SU'..amalan bida'ah..video ustak Mek Dee marahkan aakj ada d SINI


Share this article :

+ comments + 14 comments

Anonymous
January 3, 2013 at 4:36 PM

apa nak taut bang zaha derus tu kalau soalan hukum melancap dalam isle laju je dia jawab dah banyak siri sye tengok soalan tu kira soalan wajib dah kalau soalan hukum ajaran pluralisme sampai la ni tak ade orang yang soal...tak brani nak jawab atau takut pada bapa pluralisme anwar ibrahim..nnti miss syoruu plak...

Anonymous
January 3, 2013 at 4:54 PM

Aku kenal Azhar idrus ni Dr member aku dia kata ceramah dia best kelakar Dan bersahaja. ....bila aku dgr ceramah dia kat YouTube Dr a sampai z.....tk lawak mana pun Bleh kata kan aku tk ketawa langsung dgr ceramah dia...demi Allah bkn aku nk tipu. ...best lagi ustaz kazim alias mmg lawak ......ustaz kazim Dr kecik belajar agama 10 kitab dia tahu......tk byk ilmu yg aku dpt Dr ustaz kazim alias....ustaz kazim adalah yg trbaik....Azhar idrus bekas Ahli muzik....ilmu dia tk standing ustaz kazim alias

Anonymous
January 3, 2013 at 7:20 PM

secara peribadi , aku tak suka cara ustaz MD ni, sebab bagi aku agama adalah hal serius, bukan lawak jenaka, walau apapun alasan aku tak terima.. tapi kalau bab guna musik, mungkin ia sesuai dizaman wali songo dahulu, pada ketika umat Jawa masih kuat pada ajaran hindu, jadi untuk menarik minat puak puak ini , maka wali songo telah menggunakan musik tradisional untuk berdakwah dan menarik minat orang jawa dahulu kepada Islam..
tapi adakah dizaman ini, alat musik masih diperlukan untuk tujuan dakwah? .. kita bimbang jika kaedah ini akan lebih merosakkan ...

Anonymous
January 3, 2013 at 7:29 PM

Allah panjangkan umur Ustaz Kazim.
Allah HuAkbhar

Anonymous
January 3, 2013 at 7:33 PM

Betul bro..gua sokong..ustaz kazim elias dlm isi ceramah agama beliau aku tak dapat nafikan dari a smpi z semua lengkap..klu ustaz kazim elias ni jadi PM satu hari kelak aku sokong 500% peratus..sifat rendah diri dlm diri ustaz kazim jauh sekali dgn azhar idrus..ustaz azhar hanya mahu gah diberi tepukan semata2..maaf,mmg takde dlm senarai pemimpin dlm list aku..

January 3, 2013 at 9:01 PM

Aku lak yg tk brapa gemar dgn ostad ni sbb dia suka natang dan bodho kan org....Ustaz khazim mmg d best

Anonymous
January 3, 2013 at 9:58 PM

Saya paling bengang ustak mekdi ni cakap BN BODOH. Tidak melambangkan intelektual seorang pendakwah. Yang dengar dan ketawa berdekah dekah dalam masjid pulak tu... tak tau nak kata... takut nanti Allah balikkan ke muka kita.

Tapi hakikatnya, memang tak sesuai lah....orang penceramah ni perlu neutral, nampaknya dia di puak langau hijau. Tapi bab pluralisma tak pulak dia komen.. GILO AH!

Anonymous
January 3, 2013 at 10:34 PM

biasa la bro...

ada jantan ada betina...

ada jahat ada baik...

ada +ve ada -ve....

Allah swt bagi ustaz mcd...

Allah swt bagi ustaz fathul bari...

tepulang pada manusia..

akhirnya otak manusia juga yg akan b/jawab dihadapan Allah swt nnt..

spatial analyst
klia

Anonymous
January 4, 2013 at 12:55 AM

Ini semua refleksi daripada kelemahan Majlis Fatwa Kebangsaan yang nampaknya lebih senada dengan golongan ini.Bukankah tugas Majlis Fatwa Kebangsaan untuk bertindak terhadap kepalsuan yang sedang dijaja di seluruh negara?Apabila 'tokoh agama' dangkal seperti ini dijulang,ianya adalah satu tragedi kepada agama suci Islam.Maka benarlah pendapat yang mengatakan Islam itu sesuai untuk orang cetek akal.Kita masih,dalam mengkritik ustaz jenis ini mengambil jalan tidak mahu menghinanya,sedangkan Islam sedang dihina dan mendapat tempat di TV.Mana pihak berkuasa agama???Jelaskan kepada rakyat yang isi kandungan ceramah orang ini bukan ajaran Islam,tetapi adalah kisah dari seorang tukang karut.Tidak timbul lagi soal hendak menjaga nama baik si pencemar agama ini.

Anonymous
January 4, 2013 at 1:30 AM

sekurang2nya dapat ceduk ilmu fardu ain dari ustaz ni, tanya memember pon ramai yg x tau pasal hukum qauli. tgk program ustaz sayang anda, smpi ustaz don, ustaz haslin pon ade sekali

Anonymous
January 4, 2013 at 3:50 AM

waaaa.......banyaknya komEn oleh AAKJ sendiri...`hahahhahahha.......pure semua reply x suka UAI...hahahhahahwowowowowwowo....hahahahhahahahah

January 4, 2013 at 10:26 AM

orang yang datang bukan nak dengar ceramah agama sebaliknya nak dengar lawak jenaka dari UAI..

January 4, 2013 at 11:51 AM

mak ai, dah kenapa ko Anon? sawan?

Anonymous
January 4, 2013 at 2:49 PM

Apa la yg best Sgt ostad Azhar idrus......nk kata kelakar giler aku dgr langsung tk ketawa....best lagi ceramah ustaz kazim alias yg buka sekolah tahfiz. ...lebih byk ilmu mudah faham dgn ilmu fekah tauhid. .......Dan lawak bersahaja kelakar....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger