Label 10

Home » » Pendemo Kena Baling Dengan Mihun..Ketepek Lekat Kat Muka !!

Pendemo Kena Baling Dengan Mihun..Ketepek Lekat Kat Muka !!

Written By AAKJ on Tuesday, May 21, 2013 | 11:00 PM



Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kelihatan berang apabila `anak buahnya’ dalam parti, Hata Wahari yang juga bekas Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) dimalukan oleh wartawan Utusan Malaysia di hadapan pejabat akhbar berbahasa Melayu tersebut semalam.
Guan Eng mendakwa sikap yang ditunjukkan wartawan Utusan Malaysia terhadap Hata yang juga bekas wartawan akhbar itu semasa mengadakan protes secara berseorangan semalam membuktikan Utusan Malaysia musuh kepada kebebasan akhbar dan hak asasi manusia di negara ini.
.
“DAP terperanjat dengan sikap melampau wartawan Utusan Malaysia ke atas protes berseorangan yang dilakukan bekas wartawan akhbar itu semalam. Dimanakah kebebasan akhbar dan kebebasan bersuara apabila wartawan Utusan Malaysia secara fizikal menganggu Hata dengan melaungkan boo, mengeluarkan ayat perkauman dan melemparkan dua paket mihen keatasnya hanya kerana Hata mahu mengadakan protes secara aman,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Guan Eng mendakwa Utusan Malaysia sepatutnya menerima hak seorang rakyat untuk tidak bersetuju dan membenarkan Hata untuk meneruskan protes aman tersebut.
Beliau juga mendakwa insiden tersebut telah memalukan akhbar itu kerana kini menjadi musuh kepada kebebasan akhbar, keharmonian kaum, kebenaran hak asasi dan kebebasan bersuara.
“Mengapakah seorang wartawan secara fizikal boleh mengganggu wartawan lain. Hanya di Korea Utara Utusan Malaysia akan dialu-alukan untuk menekan, menindas dan menindas kebebasan akhbar,” dakwanya lagi.
Media semalam melaporkan rancangan Hata yang juga ahli DAP untuk mengadakan demonstrasi di hadapan ibu pejabat Utusan Malaysia di sini tidak mendapat sambutan apabila hanya dia bersendirian yang hadir petang semalam.
Lebih malang buat Hata kerana disambut dengan laungan “boo”, “balik”, “komunis” dan “hidup Utusan” oleh wartawan serta kakitangan Utusan Melayu dan turut dihalang oleh seorang kakitangan yang meluru ke arahnya dan menyentap kain rentang yang dipamer oleh Hata. 

– mynewshub.my
Share this article :

+ comments + 13 comments

Anonymous
May 21, 2013 at 11:14 PM

Tahniah warga utusan.... Tak perlu takut ... Kita bukannya kurang ajar mcm adam adli atau cheng venus... Lain kali corok dengan air kencing...

Anonymous
May 21, 2013 at 11:29 PM

LGE.... FUCK U n FUCK OFF. Kalau you berani hantar lah orang untuk samasama dengan Hatakari berdemo. Jangan komen dari jauh, nampak sangat DAP sudah bikin keldai sama itu hatakari.

Tapi bagus lah, you buat itu budak/orang macam orang bodoh dan tak ada otak kerana dia pun sememangnya seorang yang sangat bodoh....dan tak ada otak




Anonymous
May 21, 2013 at 11:40 PM

species baling batu sembunyi tangan..
LGE batu api..sesama melayu

Anonymous
May 21, 2013 at 11:43 PM

hehe...apa yg malaun kominis ni buat bila der org nak demo kat pejabat dier...dia layan dgn baik x....hehe..dasar cina x sedar diri....racist bigot....hahaha

Anonymous
May 21, 2013 at 11:51 PM

masih ingat lagi kebebasan bersuara yg Di laungkan PR..."U Ulang I Saman"
kebebasan bersuara lah kononnnnnn...

Anonymous
May 22, 2013 at 12:01 AM

cina babi tu tak bijak tapi melayu keldai tu yg bangang/bongok/badigol..ptuiii

Anonymous
May 22, 2013 at 12:06 AM

apa dia orang ingat dia orang saja yang ada hak untuk bersuara kebebasan bersuara konon
utusan malaysia pun ada hak untuk bersuara dalam negara yang mengamalkan sistem demokrasi dan kebebasan akhbar
Yang melayu pemdemo tu apa hal
taraf kamu sebagai pencacai saja orang cina alergiclah dengan
orang melayu...faham
jangan jadi pengkianat bangsa melayu cukuplah pengkianat melayu zaman komunis duhulu seperti Rashid Maidin, Samsiah Fakir dan beberapa orang lagi.

Anonymous
May 22, 2013 at 12:06 AM

Warga utusan malaysia... teruskan perjuangan anda... biar DAP panas piang... kena tambah lagi muka surat utk menghentam musuh2 negara ini...

Anonymous
May 22, 2013 at 12:10 AM

Dia tu wartawan yang gila talak...macam laki yang dah jatuh talak 4 kepada Utusan. Nak balik kepada Utusan tak boleh. Yang boleh hanya tunjuk perasaan je lah. Bukan ada kelas bekas wartawan tu. Wartawan tahap longkang babi je dia punya penulisan....Pig-headed lah katakan bila dah berkawan dengan DAPIG!

Anonymous
May 22, 2013 at 2:55 AM

Bawak lawak guan eng...masuk gaung la lu..hak kebebasan .....org dap sendiri disekat mengundi...lebih zalim dr semua org....hahaha lu olang boleh mengundi tak pernah BN menyekat..

Pi sana jumpa ROS....kah kah kah parti anak beranak kroni

May 22, 2013 at 7:21 AM

Babi kalo bercakap mcm tu lah , dia tk boleh berfikir apa yg dia cakap sbb otak penuh TAHI....ckp psl kebebasan bersuara tapi TV3 dan utusan di. Boikot pada setiap parti babi punya press conference...ckp tk srupa bikin...STUPID PIG

Anonymous
May 22, 2013 at 2:26 PM

kalau tak tipu bukan cina...

Anonymous
May 22, 2013 at 4:20 PM

Baling je sipuaka tu dgn kepala babi.....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger