Label 10

Home » , » Kalau Ada Ah Beng Yang Mati Esok, Jangan Salahkan Orang Lain

Kalau Ada Ah Beng Yang Mati Esok, Jangan Salahkan Orang Lain

Written By AAKJ on Friday, June 21, 2013 | 11:30 PM

Black 505

Esok…sekali lagi pembangkang akan berhimpun secara haram di ibu negara…entah kali keberapa dalam dua tiga tahun ini dan seperti biasa ia dibuat dalam keadaan yang sengaja mencari pasal dengan kerajaan.
Motif: Nak menampakkan kononnya kerajan zalim sedangkan hakikatnya perhimpunan itu memang tidak mematuhi syarat perhimpunan aman yang ditetapkan.
Kali ini ia dirancang untuk dibuat di Padang Merbuk, Kuala Lumpur atas alasan yang entah apa-apa tetapi dengan satu tujuan yang nyata iaitu mahu kuasa politik dengan cara kotor.
Sudah kalah dalam pilihan raya walaupun 97 peratus masyarakat Cina mengundi pembangkan kerana mahu melihat UMNO mati, kini sibuk mainkan kisah berlaku penipuan pula.
Fikir sejenak…kalau orang dah kemaruk, mereka akan lakukan apa sahaja untuk mendapatkan kuasa. Apa yang kita bakal saksikan esok adalah sikap kemaruk kuasa dan tidak dapat menerima kekalahan oleh Anwar Ibrahim dan jambu-jambunya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta parti lain.
Di satu sudut, semua Ahli Parlimen pembangkang telah bersetuju untuk angkat sumpah di Parlimen tetapi di satu sudut lain mereka mendakwa berlaku penipuan dalam pilihan raya umum ke 13.
Apa ni? Ingat rakyat terlalu bodoh ke untuk tidak nampak lakonan yang dibuat?
Perhimpunan haram esok akan digelar Blackout 505.
Sebenarnya, kalau diamati kita akan perasan bahawa tema blackout itu sendiri adalah satu penipuan kerana sehingga kini terbukti tidak ada berlaku apa-apa kejadian blackout berlaku pada 5 Mei lalu dan sekeping (hanya sekeping ok) gambar yang memperlihatkan kejadian berkenaan dan itu pun sudah disahkan sebagai lakonan.
Hakikatnya, tidak ada seorang ejen pihak pembangkang dari pusat-pusat penjumlahan undi yang dimaksudkan tampil membuat kenyataan atau laporan polis bahawa berlaku blackout.
Buat apa hendak bergaduh pasal sekeping gambar, bawaklah ejen yang berada di lokasi untuk menceritakan turutan kejadian kalau ia benar.
Tapi mana berani nak buat camtu pasal memang tidak ada kejadian blackout pun.
Paling menarik, setengah jam selepas kes blackout mula diperkatakan pada malam pilihan raya sudah ada parodi dibuat budak-budak Cina untuk memperolokan kejadian itu.
Ternyata dalam keghairahan untuk menipu, cybertropers Red Bean Army milik DAP tersilap langkah apabila memuat naik klip itu terlalu pantas menyebabkan kejadian blackout berkenaan terbukti sebagai pembohongan terancang yang dirumus sebelum pilihan raya umum lagi.
Justeru, kalau nama perhimpunan haram itu sendiri dibuat atas satu kejadian yang tidak benar, di mana kredibiliti dan maruah dalam “perjuangan” esok?
Betul ke mati syahid macam Husam Musa cakap kalau asas perhimpunan itu berlandasakan dusta dan fitnah?
Kasihan Melayu Melayu yang akan jadi kuda DAP esok.
Cuma penulis yakin tidak ramai orang Melayu yang akan pergi kerana selepas 5 Mei, ramai yang tersedar bagaimana kaum Cina yang bercakap pasal jangan bersikap rasis dan sebagainya sanggup pulang dari luar negara beramai-ramai, beratur berbatu-batu jauh, selama berjam-jam hanya untuk memastikan parti politik Melayu terkuat jatuh tersembam ke tanah dan tidak bangkit lagi.
Ramai yang perasan penipuan terancang seluruh bangsa Cina yang beberapa hari sebelum mengundi masih sanggup datang dalam puluhan ribu untuk kononnya memperlihatkan sokongan kepada BN tetapi pada 5 Mei beratur panjang untuk mengundi DAP dan pakatan parti itu.
Memang Cina mungkin tidak akan menjadi Perdana Menteri…tapi mereka tahu senario Melayu perintah Malaysia dan Cina perintah Melayu macam yang pernah kita lihat ketika Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak boleh dicapai.
Sebelum Nizar membuat sebarang keputusan, beliau perlu berbisik dahulu dengan Nga Kor Ming dan Ngeh Khoo Ham….justeru itulah yang hendak dicapai pada 5 Mei…Anwar seorang Melayu jadi Perdana Menteri dilihat memerintah Malaysia tetapi Lim Kit Siang akan memerintah Anwar….Ngeh…Nizar…Nga….Melayu perintah Malaysia, Cina perintah Melayu.
Justeru esok, seperti juga beberapa perhimpunan Blackout sebelum ini, maka kaum Cina akan menjadi peserta dominan…
Jauh di lubuk hati, mereka masih menyimpan harapan bahawa orang Melayu akan turun ke jalanan dan bergaduh serta mengorbankan nyawa untuk menumbangkan kerajaan…Red Bean Army dan yang sama kulit dengan mereka akan hanya membakar sentimen di media sosial.
Jangan rasis kata meraka…sedangkan itulah segalanya dalam diri dan tindak tanduk mereka…
Cuma esok, penulis amat yakin kerajaan dan polis tidak akan berlembut lagi seperti selalu.
Pilihan raya dah pun berakhir dan akan hanya berulang dalam 5 tahun lagi…takkan selang beberapa minggu sekali pihak berkuasa nak layan perhimpunan bersandarkan penipuan itu?
Dulu mungkin kerajaan berlembut pasal nak pilihan raya. Sekarang dah lepas.
Di negara lain, setiap kali ada perhimpunan haram maka akan berlaku kematian. Di Malaysia punyalah polis berhati-hati mengelak semua itu.
Namun, masa untuk terlalu bersifat baik sudah berlalu. Pada hemat penulis, esok adalah masa terbaik untuk polis memperlihatkan kekuatan sebenar mereka.
Dan kali ini agak luar biasa, sebelum apa-apa polis telah memberitahu akan memanggil tentera jika keadaan menjadi di luar kawalan. Belum pernah lagi polis membuat kenyataan seumpama itu.
Ini mungkin petanda pihak berkuasa akan mengajar Ah Beng Ah Beng yang ada agar menghormati undang-undang negara…dan jika gagal dan keadaan menjadi di luar kawalan…tentera akan dipanggil.
Tentera kalau tiba tidak ada amaran…prosedur operasi tentera ialah terus mula menembak untuk mengawal keadaan.
Jadi, esok kalau ada Ah Beng yang mati….jangan DAP atau sesiapa yang cuba menyalahkan polis atau tentera atau kerajaan.
Kerana perhimpunan berasaskan penipuan esok adalah haram dan jika Ah Beng jadi mangsa, itu salah Ah Beng sendiri. Apa sahaja boleh berlaku kalau terlalu kerap buat perhimpunan haram.
By the way…seperti juga masyarakat Cina di negara ini…penulis bukan rasis yea….kah kah kah…

Share this article :

+ comments + 1 comments

June 22, 2013 at 12:29 AM

Alangkah indahnya kalau sampai tentera masuk campur esok.Dalam quran dah cakap malaikat sendiri menyatakan yg sifat manusia memang suka menumpahkan darah.Kalau ada berlaku perkara2 yang sangat diidamkan oleh pemimpin2 pembangkang esok biarlah berlaku dulu ke atas pemimpin2 mereka yg gemar memperalatkan lembu2 muda yang tak tahu berfikir.Biar gembala dulu kena,kemudian baru lembu2nya.

Rakyat Malaysia dah bosan dengan kerenah penderhaka2 yang tak jemu2 membuat onar ini.Harap2 esok biarlah berlaku perkara2 yg hebat yg tidak akan mereka lupakan selama2nya.Mungkin dengan cara itu baru dapat mengamankan Malaysia dari kuncu2 dajjal ini.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger