Label 10

Home » , » #AnalisisPRU13 : Melayu Mampu Bangunkan Malaysia Untuk Tuju 2020 !!

#AnalisisPRU13 : Melayu Mampu Bangunkan Malaysia Untuk Tuju 2020 !!

Written By AAKJ on Wednesday, May 8, 2013 | 7:57 AM


Ratusan tahun bangsa Melayu pertahankan Tanah yang d namakan Tanah Melayu.

Ratusan tahun jugalah entah berapa ramai nyawa Melayu terkorban demi pertahankan Tanah ini.

Ratusan tahun juga Bangsa Melayu bangunkan Tanah yang bernama Tanah Melayu pada asalnya sebelum kaum lain d bawa masuk bukan untuk bangunkan Tanah Melayu..tapi untuk d jadikan pekerja kepada penjajah yang datang kaut hasil bumi Tanah Melayu !

Cina dan India bukan d bawa masuk untuk bantu Melayu capai kemerdekaan pada awalnya..dah d penghujung..barulan Cina dan India bantu Melayu untuk capai kemerdekaan yang memperlihatkan Melayu hilang "Tanah Melayu".

Bukan niat aakj nak perkecilkan Cina dan India..tapi itu adalah hakikat dan sejarah yang wajib anak-anak atau zuriat Melayu tahu ! 

Era nak capai merdeka aakj fasih dan mahir kalau setakat nak tulis..namun ketika itu aakj pun belum d lahirkan..

Era Tun Mahathir..itu era aakj sendiri lihat dengan mata kepala bagaimana Melayu bergelut untuk hidup d bumi sendiri..terpaksa bersaing..terpaksa kerja keras..kerana saat itu semua bangsa d beri peluang seolah-olah sama !!

Kalau Melayu d beri lebih..maka takkan muncul Cina yang terkaya dan India terkaya. Takkan ada nama Robert Kuok dan Ananda Krisnan malah takkan wujud nama-nama cina yang lain.

NIsbah kekayaan umpama 10:1:1 - Cina 10, Melayu 1 dan India 1 !!

Zalim lagikah Kerajaan BN ketika itu ? Kerajaan BN sampai saat 5 Mei masih tidak ada hidden agenda untuk aniaya mana-mana kaum..namun keputusan telah d buat dan ada hikmah yang amat besar yang Allah tunjukkan..Cina TOLAK BN secara TOTAL !! hanya kerana janji Anwar nak samaratakan segalanya.

Cina terima tawaran Anwar bukan d saat Cina hidup merempat d Tanah Melayu ini. Cina terima tawaran Anwar d kala mereka semua sudah punyai segalanya..seolah-olah mereka takkan hidup susah lagi..seolah-olah mereka mampu goncangkan ekonomi Tanah Melayu..seolah-olah hanya mereka mampu stabilkan ekonomi Tanah Melayu..semuanya seolah-olah d tangan mereka !!

Cina lupa..Melayu bukan bodoh..!! BUkan setakat KLCC, Mekah Tower pun Melayu yang buat. Di Dubai tak perlu d ceritakan lagi bangunan mana yang Melayu buat.

Kalau setakat nak urustadbir Tanah Melayu ini..Melayu mampu..dasar keterbukaan untuk semua kaum rupanya memakan diri orang Melayu..

Alhamdulillah..Allah tunjuk awal..sekurang-kurangnya PRU14 kita dah tahu hala undi Cina..nasib baik India setia !

Sesungguhnya Cina lupa..Melayu pernah bangunkan Melaka sebelum ini..!! dan aakj amat yakin..Melayu mampu bangunkan Malaysia untuk tuju 2020 tanpa sokongan Cina !!



Foto d atas menunjukkan masih ada dan bersepah lagi kemiskinan Cina d China !! pikul meja sendiri ke sekolah !!..aakj akan buat artikel khas tang ini 

Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
May 8, 2013 at 8:18 AM

Maaf agak panjang komen sy. Harap AAKJ dpt ambil perhatian pd mesej yg cuba sy sampaikan.

PRU 13 yg lalu dpt menyaksikan peralihan undi kaum cina kpd pembangkang. Tetapi jgn dilupa kpd undi dr org melayu sendiri. Sy percaya ramai org melayu diluar sana yg setuju dgn pendekatan kesederhanaan dlm pengamalan islam yg diusahakan Dato Najib. Malah sy percaya ramai dr kalangan penyokong pembngkang yg berfahaman sederhana dan faham erti berlapang dada dan menerima konsep kesederhanaan dlm islam. Kerana kita perlu sedar tidak semua penyokong pembangkang yg berfahaman fanatik kepartian dan jumlah mereka ini juga sy kira agak ramai.

Tapi sejauh mna kerajaan cuba mengaplikasikan konsep kesederahanaan itu dlm negara kita? Tidak dinafikan transformasi yg dilaungkn Dato Najib itu sgt baik. Namun ada satu bidang yg tertinggal.

Transformasi islam nmpaknya satu elemen yg tertinggal. Dan sy kira transformasi inilah yg ditunggu-tunggu oleh rata-rata org melayu yg berfahaman sederhana baik penyokong kerajaan mahupun pembngkang. Sy kira untuk mendapatkan sokongan dr kumpulan ini kerajaan perlu melakukan transformasi islam yg boleh dilihat.

Rata-rata golongan ini melihat kpd didikan terhadap generasi muda. Mereka melihat masalah kebejatan sosial generasi muda. Mereka melihat hiburan yg sgt berleluasa.

Sy kira satu transformasi islam yg boleh dilaksanakan ialah mengurangkan acara hiburan. Rancangan tv realiti yg bercorak hiburan berlebihan perlu dihadkan. Terlalu byk konsert, nyanyian dan persembhan pentas sama ada secara live ataupun di tv. Dlm byk acara sambutan yg dianjurkan pasti terselit hiburan.

Dan hiburan yg terlalu byk di tv ini sebenarnya merisaukan golongan berfahaman sederhana ini baik dipihak penyokong pembngkng dan kerajaan. Penyokong pembangkang sering membndingkan pentadbiran di negeri Serambi Mekah yg dikatakan lebih islamik. Kelas ilmu yg disampaikan oleh TGNA sering diwar-warkan. Budaya ilmu dan islam sering diiklankan.

Sy kira ini faktor besar yg menyebabkan golongan berfahaman sederhana dlm PAS tetap setia dgn parti itu walaupun mereka sedar akan kepincangan dlm PAS itu sendiri. Mereka bimbang budaya ilmu dan agama ini hilang jika PAS itu tumbng krn bg mereka budaya UMNO ini lebih kpd hiburan. Lalu menjadi peranan kerajaan utk meyakinkan kpd mereka bhw UMNO juga boleh berubah dr budaya hiburan kpd budaya ilmu dan agama. Inilah yg sy maksudkan sbg transformasi islam.

Jika transformasi islam ini telah dilaksanakan dgn baik dan ikhlas, tetapi pd PRU14 akan dtg masih belum mampu menarik sokongan penyokong PAS, sy kira Utusan Melayu boleh meletakkan tajuk akhbar yg berbunyi " Apa Lagi Yg Orang Melayu Mahu?"

Anonymous
May 8, 2013 at 8:49 AM

1.Kalau org Melayu berniaga,Cina boleh makan pasir,kerana mejoriti pelanggan adalah org Melayu.Orang Melayu pula tidak pandai mengambil untung yg berlebihan jadi kalau mereka boleh dapat barang perniagaan mereke dari sumber asal harga barangan jualan mereka akan rendah.Cuma kualiti perkhidmatan dan kecekapan perlu di perbaiki.Ini boleh didapati dgn pengurusan yg cekap.

2.Sebahgian besar kekayaan orang Cina adalah nilai hartanah mereka yg melambung tinggi di bandar-bandar.Nilai hartanah mereka meningkat kerana unsur spekulasi dan dibantu oleh kemudahan infrastruktur yg di bena kerajaan,bukan hasil usaha mereka sendiri.Melayu yg mampu kena berusaha membeli hartanah di dalam bandar dan syarat sekatan hakmilik serta potongan untuk bumiputra perlu di hapuskan.Yang perlu ialah dana khas utk bumiputra yg mahu membeli hartanah dibandar.

3.Org Melayu yg menjadi pelanggan kena bertolak ansur dari segi kualiti buat sementara waktu,buangkan sikap cepat mengutuk 'Melayu' bila tidak berpuas hati dgn apa yg di beli.Kalau kita boleh bertolak ansur dgn kualiti barang 'made in China',mengapa kita cepat melatah bila mendapat kualiti yg agak rendah dari perkhidmatan peniaga Melayu?.

banyak lagiperkara yg boleh di fikirkan dan dilaksanakan demi menaikan bangsa kita.

Anonymous
May 8, 2013 at 9:53 AM

Cerita lama dan cerita baru...dari era 70an....cucu cicit cina diajar supaya hanya Bantu org cina...sokong org cina...persatuan org cina..kaum cina yg racist Selalu mahukan mereka menjadi ketua..tauke...boleh control...merreka telah nampak perkara ini di penang dan selangor. Org melayu diajar berbuat baik...bersabar...dan itu semua ujian Allah. Sekarang, kita telah merasai kesan berkenaan sikit demi sedikit kerana kelalaian kita dengan kemewahan dan kesenangan. Hanaya sedikit cina bekerja ngan kerajaan, hnaya segelintir cina bekerja dibawah org melayu. Org cina akan gunakan ape sahaja untuk jatuhkan melayu demi duniawi..mereka tiada prinsip halal dan haram.

Anonymous
May 8, 2013 at 10:11 AM

Selagi kita jaga agama Allah, selagi kita beusaha, tawakal & doa...insyaAllah kita akan dilindungi RahmatNya....anggap ini 1ujian buat lita, mgkin blasan atas sikap alpa kita kejar dunia semata2 smpai abaikn akhirat....apepun kafir cina laknat nk buat pd Melayu takkan berjaya tanpa izin Allah...whai bgsa Melayuku...marilah kita bersatu,ubah minda,kuatkn iman kita pd Allah...usaha sguh2 utk bjy setaraf cina kafir gak!!!1st step kita boikot cina sbb dorg kaya gan duit kita!!! Igt, lingkup 1 bisness bila boikot melanda....cina amat takut bila kita bersatu!!!Allah msih syg umat melayu Islam msia slgi kita jg Allah!!!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger