Label 10

Home » » IBLIS BERTEMPIK !! ULAMA TIN MILO ANGGAP INI MAJLIS ILMU ? SESAT TETAP SESAT !!

IBLIS BERTEMPIK !! ULAMA TIN MILO ANGGAP INI MAJLIS ILMU ? SESAT TETAP SESAT !!

Written By AAKJ on Wednesday, March 7, 2012 | 9:00 PM

TAJUK YOU TUBE ;Konsert Pemuda PAS Larut

Parti tin milo beranggapan bila mereka letak kopiah atas kepala artis maka semua bentuk amal walaupun amalan itu amalan core yahudi maka itulah amalan Islam yang terbaik !!

Parti tin milo beranggapan bila artis dah isi borang parti paling busuk sekali d duni ini maka semua dosa artis atau siapa saja itu gugur seperti gugurnya dosa ketika kita berwududk dengan sempurna ?? itupun Nabi saw kata wuduk yang sempurna menggugurkan doa kecil sahaja..dosa besar kita wajib taubat nasuha..

Adakah azhar idrus sanggup pikul segala dosa syubahat ini ?? apakah Nabi saw lupa ini amalan atau cara terbaik untuk dekatkan manusia kepada Allah ??


JANGANLAH KITA BUAT TAFSIRAN MENGIKUT KESESUAIAN AKAL NAFSU KITA DAN UNTUK LEPASKAN DIRI KITA..SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA MENGETAHUI !!

ISU DAKWAH NABI SAW BUKAN ISU KECIL YANG BOLEH DIPERMAINKAN !!



Pengertian bida’ah dari segi syarak, terdapat banyak ta’rif yang diutarakan oleh para ulamak mengikut fahaman masing-masing, Cuma saya hanya memetik ta’rif yang dinyatakan oleh Syeikh Izzudin bin Abdus Salam didalam kitabnya ‘Qawa’id al hikam’ yang menyebut:
‘Bida’ah ialah pekerjaan (amalan) yang tidak dilakukan dizaman Rasulullah s.a.w.’
Difahamkan dari pengertian dan ta’rif diatas, jelaslah kepada kita bahawa apa jua pekerjaan, perbuatan mahupun amalan yang ada kaitan dengan agama termasuklah segala amalan atau apa jua pekerjaan yang baik-baik sekalipun, asalkan tidak dilakukan oleh baginda Rasulullah s.a.w. atau tidak berlaku dizaman Rasulullah s.a.w., maka semuanya termasuk kedalam erti bida’ah (mengikut pengertiannya).

** “Barangsiapa yang merekacipta sesuatu dalam urusan agama yang bukan daripada (amalan) kami, maka perbuatan itu ditolak (tidak diterima)”. Hadis yang diriwayatkan Imam Muslim
** “Barangsiapa mengerjakan sesuatu amal perbuatan, yang bukan dari suruhan kami, ia ditolak”.diriwayatkan oleh Imam Muslim daripada ‘Aishah r.a



Belum pun reda isu azhar idrus cuba halalkan apa yang Nabi saw tak pernah buat..parti tin milo teruskan agenda karangan mereka dengan konsert yang kononnya dapat menyucikan jiwa yang penuh dosa ? siapa yang berani tampil untuk pikul dosa ini ?? bob lokman ? hah ? siapa bob ? ulamok ? ular dalam semok ? agak2lah dol nak angkat martabat manusia yang salahkan orang lain atas kegagalan beliau didik keluarga !!

Manusia jenis apa yang salahkan orang lain kerana anak tak pandai sekolah atau anak jadi kutu masyarakat atau dengan bahasa kasar sampah rakyat ?!!


Ali Terra Rossa @ xpdc Bunga Angkasa


Azhar idrus kepanasan bila selama ini dia ingat dengan ilmu yang dia ada dia boleh buat fatwa sesuka hati..

Sejauh mana ilmu pengajian dia ?? guru Talaqinya siapa ? pengkhususan dia bahagian apa? orang lain tinggal anak bini..tinggal keluarga d usia yang masih muda untuk menuntut ilmu agama dengan betul pun takut nak jatuhkan fatwa..

Kalau setakat bertalaqi dan mula nak tunjuk dia tahu segalanya maka azhar meletakkan Ilmua Islam yang seumur hidup menghambakan diri pada agama d tahap yang boleh d ragui..pikir sendirilah..

Terpaksa jawab d ceramah tin milo isu bila aku hentak dia tentang silap besar dia..nak supaya apa yang dia buat tu betul ke ?? sorilah zahar..tak semua dan tidak majoriti pun bersama dengan mung..


Ceramah ini hanya d buat untuk menjawab isu ini ??




MAJLIS LALAI !!


Tanya diri sendiri kiranya anda waras..adakah program ini dapat menarik Rahmat Allah ?? adakah majlis sesat ini dapat menarik malaikat rahmat untuk berdoa agar peserta majlis ini d ampunkan dosa sama seperti ganjaran Allah janjikan pada yang hadir ke Majlis Ilmu yang bawa menafaat ??



Diriwayatkan bahwa Allah SWT memberi wahyu kepada Nabi Dawud AS : "Wahai Dawud jangan engkau jadikan antara Aku dan antara dirimu seorang alim yang sudah tergoda oleh dunia, sehingga ia bisa menghalangimu dari jalan mahabbahku. Karena sesungguhnya mereka adalah para begal yang membegal jalannya hamba-hambaKu. Sesungguhnya hukuman terkecil yang Aku kenakan untuk mereka adalah Aku cabut kelezatan bermunajat dari hati mereka." (Jami' Bayanil Ilmi, Ibnu Abdil Bar, I/193).




Asy-Sya'bi berkata : "Akan ada sekelompok penduduk surga yang melongok, melihat sekelompok penduduk neraka. Lalu penduduk surga menyapa mereka dengan penuh keheranan, 'Apa yang membuat kalian masuk neraka, padahal kami masuk surga karena jasa didikan dan ajaranmu?' Mereka menjawab : Sesungguhnya kami memerintahkan kalian melakukan kebaikan namun kami sendiri melakukannya."


Ulama su' :

ulama yang mengajak kepada kebaikan, tetapi dengan cara-cara kefasikan, seperti berdakwah dengan musik dan gendingan. Mulutnya mengajak ke surga sementara tangan dan kakinya mengajak orang lain untuk bergoyang mengikuti syetan. 

Atau berdakwah dengan menggunakan metode lawak, sehingga ungkapan yang kotor dan contoh-contoh yang seronok menjadi bumbu wajib dalam setiap ceramahnya karena target keberhasilannya adalah puasnya hadirin, pemirsa dan pendengar, dengan gelak tawa dan senyuman lebar sebanyak mungkin. 

Tema dan isi dakwah pun dipilih dan dikemas sesuai dengan selera para panitia dan pengunjung. Mulutnya mengajak kepada iman, namun lawakan dan kebanyolannya melupakan akhirat. 

Intinya adalah ia mencari "ridah manusia." Jenis ulama penghibur (pelawak dan pemusik) ini tidak mengikuti aturan dakwah dalam syariat Islam, tetapi mengikuti nafsu syetan demi mengejar ridha manusia.

Mereka lupa akan ancaman Rasulullah SAW : "Barangsiapa yang mencari ridha Allah dengan (resiko mendapat) murka manusia, maka Allah mencukupinya dari manusia. Dan barangsiapa mencari ridha manusia dengan (menyebabkan) kemurkaan Allah, maka Allah menyerahkan dirinya kepada manusia." (HR. Tirmidzi, no. 2419).



DENGAR APA YANG ULAMA MUDA KATAKAN INI !!



Ulama Su', Petaka Dan Fitnah

"Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaikan, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri. Padahal kamu membaca Al-Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir." (QS. Al-Baqarah : 44)
Share this article :

+ comments + 6 comments

March 7, 2012 at 10:08 PM

sila beri dalil dari Al-Quran dan Hadis yg Sahih mengatakan muzik tu haram...hadis2 palsu/pendapat2 org tk boleh dijadikan pegangan.

March 8, 2012 at 2:12 AM

BAGILA HADIS ATAU FIRMAN ATAU CERITA NABI SAW DAN SAHABAT DOK BUAT MAJLIS YANG SIAP DENGAN ALAT MUZIK ??

TAK PERLULAH NAK SAMARKAN APA YANG MEMANG SAMAR..DAH BANYAK AAKJ LETAK KAT BLOG NI..BACA PELAN2..BUKAN NI SAJA CERITA YANG BARU D TULIS..DAH BANYAK ARTIKEL...

March 21, 2012 at 1:58 PM

Kasihan aku tengok kau Maksiat depan mata tak nampak, Wahai penulis blog sila cerminkan muka dahulu tolong muhasabah, UMNO lagi banyak buat program haram cuba tengok di TV 1, TV 2, TV3, dan segala TV, Anugerah Industri Muzik, Anugerah Seri Angkasa, Akademi Fantasia, Bintang Kecil,Idola Kecil, Pilih Kasih, Jom Heboh, Filem Hantu, Filem Citan, bagi lesen buat pusat judi di Genting, bagi lesen bina kilang arak, adakah Rasulullah pernah buat semua tu, Rasulullah tak pernah buat Tilawah Al-Quran tapi UMNO buat bidaah la tu, Rasulullah tak pernah buat sambutan tahun baru tapi UMNO buat siap dengan persembahan artis bidaah la tu, Rasulullah tak pernah buat kongsi raya tapi UMNO buat, Rasulullah membawa Islam dan bukan Islam Hadhari. Fikir dulu sebelum berkata2....

Anonymous
December 3, 2012 at 9:43 PM

Klu umno buat ko kate maksiat yg ko ikut watpe? Xyah la hujah pjg2 menunjukkan kebodohan je..

Anonymous
January 4, 2013 at 4:50 PM

itulah dia jika agama dijadikan marketing tools, matlamat menghalalkan cara, apakah ini caranya utk menyambut tahun baru gregorian secara islam, takde kena mengena dengan islam pun... kalo ikut betul2 we should never celebrate. konon ckp adalah lebih baik daripada pergi ke majlis liar tahun baru. lebih baik duduk rumah abang lebai oi... pak lebai oi...

June 1, 2013 at 6:28 PM

semoga tuan di beri hidayat oleh Allah sebelum terlambat..Sedih dan x sanggup baca bacaan tuan. Semoga Allah ampunkan tuan.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger