Label 10

Home » » Terkini !! 3 Posmen Buang Berpuluh Ribu Surat Di Hutan Ampang !!

Terkini !! 3 Posmen Buang Berpuluh Ribu Surat Di Hutan Ampang !!

Written By AAKJ on Sunday, July 21, 2013 | 4:00 PM

Posmen Lambak Surat Dalam Hutan!

KUALA LUMPUR – Di sebuah kawasan tersembunyi berhampiran kawasan perumahan mewah di Ukay Heights, Ampang, adalah sebuah gaung hijau dengan tumbuh-tumbuhan subur tetapi dicemari dengan ‘rahsia hitam’.
Tapak itu dikenal pasti telah menjadi tempat lambakan surat oleh posmen yang tidak bertanggungjawab yang menjadikan tempat terpencil itu untuk membuang surat-surat yang tidak dihantar.
Pada Sabtu, dua orang penduduk menjumpai beribu-ribu surat yang tidak dihantar di dalam gaung dan menghubungi ‘The Star’, yang seterusnya dimaklumkan mengenai posmen yang lalu di kawasan itu.
Salah seorang daripada mereka, Ismail W.O berkata beliau sedang memandu melepasi kawasan itu dan melihat tiga orang posmen sedang lepak di tepi jalan di sebelah gaung.
“Saya tertanya-tanya apa yang mereka sedang buat sedangkan tiada kawasan perumahan di sekitar kawasan itu tetapi tidak terus bertanya dan meneruskan perjalanan.
“Kemudian saya teringat bahawa saya tertinggal sesuatu dan berpatah balik. Saya terkejut melihat beg besar yang sebelumnya penuh berisi surat telah kosong. Ia hanya beberapa minit yang lepas,” katanya.
Mengesyaki sesuatu yang tidak kena, beliau memaklumkan perkara itu kepada pengerusi persatuan penduduk, William Atyeo yang memanjat kawasan gaung tersebut dan menemui ribuan sampul surat yang bertaburan.
Pemeriksaan secara kasar menunjukkan beberapa surat telah berada di situ sejak beberapa tahun lalu dan lupus akibat hujan.
Surat-surat itu sepatutnya dihantar ke Ampang Jaya, Ukay Heights dan kawasan-kawasan perumahan di sekitarnya.
“Terdapat cek, bil, penyata bank, surat maklum balas dan banyak lagi,” kata Ismail.
Beberapa penduduk telah mengadu mereka tidak menerima surat yang sepatutnya diterima seperti bil telefon dan bil TV berbayar, kata Atyeo.
Setelah dimaklumkan, Pos Malaysia menghantar pasukan ke tapak dimaksudkan.
Pekerjanya mengenal pasti kebanyakan surat adalah dari dua lokasi berhampiran di sepanjang Jalan Tebrau 1.
Ketua Operasi Pos Malaysia, Helmi Hashim berkata tiga posmen terbabit telah dikenal pasti dan akan dipecat. – THE STAR
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
July 21, 2013 at 4:43 PM

POS Malaysia kena selidik apa yang tak kena...
apakah masalah gaji?...
apakah masalah pegawai atasan yg macam sial?

Anonymous
July 21, 2013 at 4:58 PM

Kalau kerja ikhlas tak jd mcm ni..jgn nak salahkan org lain pulak..selagi dinamakan manusia gaji bnyk mana pun tak cukup..

Anonymous
July 21, 2013 at 5:15 PM

Siapa suruh jd posmen kalau dah tau gaji kecik...jd security guards lg bagus gaji tinggi kerja senang.

Anonymous
July 21, 2013 at 11:28 PM

Smua nie punca dr pihak pengurusan pos m'sia... tamak mengejar keuntungan.. kasiahan kt posmen.. dah lah keje hujan panas.. keja ditambah.. waktu keja pun ditambah.. tp potong o.t.. kurangkan pekerja.. mereka janji nk bg bonus banyak.. tp akhirnya bonus yg diberi xsetimpal.. alasan mereka untung xcapai target.. so.. kesimpulanya.. JANJI TIDAK DITEPATI..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger