Label 10

Home » , , » Nurul Izzah Dan 4 Lagi Tidak Dibenarkan Masuk Sabah

Nurul Izzah Dan 4 Lagi Tidak Dibenarkan Masuk Sabah

Written By AAKJ on Monday, June 3, 2013 | 6:00 PM

Surat di bawah tersebar di dalam internet dan daripada Jabatan Ketua Menteri Sabah kepada Pengarah, Jabatan Imigresen Negeri Sabah bertarikh 21 Mei 2013.

Dan intipati surat itu ialah senarai mereka yang dilarang masuk ke Sabah. Sebelum ini Nurul Izzah telah dilarang masuk ke Sabah.

Menurut portal pembangkang, Malaysian Insider : 
Surat dari Pejabat Ketua Menteri Sabah kepada Jabatan Imigresen mengesahkan selain daripada Nurul Izzah Anwar, ayahnya Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Datuk Ambiga Sreenavasan dan Rafizi Ramli turut disenarai hitam dari masuk ke negeri Malaysia timur itu.

Surat bertarikh 21 Mei itu yang menggunakan kepala surat dari pejabat Datuk Musa Aman juga mengatakan senarai itu diluluskan oleh Kabinet Sabah selepas mesyuarat pertama mereka bulan lalu pada 15 Mei, 10 hari selepas pilihan raya umum ke 13.

“Kabinet bersetuju Ketua Menteri menggunakan kuasa penuhnya di bawah Akta Imigresen, dan selaras dengan pengesahan daripada Ketua Cawangan Khas Polis Diraja Malaysia Sabah, agar tidak membenarkan individu-individu ini mendarat di Sabah,” kata surat itu, sebelum menyenaraikan nama-nama lima daripada ahli politik dan pengerusi bersama Bersih 2.0. seterusnya
Nampaknya, pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang terpaksa membasuh muka mereka kerana terpalik dengan ludah masing-masing

sumber
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
June 3, 2013 at 6:16 PM

Bagus!!!!!!!!Terbaik!!!!!Sabah cerdik...lagi pun memang mereka ni TAK ADA APA KEBAIKAN pun untuk rakyat Sabah atau Malaysia amnya. Kerja mereka hanya menghasut, menyemarak rasa benci pada rakyat dan semua FITNAH, secara tak langsung ajar orang muda KURANG AJAR...!!!Syabas SABAH!!!!!!!!!!InsyaAllah Aman Damailah kaalu kaki cucuk dan maksiat2 ni tak masuk ke Sabah!

Anonymous
June 3, 2013 at 11:37 PM

kerajaan pusat kena belajar dari kerajaan sabah macamana nak kawal virus2 ni dari terus menyebarkan penyakit pecah belah n huruhara..
nak lagi berkesan sepatutnya dikurung saje pengkianat2 ni..dan dibatalkan pasportnya...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger