Label 10

Home » » KERAJAAN TERENGGANU TAK TAKUT DENGAN SIRI JELAJAH AZHAR IDRUS BULAN MAC ?!!

KERAJAAN TERENGGANU TAK TAKUT DENGAN SIRI JELAJAH AZHAR IDRUS BULAN MAC ?!!

Written By AAKJ on Friday, March 9, 2012 | 5:30 PM


??



Ceramah ini hanya d buat untuk menjawab isu ini ??



Dengar elok-elok video azhar nak goreng tak menjadi..akhirnya hangit derr....

Aku baru terjumpa video ini dan terkejut bila dengar yang azhar amat terasa dan terpaksa kona untuk tutup kesilapan beliau dalam membezakan antara Sunnah dan punah !!

Azhar tidak menjawab,dia hanya dok bercerita dengan bangganya orang serang blog aakj dan bersetuju dengan komen-komen tahap jamban yang cuba tegakkan bulu babi yang masih lembab.

Azhar kata orang takut sebab ramai yang hadir, dia cuba larikan isu sebenar..isunya BERTAZKIRAH GITAR KARAN !!

"kebangkitan islam semakin laju dalam negara kita"....apa yang ada dalam kepala azhar pun aku tak tahu..tapi nada dia bercakap agak gementar sebab Allah Maha Kaya..bila kamu nak tegakkan yang haram maka Allah letak kegentaran dalam hati..antara suara iblis dan rahmat Ilahi..yang mana nak diberitahu pada pendengar..dengar elok-elok suara azhar..tak berani nak angkat tinggi seperti biasa kerana dia tahu yang dia buat itu tak betul !!

Kesian sangat aku tengok azhar ni..kita bicara soal Sunnah Nabi saw..dia dok nak tegakkan apa yang dibuat malam tahun baru..hehe berat nanang mung ni zahar...

Istilah Agen IBLIS dan cara yahudi cuba diputar belitkan...dia ingat bila dapat tittle ostak maka IBLIS menjauhkan diri dan dia maksum ?? 

Aku malas nakk bicara soal d mana dia belajar..cuma yang pasti dia mengaku "bertalaqi" dengan sejumlah tok guru..tu kata dia..

Aku letak sekali lagi gambar pada malam itu dan minta pencerahan sahabat-sahabat yang sayangkan Sunnah Nabi saw 


bukan gambor ni..ni hiase keh keh


dengar alunan gitar sambil hayati hadis dan firman..cuba..cuba test..kalau anda tak lalai dari ingat Allah maka anda menghampiri tahap wali hehe

kalau "fatwa - auta" mung kata harus atau boleh atau d benarkan dalam Islam berdakwah dengan gitar maka aku akan buat dan aku harap d masyar nanti mung jawab depan Allah swt bahawa mung tanggung kiranya ada dosa berbuat demikian..aku tunggu video baru mung dan harap sebut dengan jelas BAHAWA BERDAKWAH DENGAN GITAR ATAU ALAT MUZIK D BENARKAN SYARAK !!


Nabi saw pernah buat ??



مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ
Maksudnya: barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka. – riwayat Abu Daud.
Perkataan تشبه  di dalam hadis ini  bermaksud meniru, iaitu berusaha untuk menyerupai sesuatu kaum dengan usaha dan sengaja. Berbeza dengan perkataan شبه yang bermaksud menyerupai sesuatu sama ada secara sengaja dan usaha atau tidak sengaja dan tanpa usaha.
Hadis di atas adalah hadis yang sahih melalui riwayat Abu Daud. Di sana terdapat pelbagai riwayat dengan pelbagai lafaz yang memberikan maksud yang sama seperti riwayat Tarmizi yang berbunyi:
لَيْسَ مِنَّا مَنْ تَشَبَّهَ بِغَيْرِنَا
Maksudnya: bukan dari kalangan kami orang yang meniru golongan yang lain.

** kenapa azhar tak nak ulas hadis diatas..kenapa masih nak betulkan apa yang tak betul? adakah ego menguasai diri atau bongkak memakan hati ??
**adakah wajar kita sesatkan sijahil yang ikhlas datang nak belajar ?? level mana sayang kita pada agama atau sayangkan poket takut kering ??



ini cara yahudi...


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger