Label 10

Home » » Sandiwara : Jangan Terkejut Kalau Anda Pertama Kali Beraya Di Kelantan !! Part II

Sandiwara : Jangan Terkejut Kalau Anda Pertama Kali Beraya Di Kelantan !! Part II

Written By AAKJ on Saturday, August 10, 2013 | 3:39 PM


Ketika aakj balik Kelantan untuk beraya beberapa hari lepas, aakj ada tulis bagaimana kuatnya sandiwara Kerajaan Pakatan Haram Kelantan menipu dan perbodohkan rakyat selama 23 tahun..klik d SINI

Part II ni aakj nak cerita apa yang aakj nampak dan anda akan nampak kalau balik raya d Kelantan..samada anda ikut isteri kerana giliran beraya d sana atau ikut suami atau saja-saja nak beraya kerana ada kenalan anda d sana atau ada yang ke Kelantan nak merisik atau hadir kenduri kawin..hehe banyak atau ni..tak kisahlah 'atau' apa sebab anda ke Kelantan d hari raya tahun ini..aakj nak cerita dan minta anda lihat sendiri..

Dari Kelantan aakj terpaksa ke Selatan tanahair..ehh terpaksa pulak haha..aakj ke rumah adik beradik d selatan la pulak..nak beraya dengan depa yang tak dapat balik Kelantan..aakj ikut jalan kampung..saja nak tunjuk kat anak betapa Malaysia ni masih banyak tempat yang menarik untuk d lawati terutama nak tunjuk bagaimana masyarakat Melayu yang d kampung beraya..aakj lalu dari Karak pintas jalan ke Kuala Pilah..lebih kurang 120 KM untuk sampai ke Kuala Pilah kalau dari Karak.

Apa yang aakj kagum dengan negeri d bawah Kerajaan BN nak d bandingkan dengan Negeri yang d perintah Kerajaan Pas selama 23 tahun adalah bagaimana Kerajaan Negeri BN uruskan negeri demi keselesaan rakyat..istilah SEMAK MATA MEMANDANG tak de laa..

Aakj tiba d Jempol, Batu Kikir dan Kuala Pilah..bandingkan bagaimana tepi jalan utama..kiri kana..rumput d potong elok je..cuba anda perati jalan-jalan utama dalam negeri Kelantan..perghHH gila..macam jalan nak masuk hutan curi balak je..memalukan !!

Sampah d tepi jalan pun Kerajaan Pas Kelantan yang d bawah pimpinan Nik Aziz tak mampu nak urus..tapi rakyat Kelantan seolah buta..tak nampak..bisu..tak mampu nak cakap apa-apa..nak komplen pun macam mulut d jahit rapat..

"..hidup d dunia sementara saja..susah kita pun sementara,,yang penting kita nak kerajaan Islam.."..barangkali inilah modal penceramah gila Pas dalam usaha mengekang otak rakyat Kelantan agar jangan pikir hal dalaman negeri..yang penting KUASA dapat d kekalkan.."miskin pun kena sabarlah..hanya sementara je.."..tuuiiiHHH aakj ludoh..wakil rakyat mereka kaya raya..dengar kata anak Nik Aziz beli tanah pun CASH ? betul ke ?

Anak-anak Kelantan d perantaun khabarnya dah cuba sedaya upaya nak UBAH KERAJAAN PAKATAN HARAM ini..namun tak berjaya..entah apa yang ada dalam kepala rakyat Kelantan aakj pun tak paham..

Kepada yang beraya d Kelantan..fikirlah dengan waras..Kerajaan BN..Kerajaan Pusat hantar BERATUS JUTA RINGGIT untuk infrastuktur..kemana pergi duit ini? Kalau anda lalu jalan atau ke kawasan DUN Nik Aziz pun anda boleh lihat semak samun d tepi jalan..silap-silap kereta baru anda calar haha..

Kepada Kerajaan Negeri BN Negeri Sembilan..syabas aakj ucapkan..malu wehHH !!

Share this article :

+ comments + 1 comments

August 10, 2013 at 7:45 PM

Jangan buat fitnah...kiri kanan jalan semak bukan kerana tak mampu nak bersihkan..rumput dan lalang tu sengaja di biarkan supaya nampak islamic..lihat sj muka pemimpin pas..janggut berserabut di bawah dagu..semak semacam jer...kecuali jangggut ustaz BU DU..berkilat sebab untuk senang cari mkn...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger