Label 10

Home » » LANUN SELANGOR !! ANAK ANWAR IBRAHIM TERLIBAT ?!! ANAK MANA SATU ?!!

LANUN SELANGOR !! ANAK ANWAR IBRAHIM TERLIBAT ?!! ANAK MANA SATU ?!!

Written By AAKJ on Friday, March 9, 2012 | 7:59 PM


Datuk Seri Noh Omar mendakwa mempunyai bukti wujud penyelewengan dan amalan pilih kasih oleh anak syarikat kerajaan negeri, Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) dalam menawarkan pembelian pasir kepada syarikat kontraktor.
Beliau mendakwa daripada maklumat yang diperolehnya, sebuah syarikat diberikan diskaun sebanyak 22 peratus atau RM4 bagi pembelian satu tan pasir yang berharga RM17.50 sementara syarikat-syarikat lain hanya diberi potongan 50 sen sahaja bagi setiap tan pasir yang dibeli.
“Atas keistimewaan ini, saya difahamkan syarikat itu telah mengambil kesempatan dengan menjadi broker penjualan pasir kepada syarikat-syarikat lain dan membuat keuntungan besar.
“Adakah syarikat itu menjadi ‘proxy’ mana-mana parti politik. Apa muslihat kerajaan negeri sehingga beri cukup keistimewaan kepada syarikat itu,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
baca d sini selanjutnya; http://umno-online.com/?p=14445 

Berita ini "Polis hari ini menjelaskan kematian bekas Presiden Persatuan Pemborong Binaan Malaysia (MBAM) Datuk Patrick Wong pada 2009 telah diklasifikasikan sebagai kes bunuh sejak awal lagi"  memang amat mengejutkan, namun tidak bagi mymassa.

Maklumat yang ada menunjukkan YB Nurul Izzah anak kepada Penasihat Ekonomi Selangor juga terlibat di dalam Mempengaruhi, Menentukan dan Mendesak Menteri Besar Selangor untuk memberikan tender-tender dan kontrak-kontrak bernilai ratusan juta ringgit kepada Kroni-Kroni YB Nurul Izzah. Untuk menunjukkan bukti-bukti syarikat Kroni YB Nurul Izzah itu, mymassa mengambil masa sehari dua ini untuk menyelongkar semula fail lama ini.

Maka itu, YB Nurul Izzah perlu juga disoalsiasat akan penglibatannya di dalam menentukan dan memberikan kontrak-kontrak dan tender-tender Pasir di Selangor. Apakah pembunuhan Patrick Wong ini ada kaitan dengan Campurtangan YB Nurul Izzah, hanya siasatan pihak polis sahaja yang akan menentukannya.

"Polis menyangkal andaian bahawa kami memutuskan bahawa kematian Datuk Patrick Wong adalah akibat jatuh," kata Mohd Bakri dalam kenyataan hari ini.

Anda mesti ingat Kerajaan DAP Selangor bermenteribesarkan TS Khalid Ibrahim YB PKR. Maknanya Menteri Besar sebenar adalah Anwar Ibrahim selaku Pembesar Utama PKR. Adakah kamu fikir TS Khalid Ibrahim Berani membuat keputusan Tanpa Memaklumkan kepada Anwar Ibrahim? Apakah kamu fikir TS Khaloid Ibrahim berani menolak desakan dan permintaan YB Nurul Izzah anak kepada Anwar Ibrahim?
  
"Dari awal lagi, kes itu diklasifikasikan sebagai kes bunuh mengikut Seksyen  302 Kanun Keseksaan. Kes masih belum ditutup dan penyiasatan masih diteruskan," tegasnya.

Dalam artikel itu, Raja Petra membangkitkan persoalan berhubung kematian Wong,mendakwa ahli pernigaaan itu telah mengumpulkan maklumat mengenai skandal perlombongan pasir di Selangor sejak beberapa tahun sebelum kematiannya.
   
Raja Petra mendakwa Wong mati di tangan pembunuh upahan dan bukannya akibat rompakan.

mehh baca sini detail;

http://mymassa.blogspot.com/2012/02/yb-nurul-izzah-juga-terlibat-dalam-kes.html
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger