Label 10

Home » , » Ahli MCA Dan Gerakan Tidak Mengundi Barisan Nasional

Ahli MCA Dan Gerakan Tidak Mengundi Barisan Nasional

Written By AAKJ on Sunday, May 26, 2013 | 11:30 PM


Kita harus membuat analisis  samada  ahli MCA yang berbangsa Cina , ahli gerakan dan komponen Barisan Nasioanl yang lain mengundi Barisan Nasional  dalam  PRU13 yang lepas. Sesungguhnya nombor tidak menipu. Walau dengan apa cara sekalipun kita mengira, namun kita akan tetap dapat keputusan lebih kurang hanya sepuluh peratus bangsa Cina menyokong Barisan Nasional di kawasan majority Cina Bandar.

Dalam lima kawasan yang mempunyai 331,385 pengundi yang berdaftar yang mana 273,640 orang telah keluar mengundi pada 5 Mei yang lepas. Ini bermakna purata 82.3% telah mengundi. Anggaran pengundi Cina yang menyokong Barisan Nasional pula lebih kurang 26,178 orang.

Kemana hilangnya ahli MCA yang berjumlah lebih dari sejuta keahlian. Adakah mereka tidak tinggal di Kuala Lumpur (Cheras, Kepong, Seputeh) ataupun di Pulau Pinang? Sekiranya ahli MCA dan Gerakan benar-benar mengundi parti mereka iaitu Barisan Nasional, mengapa undian dari kaum Cina terlalu kecil? Amat mustahil kita menolak hakikat bahawa MCA dan Gerakan telah gagal menjalankan tugas mereka.

Selanjutnya baca d SINI
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
May 27, 2013 at 12:43 AM

mereka (cina) yang tinggal di kampung, contohnya di Baling atau Kulim ... yang mana adun atau ahli parlimen di tempat tinggal mereka samada dari kerajaan atau pembankang adalah melayu ... mereka akan daftar di Pulau Pinang ... kerana mereka ini ada membeli atau menyewa rumah di pulau pinang ... semasa pru atau prk mereka (cina) tinggalkan golongan cina yang dah tua dan berusia di kawasan kampung dan cina yang tua inilah yang jadi penyokong kepada kerajaan ... tetapi bab mengundi ... hem entahlah ... dan sekiranya ada program yang dibuat yang melibatkan kaum cina di kawasan kampung tadi ... maka berduyun-duyunlah cina turun menyokong majlis itu ... er macam mereka buat kat program najib alias ah jib gor ... dan beratus ribulah sumbangan masuk ke dalam persatuan cina di kampung itu dan begitu juga dengan bantuan kewangan kepada sekolah cina ... maka melayu / umno akan terus ditipu oleh wayang cina ini ... kerana ah jib gor memang tidak faham dengan cerita wayang cina ini ... kerana sayangnya kepada cina amat kuat ... walaupun bininya dan kaum kerabat ah jib gor ini adalah melayu ... tetapi benarkah ah jib gor ini berdarah melayu tulin ... aku takut darahnya adalah bercampur dengan darah cina ... macam nizar sembahyang lilin tu ... kerana berdarah campur cinalah maka nizar sembahyang lilin sanggup menjadi balaci dap ... dan dipertahankan oleh dap dengan penuh komitmen ... aku tidak heran sekiranya cina mca dan gerakan mengundi pembankang ... seperti aku ceritakan awal tadi ... bahawa cina di kampung yang wakil rakyat dari bangsa melayu samada pembankang atau kerajaan, cina ini sanggup mendaftar nama mereka di pulau pinang ... tetapi setiap kali bn mengadakan majlis ... mereka berduyun-duyun datang meraikannya ... dan itulah yang cina mca dan gerakan lakukan ... mereka datang dengan penuh semangat dan berkobar-kobar kononnya menyokong kerajaan ... tetapi apabila mengundi ... hampeh ... sepatutnya kita memeriksa jumlah keahlian mca dan gerakan ... kemudian buatlah perkiraan undi yang sepatutnya diperolehi di kawasan itu sekiranya cina mca dan gerakan mengundi bn dan campurkan dengan undi melayu ... selepas itu ... bandingkan dengan undi yang sebenarnya yang telah diperolehi ... inilah baru sebenarnya bedah siasat mencari kebenaran hakikat sokongan cina keseluruhannya kepada bn ...

Anonymous
May 27, 2013 at 3:51 PM

Najib..sudah sudahlah tu ke cina. Beri tumpuan ke Melayu. Majukan dan beri peruntukan besar ke Melayu terutama kawasan Melayu mengundi BN..jgn asyik tersebar citer org atas mengayakan diri dan masih memberi tender besar kat cina. Byk org arab Islam yg kaya boleh bergabung. Kalau mau usaha jgn buat seribu alasan.

Org bodoh pun tau taktik cina..tak perlu cari pakar matematik nak kira angka..yg pasti org cina ada rancangan di belakang..TIKAM BELAKANG..

BANTAHAN KERAS UTK BERGABUNG SATU PARTI
UMNO penuh tokoh yg pintar dan layak bertanding..itupun ramai merajuk dan sakit hati nama tak naik...Ini nak bergabung nanti berebut kerusi kat dlm..org Melayu dlm parti boss cina.

Jgn menumpang dlm UMNO ORG MELAYU..jgn lagi terpedaya mainan cina..depan manis..rembat semua..belakang tikam..

Yg perlu berubah bukan parti....yg berubah dr
bawah...sekolah cina dan india harus dihapuskan bahasa boleh diajar tapi dlm satu sekolah yg sama. Bentuk sikap dr kecil.

Ini dr kecil sek cina bentuk pupuk SIKAP PERKAUMAN.....tapi tuduh org Melayu rasis..



Anonymous
May 27, 2013 at 5:07 PM

Sekarang dah menang..peduli dgn cakap cina.. praya dah membukti taktik org cina..ada dia org peduli org Melayu..dah byk najib dan diatas beri..ada org cina peduli nasib org Melayu kat penang...nak rampas ada laaa..

Ada mca gerakan buat laporan nasib.org Melayu kat penang..bahkan org cina berpakat nak menumbangkan Melayu....

Haii najib dan diatas ingat anda dibantu org Melayu duduk di atas..BUKAN CINA.. Org Melayu di bawah sudah muok melihat apa yg berlaku...Jgn mengharap org bawah berubah jika anda asyik mengayakan diri...

Kami memberi undi ke UMNO BN bukan anda semua layak dipanggil pemimpin tapi mengingat anak cucu kami...moga anda.semua faham jgn seperti SINGAPURA lebih dikenali SINGAPORE

Anonymous
May 27, 2013 at 5:16 PM

Dah waktu UMNO membuka pejabat isnin hingga sabtu seluruh negara AKTIF AKTIF bukan tidoq..cari keja cari masalah Melayu seperti peniaga Melayu..

Mana peguam UMNO..asyik.peguam pakatan aje menyaman...bosan tengok

Ni nak ingat aje kat dato dato diatas..pilih calon yg buat kerja..yg bergaul dgn masyarakat selama 5 tahun..bukan ambil kroni atau calon mee instant..

Moga blogger ambil gambaq pejabat UMNO.. AKTIF KE TIDOQ..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger