Label 10

Home » » KEPADA PENDERMA D CERAMAH PAS !! LIHAT...D SINIKAH DUIT ANDA D HABISKAN ?!!

KEPADA PENDERMA D CERAMAH PAS !! LIHAT...D SINIKAH DUIT ANDA D HABISKAN ?!!

Written By AAKJ on Monday, July 2, 2012 | 7:00 PM



Keh keh..unit jaga parking masa ceramah..tolong angkat tin milo..tolong rempuh polis..tolong halau orang yang d syakki UMNO BN...


Kalau d lihat pada gambar d atas, team jaga parking ni rupanya ada kursus juga..kursus apa tu aakj nak tahu dan aakj yakin rakyat atau lebih tepat penderma nak tau..kursus dekatkan diri dengan Allah atau dekaktkan diri nak jadi pengganas jalanan atau kursus taat setia pada penceramah ehh ketua ?


Senario baru artis tak laku cari makan, antaranya mengaku;


Sebelum ini Bob Lokman, Dayangku Intan dan Aisyah menyatakan perkara yang sama iaitu dengan memilih bersembang di pentas Pas mereka mampu mendapat ribuan ringgit pada satu malam sahaja






Di dalam Pas wang memang mudah dicari satu malam bayaran berpandukan kepada 'crowd' jika penceramah yang agak hebat mampu membawa crowd sehingga 10,000 orang mereka memperolehi sehingga RM1500.00 hingga RM2000.00. 

Wang yang dibayar kepada penceramah juga berdasarkan kepada kutipan derma yang dibuat jika kehadiran yang ramai seperti 10,000 orang kadang-kadang jumlah kutipan mencecah hampir RM15,000.00 dan 10% -20% akan diberikan kepada penceramah dan selebihnya akan dibayar kepada Unit Amal Pas, Tuan rumah yang menganjurkan ceramah tersebut dan simpanan kecemasan untuk PAS kawasan tersebut.



Adakah selepas ceramah atau sekali sebulan atau tiap minggu maka unit minta sedekah dan jaga parking ini akan berseronok bakar ikan bersama "ketua kutip duit" ?!! atau hanya yang berpangkat saja yang dapat bakar ikan sebegini..cu citer d ruang komen aakj secara jujur agar rezeki yang masuk ke perut itu bukan yang haram !!





Apakah benar dakwaan d atas bahawa ada peratusan tertentu upah untuk unit jaga parking dan kutip sedekah ini ? baca sini

Orang kampung yang miskin yang menderma dengan harapan dapat ketuk pintu syurga mungkin tak pernah tahu atau lihat foto-foto sebegini..untuk makluman sahabat-sahabat aakj..yang hantar foto-foto ini adalah sahabat-sahabat aakj yang rasa perlunya pendedahan kemana duit orang kampung pergi..tq sahabat perihatin..kira gambar yang aakj letak ni hiasan jelah hehe bukan nak tuduh sekadar bertanya...jawablah sejujurnya d ruang komen ya..


Hasil didikan awal..tak pass ngaji sekolah dah ada kerja tetap..kih kih



Perati elok-elok..unit apa yang dok kalut buat huru hara ?..dari mana sumber upahan ? siapa yang bayar ? atau dari sumber sedekah d ceramah yang kononnya ceramah agama? hehe jawab ye..ada ruang komen tersedia d bawah !!



Kalau hidup zuhud bukan begini caranya hadi..


**terima kasih kepada sahabat yang kirim gambar..kita anggap gambar hiasan saja..yang penting isi cerita dan aakj harap unit anjing ehh unit jaga parking dan kutip sedekah ini sila jawab d ruang komen yang d sediakan..jawab denga akal waras buakn dengan kepala lutut !!

Share this article :

+ comments + 3 comments

July 2, 2012 at 9:23 PM

Tudia.... mau ke spital penganut PAS dgn pendedahan ni.. kekehe

July 2, 2012 at 10:49 PM

kah kah kah...sokong aakj..:)

July 2, 2012 at 11:43 PM

Kalau macam tu, mak menakan bini aku punya pak dok sponsor mak menakan bini aku punya anak jadi samseng jalanan la? Ish ish ish... Tak patut, tak patut...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger