Label 10

Home » , » Ajak Bini Orang Berzina : Anwar Batalkan Saman

Ajak Bini Orang Berzina : Anwar Batalkan Saman

Written By AAKJ on Thursday, July 4, 2013 | 1:35 PM


ANWAR Ibrahim semalam membatalkan saman terhadap Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin kerana mendakwa Ketua Pembangkang itu pernah cuba menggoda isterinya dalam satu kejadian beberapa dahulu (ketika Anwar masih bersama dengan UMNO).
Seperti biasa bila ada kes yang tidak menyebelahi Anwar, alasan disebalik penyelesaian kes tersebut tidak dapat diakses oleh rakyat kerana dilindungi oleh 'terma-terma sulit antara kedua belah pihak'.
Bagaimanapun, dalam kes ini kita yakin Anwar berada di pihak yang salah sebab itu diadakan terma sulit seumpama itu. 
Mengukuhkan lagi kenyataan tersebut, sejak mula difailkan pada 2008, Anwar pernah beberapa kali cuba menangguhkan saman yang dia failkan sendiri sehingga dikenakan denda oleh Mahkamah sebanyak RM 3,000 kerana penangguhan saat akhir pada Mac 2011.

Selain itu, pada tahun 2010, Mahkamah juga menolak permohonan Anwar untuk membatalkan kenyataan pembelaan Hamzah. Apa yang bukti kukuh sangat dalam kenyataan pembelaan Hamzah itulah yang kita nak tahu sangat tu.
Kalau Anwar dipihak yang betul, dia dah dedah kat media apa sebab saman tersebut dia tarik balik, macam kes saman dengan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dulu.
Tapi bila dah ada klausa terma-terma sulit ini, apa alasan Anwar tarik balik saman dan apa bukti kukuh dalam kenyataan pembelaan Hamzah itu, rakyat tidak akan tahu, melainkan ada sesiapa yang bagi hint dulu.
Adakah ia melibatkan penyerahan sejumlah wang supaya kes tersebut diselesaikan di luar Mahkamah dan dengan itu Hamzah tidak boleh mendedah dan membuktikan dakwaan Anwar mengganggu isterinya itu?
Rasanya itu sahaja sebab kenapa perlu diadakan terma-terma sulit macam ini, Anwar buat apa pun mesti sebab dia ada kepentingan.
Kita perlu ingat, dunia pun tahu Anwar raja saman dan Hamzah bukan bodoh nak menjolok sarang tebuan kalau tidak kerana ada bukti yang cukup kukuh di tangannya. Laman ini yakin, semua inilah yang cuba dielakkan Anwar dari terdedah dan tindakan saman itu hanya untuk mengaburi mata pengikutnya sahaja.
Maklum, pengikut Anwar bergantung sepenuhnya kepada saman menyaman. Pada mereka, kalau ada dakwaan dan Anwar saman, itu maksudnya dia berani dan benar, tapi kalau tidak saman, itu tidak ada apa-apa.
Betul punya biol pengikut Anwar ni.

foto hiase

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger