Label 10

Home » , » #PRKKualaBesut : Bimbang Di Pulaukan, Azhar Idrus Batal Hasrat Ke Kuala Besut

#PRKKualaBesut : Bimbang Di Pulaukan, Azhar Idrus Batal Hasrat Ke Kuala Besut

Written By AAKJ on Wednesday, July 17, 2013 | 12:30 PM


Ustak Cari Makan, Azhar Idrus bukanlah jenis yang boddow bab 'ceramah cari makan' ni..dia tahu bila dia nak pergi ke sesuatu program..dia tahu program mana yang ramai orang akan datang dan yang mana bakal 'penuh' tong derma yang d hulur kepada pendengar semasa beliau berceloteh..

Pada awalnya d Pilihanraya Kecil Kuala Besut d war-warkan bahawa nama beliau antara calon yang mampu menumbangkan BN di Kuala Besut. Kononnya beliaulah yang mampu menarik ramai termasuk pengundi BN..maklumlah d canang atas beliau Ostak popular dan paling alim !!

Malangnya nama Azhar Idrus d tolak oleh kepimpinan PAS Terengganu ;

"..Tidak, tidak, tidak..bukan nama beliau sebagai calon.." - Wahid Endut, Adun Pas Wakaf Mempelam, Pesuruhjaya Pas Terengganu sendiri yang umumkan bahawa nama Ustak Cari Makan ini bukan calon popular d Kuala Besut.

Malah yang paling ketara, aakj dapat maklumat dari bilik gerakan Pas Kuala Besut bahawa Azhar Idrus TIDAK TOP d Kuala Besut dan amat jarang d jemput kerana melibatkan FAKTOR BAYARAN !

"..kat sini, kami rata-rata nelayan..mana nak mampu hulur duit banyak setiap kali ceramah.." keluh warga Kuala Besut.

"..dahla kena hulur derma, kena pula beli CD ceramah beliau.." - sinis pemuda Kuala Besut d warung Dataran Kuala Besut.

Yang paling aakj terkejut bila rata-rata yang aakj tanya..mereka, penduduk Kuala Besut tidak berapa gemar dengan cara Azhar Idrus sampaikan kononnya kuliah beliau yang agak kasar bagi resam warga Kuala Besut...

"..mana boleh kita bodohkan orang dan bergelak ketawa dalam Rumah Allah.."..ini antara komen yang aakj terima dari warga Kuala Besut yang hidup harmoni selama ini walaupun perbezaan fahaman politik.

Tambahan lagi warga Kuala Besut baru saja pulih dari persengketaan yang amat dasyat, perpecahan fahaman, kafir mengkafir dan akhirnya SOLAT DUA IMAM..itulah yang terjadi d Kuala Besut..

"..kalau setakat nak datang untuk hancurkan keharmonian yang kami pulihkan..maka Azhar Idrus perlu bersedia untuk terima nasib orang tak datang dengar ceramah beliau.." - anak muda pro pas






Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger