Label 10

Home » , , » Guru-Guru Wajar Di "BTN" Semula

Guru-Guru Wajar Di "BTN" Semula

Written By AAKJ on Wednesday, May 29, 2013 | 4:00 PM


Lebih kurang 400,000 guru yang ada sekarang d seluruh Malaysia. Termasuk d Sabah dan Sarawak. Malah jumlah ini adalah jumlah paling ramai bagi kategori penjawat awam yang memikul amanah negara..amanah rakyat !

Yang pasti Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah meminggirkan guru-guru..apasaja keperluan untuk penambahbaikan sistem pembelajaran negara, Kerajaan Barisan Nasional tunaikan. Malah kebajikan guru-guru tidak pernah d abaikan demi proses pendidikan negara berjalan seperti yang d rancang dan yang paling utama anak bangsa yang ada ilmu bermanafaat dapat d lahirkan.

Apa saja guru minta, semua dapat..naik gaji..naik pangkat dan pelbagai lagi kemudahan..semuanya d penuhi..namun..kualiti guru..adakah semakin baik..??

Bukan isu nak kondem guru yang tak sokong Kerajaan BN..jauh sekali nak kritik siapa depa pilih masa PRU baru-baru ini..menurut sumber..realitinya guru hilang kredibiliti..walaupun bukan semua tapi nampaknya makin ketara.

Khabarnya, nilai 'Negara' sudah hampir hilang dalam perjuangan mendidik anak bangsa. Ramai guru dah ada 'profesyen malam'..keluar berkempen untuk jatuhkan Kerajaan BN malah ada yang berani naik pentas politik..ceramah hentam kerajaan BN dengan menyembunyikan fakta apa yang Kerajaan BN telah buat terhadap mereka yang bernama CIKGU !

Ada guru tidak lengkap ilmu KENEGARAAN..ilmu yang mampu menyedarkan diri dan muridnya bahawa negara perlukan keamanan untuk maju bersama negara yang lain. Guru sendiri keliru antara perjuangan majukan ILMU dengan majukan parti politik..Guru keliru antara yang fakta dengan yang persepsi..malah gagal menyelami realiti dan terpengaruh dengan FITNAH !

Dulu, guru d segani malah ramai guru jadi wakil rakyat yang berwibawa kerana mereka 'membawa dan mengamalkan' ilmu yang mereka ajari..kini maaf aakj cakap..guru d ajar oleh manusia yang SPMnya pun entah d mana..guru sibuk bertempik sawan d dataran merdeka..guru terlibat dalam himpunan haram..majoritinya GURU MUDA !!

Dulu, guru masuk kampung d hormati oleh orang kampung..guru yang d bandar d hormati masyarakat bandar..kini..guru muda yang d bandar atau d kampung..sudah nak bezakan..mereka guru atau siapa..

Aakj juga ada pengalaman hidup d kampung dan d bandar..terkejut..selama hidup 10 tahun d taman perumahan yang sama..rupanya dia seorang guru..yang setiap malam dok merambu tak tentu hala..dok canang dan usung bendera parti d jalanan..hiruk pikuk suaranya dalam himpunan haram..aakj sampai terkedu.." cikgu rupanya dia ni.." ishh ishh ishhh

Kerajaan BN wajib kursuskan semula semua guru guru muda yang ada..mereka adalah pelapis..kursuskan mereka dengan NILAI KENEGARAAN..bukan salah berpolitik tapi salah dan songsang kalau mempolitikkan nama baik guru..contohi guru guru veteran..mereka berkhidmat sepenuh hati semasa mengajar dan mereka mengajar tambahan ilmu yang tiada dalam buku kepada pelapis bangsa..ILMU SAYANGKAN NEGARA !

..bersambung : Guru derhaka pada negara !
foto hiase




Share this article :

+ comments + 10 comments

Anonymous
May 29, 2013 at 4:08 PM

ajar guru supaya berterima kasih, sila bertegas

May 29, 2013 at 4:39 PM

Sangat setuju.. saya juga guru.
kebanyakan daripada mereka
perlu ditarbiah semula...
Mendapat rezeki daripada
kerajaan ...tetapi sibuk
pertahankan pembangkang...
Kakitangan awam yang lain juga
terlibat... tanpa berselindung...
bangga mengarak bendera DAP.

Anonymous
May 29, 2013 at 5:04 PM

bukan saja guru-guru
murid-murid mula dari tingkatan 4 patutnya perlu juga

Anonymous
May 29, 2013 at 5:54 PM

Bentuk dr kecil...guru guru dan sekolah harus dirombak. Kalau dah tua jadi daging liat...
Sek cina wajib dihapuskan..bukan diberi bantuan lagi nak tambah perkauman..sek cina dr kecil dipupuk perkauman..terutama ke Melayu

Bagi guru melampau membangkang..kamu yakin nasib kamu berubah bila bertukar pemerintah atau kamu jadi makin parah...
Kamu yakin nasib org Melayu lebih hebat bila dibawah cina dap..lihat penang Melayu hebat Melayu mewah..Melayu India dipinggirkan

Lihat singapore..nasib Melayu dibawah muslihat cina..guru kebykan cina.. Negeri pakatan dulu kedah..kelantan.selangor..adakah Melayu berubah nasib...sama..yg berubah pemimpin Melayu pakatan semakin kaya..cina merampas kekuasaan tanah Melayu..lagi parahhhh

Org Melayu yg kaya..yg berduit dari zaman BN.. Jgn menutup fakta...bukan saja org atas tetapi org biasa juga byk duit...


Anonymous
May 29, 2013 at 6:19 PM

Saya amat sokong. BTN adalah tempat permurnian jiwa dr bersikap LUPA DIRI dan ANGKUH. Sy sendiri sudah 2 x hadir BTN dn masih teringat linangan air mata kami dlm dewan apabila lagu Anak Kecil Main Apa di mainkan pd hari akhir..

Suatu fitnah jahat Pembangkan yg awal2 lagi hasut kami mengatakan BTN adalah tempat mental torture dan brainwash utk 'sujud' pd UMNO. DOSA BESAR lah puak2 ini dgn fitnah jahat.

BTN tempat utk kembalikan keinsafaan diri pd tanah air dan nikmat Tuhan. Qiamullail. ceramah2 agama dan kenegaraan..aktiviti2 lasak dan LDK yg bnyk membuka hati yg keras..

Kembalikan BTN spt dulu.. Guru2 tertutama ustazah2 ustaz J-QAF mreka sgt angkuh dan sombong dgn apa yg diberikan oleh krjn. mereka lupa nikmat Tuhan. kiblat mereka ialah pembangkang tp apakah jasa pembangkang pd negara? pd guru2? pd pendidikan.

mereka xpernah fikri dgn hati yg jujur ikhlas pd Tuhan. sebaliknya mereka tipu diri dan org lain.

Inilah senario yg berlaku skrg di kalangan kaktitangan awam. Media internet menguasai mereka.. fitnah dijadikan makanan..

moga Allah dtgkn pembersihan dr fitnah2 ini. Rindukan Malaysia yg Aman dn sejahtera.. hidup UMNO!

Anonymous
May 29, 2013 at 6:45 PM

kursus btn harus segera dilakukan kepada semua kakitangan awam yang lama dan baru kerana kebanyakan mereka sudah jelas terpengaruh dengan dakyah pembangkang..alasan yang diberi adalah mereka menyatakan gaji mereka adalah wang rakyat dan mereka berkerja untuk kerajaan dan bukannya kepada Bn.

Anonymous
May 30, 2013 at 1:44 AM

Aku hrap setiap PPD daerah tlg listdown semua nama guru2 pembangkang ni dlu...htar dorg p btn pas2 tkarkn dorg ke sek luar daerah...jgn bg chance dorg naik pgkt...bg pluang guru2 pro kerajaan yg ikhlas mengajar & tau bersyukur ni...yg aku tgok cgu2 pmbgkg kt sek aku semuanya jd GK, guru dpt BISP, ustat & ustazah jgn ckp le cfim PAS!!!p cuci otak dorg p BTN dlu...jgn silap cuci otak cgu2 yg tak bslah sudah le...skdr bg cdgn je...oh ya jgn lupa ambuse skali staff ppd & jpn skali yg pro pembgkg & pentingkn kroni dorg bila urusan naik pgkt ni...

Anonymous
May 30, 2013 at 2:05 PM

Kenalpasti guru yang agak ekstrim melalui twiter, facebook dan pe saluran yang digunakan untuk menghentam kerajaan BN.. kategorikan mereka kepada 3 golongan iaitu 1. ekstrim - tindakan buat pemutihan iaitu bertukar ke tempat yang memerlukan mereka menstruktur semula hidup dan ekonomi..2. sederhana - tindakan wajib mengikuti kursus BTN supaya bersifat rasional dan bersyukur..3. lalang - tindakan menyuntik agenda dan dasar kerajaan BN supaya lahir kekitaan dan sayang kepada kerajaan BN.

Anonymous
May 30, 2013 at 6:21 PM

jangan nak salahkan guru pulak aa. nanti kena sumpah tuhan. kalau merajuk tak dapat jadi guru tu, pergi lah negara lain mohon jadi guru. kalau marah dan kecewa pun jangan nak main serkap jarang. guru yang membangkang kerana mereka ada kekurangan yang perlu diperbetulkan bukannya semata-mata nak menyokong pembangkang. bagi yang bukan guru, anda tidak tahu bagaimana selama guru-guru telah dijajah oleh sistem kuku besi. kalau nak tau lebih lanjut, pergilah menjelajah seluruh malaysia mengenai dilema guru. jangan nak menulis artikel tanpa pemahaman yang mendalam. jangan nak pandai-pandai. buat kajian dulu dan lihat perkara ni dai pelbagai sudut. jangan nak cakap sedap ikut sedap mulut je.

Anonymous
May 30, 2013 at 9:33 PM

Guru sekolah sabk juga tak terkecuali sangat tidak menghargai kerajaan yg membayar gaji dan memberi kenaikan pangkat tidak mahu membaca utusan malaysia dan berita harian tapi baca harakah dan keadilan bila tanya tak akan mengaku jadi pembangkang kerajaan


Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger