Label 10

Home » , » Terkini ! Jentera Cyber Komunis Di Buru !! Tahniah Zahid Hamidi

Terkini ! Jentera Cyber Komunis Di Buru !! Tahniah Zahid Hamidi

Written By AAKJ on Sunday, May 26, 2013 | 9:53 PM



Kementerian Dalam Negeri (KDN) melalui Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) serta Cyber Security Malaysia untuk mengambil langkah segera membanteras penyaluran kandungan menyalahi undang-undang dalam media sosial oleh kumpulan ‘tentera siber’ tertentu. 

Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata langkah segera itu bagi memastikan maklumat yang disampaikan oleh individu atau kumpulan siber menerusi pelbagai media sosial seperti Facebook, Twitter serta blog adalah telus dan benar. 

“Apa yang menjadi rungutan adalah kandungan laman sosial dan blog termasuk oleh kumpulan Red Bean Army adalah kerana kandungan itu menyentuh perkara yang termaktub dalam Akta Hasutan dan (isu) perkauman yang sensitif serta bersifat fitnah (iaitu) terkeluar daripada prinsip undang-undang, " katanya kepada pemberita di sini hari ini. 




Beliau mengulas laporan akhbar hari ini mengenai tindakan pelbagai pihak menggesa kerajaan bertindak tegas memerangi anasir jahat di laman siber seperti ‘Red Bean Army’ yang menggugat keharmonian rakyat berbilang kaum di negara ini. 

Pihak berkenaan turut mendesak pihak berwajib meminda Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 bagi menyekat fitnah dan hasutan yang cuba dipromosikan kumpulan siber berkenaan. 

Ahmad Zahid berkata dasar mengenai media sosial yang dicetuskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah untuk memberi kebebasan dan pendapat termasuk penubuhan ‘cyber troopers’ oleh parti politik dan pihak tertentu. 

Bagaimanapun beliau berkata prinsip dan dasar itu sewajarnya dihormati berlandaskan tanggungjawab kepada negara serta undang-undang dan ia tidak sepatutnya disalahguna. 

"Ini yang cuba kita elakkan. Kita mahu SKMM dan Cyber Security Malaysia dapat mengambil tindakan, bukan kerana kewujudan kumpulan ‘cyber trooper’ seperti ‘Red Bean Army’ tetapi disebabkan oleh kandungan di dalam media social berkenaan yang dikendalikan mereka,” katanya. 

Beliau berkata 85 peratus pengendali media baharu di negara ini dikendalikan pihak pembangkang media sosial negara ini tanpa sekatan dibuat oleh pihak kerajaan

 – Bernama.
Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
May 26, 2013 at 10:05 PM

datuk zahid,kami org melayu bergantung harap pada anda.kami tak harap najib nak membela kami rakyat marhain.kamulah hero kami

Anonymous
May 26, 2013 at 10:33 PM

Bertindaklah sementara kuasa ada ditangan. Jika kuasa dah berpindah tangan, masa tu baru nak bertindak tak ada gunanya.

Anonymous
May 26, 2013 at 10:48 PM

Tolonglah Melayu bertndak tegas jgn asyik cakap saja!!

Tangkap Cina2 Babi Kumpulan Haram dan Cina2 Babi DAP Kominis yg melakukan berbagai jenayah!!

Anonymous
May 27, 2013 at 6:23 AM

Saya ahli dan penyokong UMNO sejak saya dilahirkan. Keluarga saya juga semuanya ahli UMNO. Baru2 ini kami mengadakn prtemuan keluarga seramai hampir 50 orang. Kami buat rumusan bhawa DS Najib telah gagal. Beliau gagal mmbaca prmainan politik org cina. Beliau telah dgn amat mudah ditipu. Beliau trlalu mlebih-lbihkan org cina. Kami ahli umno tak suka dan amat tak setuju. Beliau juga sama mcm sepupu bliau hisamuddin hnya beri amaran demi amaran. Skrg ni dah jelas pmbngkng buat onar dan kesalahan tapi tak ada satu ayat pun keluar dari mulut beliau arahan utk brtindak. Masih brlmbut lagi. sedangkn yg d sblh sana ktwakn beliau. kami dh buat kputusam x boleh lagi brgntung pd najib. Muhuiddin juga x blh harap.90 peratus guru x suka beliau kerana nk tukar guru jadi robot transformers yg bekrja 24 jam. Bliau x prnh amik tau beban tugas guru malah mnambhkn lagi ada lah. Insha Allah, gerakan utk membuang mereka brdua sudah brmula. Tunggulah prhimpunan agung umno. Kami sudaj ada calon yg tegas dan mengotakn ap yg dikata. Kami dah tak harap lagi najib dgn muhyidin. Masanya akan sampai..Insha Allah

Anonymous
May 27, 2013 at 5:31 PM

Tangkap sekali org yg upah gaji..sape yg bayar.. Org cinakan mata duitttttt tak mungkin freeeeee

NAK MAKAN APA BEBBBBB

Sifat Melayu sejati..tetap menyokong mengundi UMNO berjuang utk Melayu...kalau gagal turunkan secara terhormat dlm parti UMNO tapi tidak meruntuhkan UMNO YG TELAH BERJUANG SEJAK MERDEKA..benar kata non di atas...

Kpd semua pemimpin ANDA HARUS MENDENGAR KATA HATI ORG YG MENGUNDI ANDA....HARAP FAHAMMMMMMM

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger