Label 10

Home » , , » Guru Cina Panggil Pelajar Melayu Sebagai 'MELAYU BODOH', 'MELAYU BABI', 'MELAYU SIAL' & 'MELAYU PUKIMAK' !

Guru Cina Panggil Pelajar Melayu Sebagai 'MELAYU BODOH', 'MELAYU BABI', 'MELAYU SIAL' & 'MELAYU PUKIMAK' !

Written By AAKJ on Thursday, May 30, 2013 | 4:03 PM


Menangnya Lim Kit Siang di Parlimen Gelang Patah telah membuatkan para penyokongnya yang terdiri daripada mata sepet, naik tocang dan berasakan mereka sudah menguasai puncak dunia. Sangka mereka, sebarang perbuatan mereka, tiada sesiapa pun yang dapat menghalang. Bahkan mereka menyangkakan, kemenangan Lim Kit Siang dengan majoriti penguasaan Cina di Gelang Patah yang telah dimajukan oleh Kerajaan Melayu, membuatkan mereka bebas berbuat apa-apa sahaja.

Hari ini satu laporan polis telah dibuat terhadap seorang guru bernama POH KIM THYE, pengetua sebuah sekolah Cina di Gelang Patah yang telah menghina pelajar-pelajar Melayu di sekolahnya.

Perkara ini telah berlaku beberapa bulan sebelum PRU13. Laporan telah dibuat kepada Pejabat Pelajaran Daerah dan Jabatan Pelajaran Negeri. Bagaimanapun, sehingga laporan polis itu dibuat, tiada sebarang tindakan daripada PPD mahupun JPN diambil terhadap guru berkenaan.

Apakah sebenarnya Pejabat Pelajaran Daerah berdiam diri memandangkan kepala di PPD itu merupakan penyokong DAP dan Pakatan Rakyat?

Banyak sikap tutup kes membabitkan PPD dan Jabatan Pelajaran Negeri berlaku di seluruh Malaysia. Ketakutan yang amat keterlaluan atau barangkali juga, sengaja dibuat begitu agar DAP menjadi penguasa sebenar di Malaysia, dilihat sudah menjadi barah yang keterlaluan dalam sistem pendidikan dan pelajaran di negara ini.

Justeru, tidak menghairankan jikalau guru-guru di semua sekolah di Malaysia, menjadi KEPALA HAMLAU yang melihat politik sebagai kerja sampingan mereka, biarpun pada masa yang sama, mereka merupakan GOLONGAN YANG PALING DIMANJAKAN OLEH KERAJAAN.

Gelagat guru bernama POH KIM THYE itu seharusnya menjadi benchmark kepada Kementerian Pelajaran Malaysia yang sekarang ini kembali menggunakan nama pada zaman Anwar Ibrahim sebagai Menterinya iaitu Kementerian Pendidikan Malaysia. Terlalu banyak kes seperti ini dipandang sepi dan cuba ditutup oleh PPD dan Jabatan Pelajaran Negeri. Dan yang lebih menarik ialah apabila membabitkan kenaikan pangkat, puak-puak yang begitu aktif menentang majikan mereka itulah yang akan dinaikkan pangkat terlebih dahulu!!!

Siapa lagi yang berani menegur atau mengambil tindakan terhadap KEPALA-KEPALA DALAM PPD mahupun JPN apatah lagi dalam KPM yang sewenang-wenangnya menjadi apparatus kepada Pakatan Rakyat tanpa menghiraukan tugasan dan tanggungjawab sebenar mereka?


SUMBER
Share this article :

+ comments + 12 comments

Anonymous
May 30, 2013 at 5:17 PM

kementerian pendidikan asik buat macam-macam dasar tak sudah-sudah. aduan perilaku kurang ajar guru cina gagal diambil tindakan. penakut sangat dgn seorang cina??? dan banyak perkara tidak dipedulikan jabatan aduan.

May 30, 2013 at 6:02 PM

Pas BARUA DAPIG.

Anonymous
May 30, 2013 at 6:23 PM

bila cikgu cina cakap macam-macam, marah pulak, tapi bila cikgu melayu menghina bangsa lain, semua diam, ni bukan islamik ni. kalau islamik, mestilah bersikap adil apabila memberi pandangan.

May 30, 2013 at 6:27 PM

Smpai mati aku benci Dapig!

Merujuk kepada Blog AAKJ dan The FLying Kick blog mengenai satu laporan polis yang dibuat di Gelang Patah bersabit dengan dakwaan salahlaku seorang guru berbangsa Cina yang kerap mengatakan kepada murid-muridnya bahawa 'Melayu Bodoh', 'Melayu Babi', 'Melayu Sial' dan 'Melayu Pukimak'. Adalah disahkan bahawa laporan polis mengenai perkara tersebut telah diterima. Satu Task Force diketuai oleh Ketua Polis Daerah Nusajaya untuk menyiasat kes berkenaan telah ditubuhkan. Siasatan dijalankan dibawah Akta Hasutan dengan adil dan terperinci.

ACP Abdul Aziz B. Ahmad,
Ketua Jabatan Pengurusan,
Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor.

Anonymous
May 30, 2013 at 7:17 PM

Teramat bagus..tapi jgn lama sangat....kalau berlaku kat cina..melalak la peguam pakatan

Oooiii peguam Melayu Islam pakatan..anda kata membantu rakyat...kenapa tak buat heboh.. Bantula..tu semua anak anak Melayu...hang tak Melayu ke..

PR FTW
May 30, 2013 at 8:44 PM

Macai2 UMPORNO ni mmg tak siap2 ngan propaganda perkauman yg sudah basi. Ni apa die ACP Abdul Aziz B. Ahmad bleh percaya ke ni? Pegawai polis apesal ade mase nak layan blog pro UMPORNO plak hahaha kantoi!!!!

Anonymous
May 30, 2013 at 9:00 PM

Bodoh punya statement. Bangang punya org...harap org tonjol kepala mak kau

Anonymous
May 30, 2013 at 10:28 PM

Apasal Kafir Harbi tu mengamuk sakan kot dgn statement tu kalau orang Melayu Islam mustahil boleh naik angin. Ini sah RBA punya perangai.

Anonymous
May 31, 2013 at 5:54 PM

Semua org boleh cakap..tunjuk bukti hang.
Ini di sek cina bukan saja guru..murid cina pun biadap kat guru Melayu...dididik perkauman kat sekolah kat gereja...

Mata lu buta..baru baru ni guru Melayu denda murid Melayu kerana undi. Ini di sekolah bongok..kalau rumah hang..lantak pi la..

Wah wah kalau bab ni islamik...bab lain cinamik..tuiiii

Anonymous
May 31, 2013 at 6:03 PM

Salah tu...kalau bab porno ni...pakatan la hero tu..pelakon handalan porno satu dunia dah tau...

Mat saleh memang semua tau takde agama kerja dia berlakon aje...takde tersembunyi..

Yg ini beza...waktu lain pakai jubah serban..ceramah agama...tunjuk baik. Yg tu pulak berceramah handal. Jika citer fitnah penuh jlnraya. Keluarga tunjuk islamik..
Yg cina tak heran...memang takde larangan..

Anonymous
June 7, 2013 at 6:02 PM

tapi meme betol pun orang melayu memang bodoh..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger