Label 10

Home » , » YAB Presiden UMNO : Jangan Buang "Aset" Yang Berharga !

YAB Presiden UMNO : Jangan Buang "Aset" Yang Berharga !

Written By AAKJ on Monday, June 10, 2013 | 11:30 PM


Platform yang terbaik untuk bangsa Melayu perjuangkan tentang HAK Bangsa Melayu adalah UMNO..tak boleh nafikan jasa UMNO amat besar..jasa pada Bangsa Melayu itu sendiri dan juga pada bangsa-bangsa lain yang ada d negara yang dulunya d kenali sebagai Tanah Melayu.

UMNO mendapat mandat untuk 'memandu' bangsa lain dalam melakar sejarah mendapatkan kemerdekaan..

Bayangkan UMNO mewakili Melayu ketika itu dengan hati yang terbuka :

"..memberi jaminan keselamatan kepada pendatang cina dan india jika mahu merdeka..."

Janji dan jaminan ini d bawa oleh UMNO hingga sekarang..dari Parti Perikatan hingga ke Barisan Nasional..janji UMNO tak pernah berubah..tak pernah zalim pada semua bangsa dan suku yang ada d Tanah Melayu ini..walaupun terpaksa tukar nama tanah ke tanah Malaysia..UMNO kekal dan patuh pada janji..

Satu perkara yang kita jangan lupa..kuatnya parti adalah kerana sumbangan 'manusia' yang bawa parti atau pertubuhan tersebut..manusia yang bertanggungjawab, amanah dan punyai integriti yang hebat saja mampu membawa parti politik atau pertubuhan ke arah kecemerlangan dan mampu meyakinkan manusia lain bahawa parti tersebut bukan parti yang main-main atau hipokrit.

Kalau manusia yang ada dalam parti tersebut tamak dan khianat atau punyai agenda tersendiri maka yakinlah parti itu takkan bertahan lama walau mata kasar nampak ianya satu parti yang hebat.

UMNO gagah berdiri dalam usia yang amat matang..67 tahun..kerana faktor manusia d dalamnya dan juga kerana kesatuan hati manusia yang ada d dalamnya juga.

Aakj Point of View :

Keputusan PRU yang lepas bukan asas nak salahkan sesiapa..terlalu banyak faktor yang terlalu subjektif untuk d debatkan..nak salahkan manusia lain memang senang..angka tidak boleh menipu..angka menunjukkan bahawa Cina tolak BN wajib semua terima..cuma jawapan kenapa Cina tolak BN masih belum ada jawapannya kerana buat masa ini semua Cina terkejut..mereka tolak dan mereka kalah..

Cina silap kira..silap perkiraan..mereka tertipu..ingatkan Malaysia dah dapat mereka 'tawan' rupanya GAGAL dan akhirnya tak tahu nak jawab dan beri alasan yang munasabah kenapa mereka TOLAK BN !

Apakah mereka tak rasa d bodohkan oleh manusia yang ada dalam pakatan haram jadah ? Manusia dalam pakatan haram tak sama dengan manusia yang ada dalam UMNO BN !

Kepada PM Najib..kepada Presiden Parti UMNO..Datuk Seri Najib..aakj menaruh sepenuh kepercayaan bahawa Presiden Parti takkan lupakan begitu jasa pejuang parti..janganlah lihat pada yang menang saja..kata orang tua : "..telan walaupun pahit.."

Harap Datuk Seri lihat dengan mata hati dan nilaikan kekalahan 'calon-calon' bukan dengan mata kasar..lihat 'big picture'..ada Calon yang berwibawa kalah baru-baru ini bukan kerana faktor calon..ada yang kalah kerana UMNO BN sendiri silap buat perkiraan tentang UNDI CINA !! 

BN tahu bahawa MCA amat lemah dalam memenangi hati kaum mereka sendiri  dan kelemahan tersebut tidak d pandang dengan serius..akhirnya beberapa Tokoh Pejuang Melayu gugur d PRU13 !

Aakj ambil contoh yang paling mengejutkan kita..Datuk Wira Ali Rustam, mantan Ketua Menteri Melaka yang berjaya bangunkan Melaka hingga Melaka tersenarai d tempat ke 28 d dunia sebagai TEMPAT yang wajib d lawati.

Maaf..apa sumber yang ada d Melaka ? ada sumber petrolium ? sumber emas ? pertanian yang bertaraf dunia ? rasanya aakj tak salah kalau jawab NO ! Tiada !

Namun Melaka mampu bangkit..bangkit dengan bangga dalam industri Pelancungan bertaraf Antarabangsa..bukan sahaja pelawat dari luar yang datang..pelawat dalam Malaysia..pelawat domestik berpusu hadir untuk membawa keluarga bersantai dan melihat bukan sahaja tempat bersejarah namun pelbagai 'benda' menarik ada d Melaka..

Datuk Ali Rustam dah sinonim dengan nama Melaka..pasukan pentadbiran yang d wujudkan oleh beliau mampu melonjakkan nama Melaka..itulah hebatnya Melaka bila ada manusia hebat d dalamnya..

Penuh strategik, penuh 'wisdom' bukan sahaja menjaga Rakyat Melaka yang pelbagai bangsa..namun kemenangan UMNO d Melaka jangan d pandang sepi oleh semua ahli UMNO seluruh Malaysia..Datuk Wira Ali Rustam adalah aset yang berharga pada parti UMNO..kita tidak boleh menyangkal dengan mudah peranan beliau membawa UMNO dalam PRU13 !

Aakj harap YAB Presiden UMNO jangan sia-siakan ASET UMNO yang masih mampu memberi idea dan menyumbang tenaga untuk membela untung nasib Melayu yang d lihat 'keliru dan terhimpit" d tanah sendiri..

"..kekalahan tentera Islam d Uhud yang nyata dan jelas Nabi saw tahu apa sebabnya pun Nabi tidak menghukum ketua pemanah tersebut dan buang ASET yang berharga kepada Islam ketika itu.."

Malah Datuk Wira Ali Rustam tidak undur dalam membela UMNO d Melaka hingga saat ini..tak keluar pun dari mulutnya untuk BERSARA..itu bukan Datuk Ali..

Kepada YAB Presiden Parti..itu antara aset yang ada dan masih berguna untuk  UMNO dan BN..ada ramai yang ingin aakj perkatakan d sini..InsyaAllah akan aakj ceritakan d lain entri..

...bersambung...




Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
June 11, 2013 at 12:31 AM

Aakj..saya suka ulasan ini..tidak dinafikan byk tokoh Umno yg bagus berani melawan cina tapi tidak dijadi pemimpin.. Org bawah dpt melihat yg bagus..tapi yg dipilih seperti tidak menusuk ke jantung... Tak mungkin najib gagal melihat sedang ia bergaul bersama mereka.. Disini timbul andaian KRONI...

Terus terang saya benci melihat pemimpin yg dipilih kelihatan LEMAH LEMBIK TIDAK BERANI.
TIADA KETEGASAN.. Pemimpin itu bukan hanya pm menteri tapi semua termasuk ceo.co. Carilah PRO MELAYU YG MENJAGA MELAYU DAN YG DI BAWAH.

Kerana kelihatan lemah..cina ambil kesempatan. Dah naik tocang..berlebihan..dah tepu. Saya tertanya tanya mana barisan peguam Melayu Pro Melayu yg hebat..mana barisan Peguam Umno yg berani..

Saya juga tertanya tanya hakim peguam Melayu Islam yg tak takut mati?????

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger