Label 10

Home » , » Syahid Di Mesir, Pas Mula Fatwa Berpilih?

Syahid Di Mesir, Pas Mula Fatwa Berpilih?

Written By AAKJ on Wednesday, August 14, 2013 | 9:30 PM


Pertama..aakj juga turut berdukacita dengan kematian 200 orang penunjuk perasaan d Mesir dan d katakan hampir 8000 orang yang lain cedera akibat kekasaran tentera yang mengusir mereka dari tempat tunjuk perasaan, Medan Rabiatul Adawiyah...Al Fatihah !

Aakj tak berani nak berfatwa tentang kejadian ini..tak seberani Ketua Pemuda Pas Malaysia yang terus 'mengeluarkan' fatwa Syahid pada yang terkorban dengan lagak bagaikan ulama yang terbilang..sorrylah Nasruddin..yang ni aakj tak dapat bersama untuk sokong..bukan kerana isu samada Syahid atau tidak..isunya begitu pantas Ketua Pas ni mencelah..seolah olah mencari nama..pergHHH Majlis Ulama Malaysia belumpun keluarkan fatwa..

Kalau hebat sangat nak berfatwa..jangan buat FATWA mengikut selera politik laa..cu buat FATWA mengenai manusia yang cuba menyerang atau buat huru-hara untuk rampasan kuasa dengan alasan yang tak masuk akal !! buat yang ni sama..jangan dok nampak negara yang jauh !!

Takyah buat fatwa mati kerana rusuhan rampasan kuasa berlabelkan 'Bersih'..buat Fatwa..apa hukumnya buat kacau bilau ni..tu je yang aakj nak Ketua Pemuda Pas yang tak lekang dengan neck-tie dah sekarang ni haha..

Cuba anda renungkan..Ketua Pemuda Pas Malaysia ni ada buat fatwa tang Anggota Keselamatan yang gugur d Lahad Datu? kenapa tak nak buat fatwa dengan segera ketika itu? takutkan siapa? atau sebab ada kena mengena dengan sesiapa ke?

Aakj turut bersimpati dengan kejadian dan huru hara d Mesir sekarang ni..tapi sebagai pemerhati yang dok jauh dan tidak tahu pokok perkara sebenar..aakj hanya mampu berdoa setiap hari agar d tamatkan konflik dalaman ini..tak berani nak hurai lebih sebab aakj tak mahir tang politik Mesir ni..tahu sikit kita buat cara tahu sikit..bukan nak guna cerita kat luar dan bikin sandiwara demi politik..yang pasti orang yang sibuk nak ambil alih Mesir sekarang ni adalah Syiah !! tu je yang aakj tahu..

Sama-sama kita berdoa agar yang terkorban Allah letakkan d Syurga Firdaus..dan sama-sama kita doakan Ummat Islam d seluruh dunia d lindungi Allah selamanya..aminn..


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger