Label 10

Home » » woWW Kampung "Air Janda Pulang" Beraya !!

woWW Kampung "Air Janda Pulang" Beraya !!

Written By AAKJ on Saturday, August 10, 2013 | 4:30 PM



Sambil bawa kereta..sambung dari kisah d SINI..jalan agak sloww..maklumlah banyak kereta dah mula merayau d jalan..ada yang baru dapat cuti balik kampung..ada yang bertukar giliran..dari kampun isteri ke kampung sendiri atau sebaliknya..ada yang pergi beraya d rumah sanak saudara..malah ada yang ke rumah terbuka pemimpin setempat..rumah wakil rakyat laa tu hehe..jangan buat perangai TAPAU makanan dah le..macam yang kat SINI !

Sepanjang jalan merangkak tu, aakj tengok d Kuala Pilah ni ada 'menu baru' dan ada 'menu tradisi' yang sentiasa menggamit anak rantau pulang beraya..saja..nak hilangkan boring..aakj sempat snap beberapa gambar untuk tatapan sahabat yang belum pernah datang ke Kuala Pilah terutama masa raya.

"Air Janda Pulang"..dia punya iklan sepanjang lebih 3km..tunjuk arah d mana air ini d jual..at last..aakj terlepas..sebab masa tu kereta dah mula laju sikit..adeyy rugi wehhh..tempat menjual air ni satu je..huhu melepas nak try haha..isteri dan anak dok sebelah senyum..mungkin dalam hati depa.."padan muka papa..hehe"

Tang salai ni pula..sepanjang jalan Kuala Pilah..ada warung instant yang d bina khas untuk berniaga masa raya je..semuanya SALAI..ada itik salai, ayam, daging dan burung puyuh pun ada yang depa salai..perghHH katanya sedap tapi aakj tak singgah beli sebab aakj tak pandai nak masak benda ni..hehe..(bila pulak ambo reti masak ni)

Seronok juga kalau kita bawa famili lalu jalan kampung begini time raya..sekurangnya kita boleh tengok apa yang istimewa d sesuatu tempat..tradisi berbeza namun tujuan kita hanya satu..raikan hariraya Ummat Islam !

Maaf aakj pinta..foto tak berapa clear..guna handphone je tu..tambahan pula masa driving hehe..kekadang nak juga buat isu begini..taklah stress sepanjang masa isu politik..

OKlah kalau ada isu menarik sepanjang raya ni aakj buat lagi..selamat hariraya semua..maaf d pinta..yang dah habis cuti tu..drive elok-elok masa balik nanti..






Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger