Label 10

Home » , , » Anwar Derhaka Titah Agung

Anwar Derhaka Titah Agung

Written By AAKJ on Monday, June 3, 2013 | 10:00 PM



Pakatan pembangkang yang cuma memenangi tiga negeri pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) semakin biadap dan bertindak seperti `kaduk naik junjung’ apabila dengan berani `mencabar’ titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.
Meskipun telah dititahkan baginda baru-baru ini supaya semua pihak termasuk parti-parti politik akur dengan keputusan PRU13 yang menyaksikan Barisan Nasional (BN) kekal menerajui kerajaan Persekutuan, tetapi titah itu nampaknya langsung tidak dihiraukan oleh pemimpin pembangkag.
Ibarat rakyat yang menderhaka kepada Agong, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dengan berani menyatakan Himpunan Blackout 505 bagi membantah keputusan PRU13 pada 5 Mei lalu akan tetap diteruskan.
Sebuah portal berita melaporkan Anwar dalam sidang media selepas mesyuarat majlis pimpinan pakatan pembangkang mendakwa gabungan parti pembangkang memutuskan untuk menyokong inisiatif dengan menganjurkan himpunan aman itu di Kuala Lumpur pada 15 Jun ini pada waktu petang.
Anwar juga dilaporkan berkata, pakatan akan berurusan dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakat dan pihak keselamatan bagi memastikan perhimpunan tersebut berlangsung dengan aman.
Ditanya sama ada perhimpunan itu diadakan di stadium atau akan menjadi demontrasi jalanan, Anwar mendakwa sektertariat perhimpunan akan memberi maklumat lanjut mengenainya.
Tuanku Abdul Halim pada ulang tahun keputeraan baginda yang disambut kelmarin bertitah supaya rakyat di negara ini akur dengan keputusan PRU13 yang ditentukan sendiri mereka.
Baginda bertitah, sebarang perubahan politik di negara ini perlu dilakukan secara aman dan menerusi peti undi berpandukan prinsip Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-Undang. 


Share this article :

+ comments + 6 comments

Anonymous
June 3, 2013 at 10:39 PM

Di thai..rakyat thai termasuk cina tunduk hormat ke raja.badan kepala tunduk ke tanah seperti sujud..raja thai salah satu raja terkaya didunia mengalahkan jauh sultan di Malaysia. Mengapa tidak kutuk atau hina raja. Tidak pulak mereka mengatakan raja makan duit rakyat.

Raja thai termasuk rakyat majoriti agama budha. Mereka anggap raja budha titisan dewa..di bawah jagaan dewa. Mereka tunduk hormat raja sesuai dgn ajaran budha yg harus tunduk ke dewa. Kepercayaan budha menyebabkan rakyat thai termasuk cina disana tunduk hormat ke raja kerana syurga dan neraka mengikut agama mereka.

Sultan di Malaysia beragama Islam. Secara halus sultan melambangkan ketuanan dan hak Melayu yg tidak boleh dipisahkan dgn Islam. Sikap biadap cina ke sultan juga secara halus menunjukkan sikap biadap cina ke MELAYU ISLAM. Cina membuktikan RASIS MELAMPAU. Cina peduli ke cina budha kristian. Walaupun di thai ada yg masuk kristian..tapi cina tetap mengamal dan percaya budaya nenek moyang mereka budha..kerana itu cina hormat ke raja thai..

Jika mereka menghina sultan bermakna mereka juga menghina Melayu Islam. Itulah yg tersirat. Mengapa cina tidak hormat ke sultan..padahal kita tidak pernah menunduk ketanah seperti bersujud ke bumi. Semua duduk di atas kerusi empuk..

Sikap kurang ajar cina tak boleh lagi dipandang sebelah mata. Mereka harus ditindak. Kita harus buat seperti di thai..harus ada hukum yg kuat. Jika di sana cina boleh hormat mengapa mereka tidak boleh bersopan.

Cina tak pernah peduli ke Melayu..perbuatan mereka..red bean..Melayu penang..Melayu singapore..jelas semuanya..
Semua Melayu dr atas ke bawah sudah tiba waktu kita jgn ambil peduli ke cina. Jika cina berkuasa tak akan dipandang muka Melayu. Cina hanya memandang jika mereka belum berkuasa dan mengaut harta seperti mereka tak akan mati.

Anonymous
June 3, 2013 at 10:51 PM

Kita hanya boleh melalak di blog saja.Apa pihak berkuasa buat?Dah berapa banyak kesalahan dilakukan oleh Anwar tapi undang2 dikecualikan.Kalau rakyat biasa,siang2 dah kena cekup.

Anonymous
June 3, 2013 at 11:12 PM

Pehak berkuasa takut untuk mengambil tindakkan ke atas DSAI nanti tak sangup nak bayar saman.

Anonymous
June 3, 2013 at 11:20 PM

Anuwar semakin berani selagi tidak ada tindakan ke atsnya...... adakah dia kebal melebihi Sultan dan Raja2 Melayu???

Anonymous
June 3, 2013 at 11:50 PM

nampaknya KDN & PDRM...blom kuat dan tegas seperti sangkaan ramai..
ketua pengkianat masih bebas sesuka hati...macam negara ni bapak dia yg punya!!!

Anonymous
June 4, 2013 at 3:21 PM

nampak sangat anwar mahu dia ditangkap supaya rakyat atau puak-puak yang sayang padanya memberontak dan bangkit menentang kerajaan kerana dia...bukan kerana kes lahat datu dan kes lewat

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger