Label 10

Home » » Azhar Idrus Gelabah Bodoh Jawab Hukum Makan Beradab

Azhar Idrus Gelabah Bodoh Jawab Hukum Makan Beradab

Written By AAKJ on Wednesday, May 29, 2013 | 7:04 PM

image
Perkahwinan ketiga pendakwah bebas terkemuka Azhar Idrus yang berlangsung baru-baru ini telah menerima kritikan daripada segelintir peminatnya di laman Facebook.

Rata-ratanya dari golongan wanita yang tidak bersetuju dengan tindakannya berkahwin dengan gadis yang berumur 27 tahun yang dikenali sebagai Izyan itu.
Malah ada yang melontarkan pelbagai ‘persoalan’ berhubung tindakannya itu.

image

Dan sekarang ini tengah ‘viral’ dalam internet mengenai penjelasan Azhar berhubung perkara tersebut.

Ini jawapan beliau;

image
Aakj : Jawaban yang d beri merupakan cerminan tahap ilmu beliau..orang tanya bab sunnah..bab ajaran mana makan beradab..dia jawab halal haram..kalau Nabi saw tak buat..maka apa nak kona jauh sangat..boddo

sumber
Share this article :

+ comments + 18 comments

Anonymous
May 29, 2013 at 7:16 PM

Apa yang Ustaz buat semua ok,kalau orang lain buat semua tak betul.Tambah lagi kalau orang tu ahli JKK.Ustaz kepala lutut.

Anonymous
May 29, 2013 at 7:23 PM

Ustaz malaun nama nye...klu jumpe nk aku tapak kn je muke dia ngan kaki aku ni..

Anonymous
May 29, 2013 at 7:30 PM

It's typical.

Contoh: Jangan buang sampah merata-rata! Menjaga kebersihan adalah separuh dari Iman!

Soalan: Tadi saya nampak Ustaz buang sampah tepi jalan. Kenapa?

Jawapan: Saya tak kata buang sampah tu haram. Lagipun kan ada orang yg akan sapu sampah tu nanti.

May 29, 2013 at 7:38 PM

namapun sampah kalau tak buang bukan sampah namanya kan.

Anonymous
May 29, 2013 at 7:44 PM

aku tak kisah kalau dia nak berbini sampai seratus pun,itu dah rezeki dia,dah jodoh dia..tapi aku takleh terima ustaz ni cakap tak serupa bikin.cakap lain,buat lain.kalau mengata dan kutuk org dia nombor satu,mungkin sebab dia ustaz PAS..nampak sgt dia pusing2 hukum hanya utk membolihkan dia buat apa yg dia nak,umpama ketam mengajar anaknya berjalan betul,,

May 29, 2013 at 7:52 PM

ini bukan ustaz, ni putaq alam namanya.

Anonymous
May 29, 2013 at 8:15 PM

Kaki burit jugak mangkok ni? Hahahaah

Anonymous
May 29, 2013 at 8:28 PM

Kaki burit dan kote kawaq

May 29, 2013 at 8:29 PM

dulu pernah kata tak boleh makan di mcD, ada kaitan dgn yahudi, lepas tu kantoi bawak anak bini makan kt mcD, dulu kata makan beradap tu haram, kawin baru siap buat makan beradap. dulu kata kalau nk tambah isteri, carilah yg janda atau anak dara tua. dia pulak, balun yg anak dara muda belia. apalah ustat ni...sakit sungguh. lawak...lawak.

Anonymous
May 29, 2013 at 8:38 PM

Bersepah ustaz yang macam ini.Pandai mengunakan ayat2 suci dan hadith nabi. Tetapi hakikatnya mereka sendiri tidak pratik apa yang mereka ucapkan.Atas kepandaian menyusun kata2 dan mengunakan lawak jenaka dalam berceramah maka ramai lah yang berduyun duyun pergi mendengar. Malang sungguh nasib bangsa ku yang dipanggil melayu.Ceramah agama yang ada diselitkan dengan bahawan ketawa amat suka diikuti. Ceramah politik yang diselitkan oleh fitnah dan caci hamun suka didengar.

Anonymous
May 29, 2013 at 8:39 PM

Dah pucok mudo kono hidang dopan mato sapo tak nak ?nampak bona pokaro hukum Dan sunah hanyo mainan ustad ni. Cakap tak srupa bikin. Tapi camno pon jodoh dio .kok den pon den sapu yo.tak kan nak nikah jando susah anak 7 .buang maso yo. Pucuk mudo laie sodap kan ustad kan kan.....wow power ustad uai ni.....botuah.

Anonymous
May 29, 2013 at 8:40 PM

kata mreka ustad ni memang kaki burit pun ,,rasanya sejak belasan tahun lagi lagi bertambah ligat selepas 20an,,,,lagi rasanya bertambah memburit selepas berkahwin,,dan memburit burit burit rasanya selepas dapat anaak....cuba tanya tote dia...haha illustrasi orang...ramai sangat oang dok cakap gitu,termasuk ramai yg dok p dengar ceramahnya,,dia lagi ganas bercakap bila yg datang dengar ceramah tu adalah prempuan.. hai inilah masalah ostad ostad PAS..IKUT SUKA KAU LAH OSTAD, KAU PUN DAH KOMPOM MASUK SYURGA..

Anonymous
May 29, 2013 at 10:12 PM

Kesian kat ustak. Jenuh dok belit.

Anonymous
May 30, 2013 at 1:34 AM

Popular spantas kilat..jatuh pun spantas kilat la..niat dakwah kna btl zahar derus oi..bela la islam..jngan bela parti politik..prbetul la parti politik yg mmpergunakan islam utk tujuan yg x brapa baik..islam ada la agama Allah..islam bkan ny agama pas..

Anonymous
May 30, 2013 at 12:57 PM

apela korg nak kecoh..makan je pon.ape slhnye...yg slh tu, kalo berlebih-lebihan, dedah aurat.die nk mkn, biarla..abehtu xkn xpyh mkn..diepon manusia gak.cube buka hati dan minda, jgn taksub sgt ngn politik, korg dok mengata org2 agama..henti2kanla..

Anonymous
May 31, 2013 at 5:01 PM

buat pa korang dok kutuk dia....dia nikah sah ,ok la tu..kalau bawa masuk hotel tak nikah mcm stopa tu..takpun mcm ust bad tu..kang naya...ok pa zahar derus ni..jadi kaki burit ...jgn jadi kaki jubo cam nuar ...butuh kawaq takpa zahar derus jgn jadi butuh mat sabun...wakawaka...

Anonymous
June 6, 2013 at 6:51 PM

Oiiii OStad horny bini ko tu baik tak yah pakai hijab lagu tu ...tutup apa menda nampak lagi muka tu BAHLOL.....

Anonymous
June 6, 2013 at 7:01 PM

aku sokong

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger