Label 10

Home » » Pemergian Nik Aziz Tidak Di Ratapi Rakyat Kelantan

Pemergian Nik Aziz Tidak Di Ratapi Rakyat Kelantan

Written By AAKJ on Friday, June 14, 2013 | 3:00 PM


Beza, memang berbeza..seperti langit dengan bumi bila d bandingkan Nik Aziz dengan Tun Mahathir ketika saat undur diri dari "Jawatan No 1"

Nik Aziz, sebelum PRU13 dengan lantang dan sombong memberitahu seluruh rakyat Kelantan bahawa beliau akan terus memegang tampuk kuasa d Kelantan walaupun terpaksa berkerusi roda. 

Malangnya dan memang malang sunggu serta amat malu..Pas menang lagi d Kelantan dan saat itulah Nik Aziz d katakan terpaksa "diundurkan"..khabarnya Istana Kelantan tidak perlukan lagi Nik Aziz sebagai Menteri Besar kerana Nik Aziz tidak "fit" lagi sebagai Menteri Besar..

Akhirnya Rakyat Kelantan sunyi sepi ketika Menteri besar Kelantan yang baru, Ahmad Yaakub angkat sumpah sebagai perjawatan menggantikan Nik Aziz..tiada tangis hiba..tiada raungan d tepi jalan..tiada demostrasi..seolah-olah tiada apa perkara yang perlu d ratapi dengan pengunduran Nik Aziz..semua redha..tak perlu d ratapi !!

"..tidak nampak apa yang bernas dalam pemikiran beliau kecuali bacaan dari kitab karang orang lain.." - rakyat Kelantan

Malah majoriti bersetuju bahawa Nik Aziz tidak mempunyai pemikiran tentang ekonomi yang strategik, bagaimana nak majukan Kelantan dan lebih malang Nik Aziz tidak mempunya kehebatab pidato yang boleh d kenang. Nik Aziz yang popularkan diri dengan fatwa politik yang karut dan mengelirukan.

Kalau betul Nik Aziz d hargai..tak perlu tunggu lama untuk adakan majlis perpisahan atau majlis kenang jasa..semuanya sepi dan Ahmad Yaakub juga seolah-olah membuat 'pembersihan' kroni Niz Aziz dalam pentadbiran utama Kelantan..bermula dengan Husam Kambing !

Husam Kambing tidak d lantik menjadi EXCO dan ini menyebabkan Husam d permalukan begitu saja oleh Menteri Besar yang baru..jasanya selama ini d lihat..TIADA JASA..seperti juga bosnya..Nik Aziz !

Tun Mahathir dulu..sebut je nak berundur..kecoh satu Malaysia..rakyat tergamam..malah 'sedih' menyelubungi seluruh negara ketika itu..dan hingga kini rakyat Malaysia terasa kehilangan TUN !!

Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
June 14, 2013 at 9:04 PM

Ketika persidangan berlangsung..tanpa disedari sesiapa pun..seperti biasa semua mata terpegun melihat Dr Mahathir berucap. Sedang seluruh mata tertumpu ke satu arah..Dr Mahathir mengumumkan akan mengundurkan diri..Belum habis berkata satu dewan riuh yg mana sebelumnya senyap mendgr Dr Mahathir berucap.....saya masih ingat waktu itu..suara pilu Dr Mahathir serentak air mata Org Melayu Umno mengalir....begitu juga air mata Dr M.

Begitulah kekuatan yg ditingalkan...beribu yg benci..berpuluh juta yg meyayangi. Karomah yg ada padanya...dipertunjukkan Allah di depan orang ramai..

Ketika itu berlaku...ramai tidak percaya padahal keluar dr mulutnya sendiri...mengundur diri.
Ramai memujuknya supaya menarik kata kata yg diucapkan. Baginya dah tiba waktunya dihabis dgn caranya sindiri tapi tidak terikat sebagai PM.

Ya Allah..limpahkan yg baik baik ke atasnya Aminnn


Anonymous
June 15, 2013 at 3:45 PM

Aku menangis bagai nak gila bila tngok tun nak letak jwtn dulu.kenangan dpt berjumpa dan cium tgn tun 2 kali xkan kulupa hingga akhir hayat

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger