Label 10

Home » , » 150 Remaja Cina Sudah Mula Berani Rempuh Pejabat UMNO ?

150 Remaja Cina Sudah Mula Berani Rempuh Pejabat UMNO ?

Written By AAKJ on Thursday, May 16, 2013 | 12:00 PM



Protes remaja berbaju hitam kini nampak menjadi-jadi.Ia mula dgn aktiviti silent walk pd 6 Mei 2013 di beberapa komplex perniagaan di ibu kota Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.

Di Kota Kinabalu lebih kurang 150 remaja bebaju hitam ini bukan sekadar mengadakan protes mereka dlm bangunan sahaja, bahkan sudah berani keluar ke jalan raya dan berarak secara berkumpulan menuju destinasi yg telah mereka tetapkan, bangunan pejabat UMNO.

Bila ditanya kenapa mereka melancarkan protes jalanan ini, Sabrina Aripen (NGO Borneo Youth Revolution) menjawab "Apa lagi yg boleh kita lakukan selain meratapi kematian demokrasi di Malaysia".

Apakah remaja berbaju hitam ini yakin demokrasi telah mati? Apa buktinya?.Remaja ini digerakkan seolah-olah anak patung, robot atau puppet.Suruh datang mereka datang, suruh pakai baju hitam mereka pakai baju hitam, suruh berhimpun di suatu tempat mereka berhimpun, suruh berteriak menghina kerajaan, SPR atau siapa sahaja yg disebutkan mereka akan berteriak sama.

Mereka diberitahu inilah masa mereka.Sekaranglah mereka ada kuasa.Kuasa untuk membuat perubahan.Perubahan macam mana? Apa sahaja pun boleh, asalkan perubahan dan apa yg ada pula masa kini.

Mereka diberitahu kerajaan BN telah mencuri kemenangan PR.Mereka diberitahu PR telah mendapat lebih daripada majoriti mudah undi popular.Lebih daripada separuh pengundi di negara ini telah memilih PR, jadi kenapa PR tak boleh memerintah negara? 

Kumpulan remaja berbaju hitam ini tidak pula diberikan maklum oleh orang yang lebih tahu bahawa selama-lamanya sejak belum merdeka lagi, kita tidak mengamalkan popular voting, sebaliknya majoriti kerusi yg dimenangi parti.

Tidak mustahil sebahagian daripada remaja berbaju hitam ini tahu fakta ini.Tetapi demi kesoronokan menyertai gelombang puluhan ribu remaja berbaju hitam lain yg seakan-akan berpesta di Stadium Kelana Jaya, Batu Kawan dan baru-baru ini di Ipoh, mereka turut menyertai tanpa berfikir dua kali.

Nampaknya remaja berbaju hitam yg hadir di Perhimpunan Suara Rakyat Suara Keramat di Stadium Kelana Jaya pd malam 8 Mei 2013 telah 'tertipu bulat-bulat".

Pada malam iti mereka dimaklumkan oleh penceramah yg bercakap berapi-api bahawa PR telah ditipu oleh kerajaan BN dan SPR."Anehnya pd malam berikutnya, pihak PR telah mengadakan majlis kesyukuran krn telah berjaya di Selangor".

Remaja berbaju hitam hendaknya sedar bahawa hak berhimpun (yg dijamin di bawah Perkara 10 Perlembagaan, bersama dengan hak bersuara) bukan sesuatu yg mutlak tetapi ada had dan batasannya.

Satu had dan batasannya adalah Akta Perhimpunan Awam, yang menggantikan peruntukan berkaitan dlm Akta Polis.Selain itu, ada undang-undang lain, misalnya Akta Hasutan, Kanun Keseksaan, dan sebagainya."Remaja berbaju hitam ini hendaklah juga sedar bahawa mereka telah digunakan sebagai 'buah catur' dan diperalatkan dalam permainan politik oleh dua orang grandmaster yang sungguh bijak bermain catur politik.

Jangan terikut-ikut atau terpengaruh dgn apa yg diucapkan oleh PR.Kita dimaklumkan bahawa dalam satu perhimpunan baru-baru ini, seorang pemimpin sebuah parti dlm komponen PR itu ada berucap menggelarkan PM sebagai syaitan dan ucapan ini telah disambut dgn sorakan besar oleh remaja berbaju hitam.

Sedarlahlah Anwar dan Rakan-Rakannya PRU13 yg baru berlalu ini telah pun diperakui sah oleh pasukan pemerhati.

Keputusan pilihan raya melibatkan kerusi negeri (di semua negeri) sudah pun diterima oleh ahli dan pemimpin PR.Yang masih dipertikai oleh puppet master remaja berbaju hitam ini adalah keputusan PRU13 di peringkat Persekutuan.Sedarlah bahawa tuduhan itu sungguh tidak logik, tidak masuk akal dan tidak berasas sama sekali.

Kalau pun masih lagi ada calon-calon yang terkilan, saluran undang-undangnya terbuka luas.Failkan petisyen pilihan raya sebaik-baik sahaja keputusan PRU13 diwartakan oleh SPR.
Share this article :

+ comments + 12 comments

Anonymous
May 16, 2013 at 12:13 PM

tangkap jerla ...nak tunggu cacing naik ke mata...nak tunggu dah huru hara 1 negara baru nak bertindak mmg capi pasal la...mnteri amaran dah berpindah ke kementerian amaran..skrg zaman tok zahid n khalid kpn baru...

May 16, 2013 at 12:29 PM

ni semua anjing2 yang diarah... kurang ajar punya cina.

May 16, 2013 at 12:31 PM

spesis cina babi la ni kot..suka sondol je

Anonymous
May 16, 2013 at 12:41 PM

Nyah ko dari bumi sabah penghasut..

Anonymous
May 16, 2013 at 12:42 PM

Remaja tu bukan tertipu AAJK,tapi mereka memang ndak macam tu,kalau Anwar tak tipu pun mereka memang nak jatuhkan kuasa Melayu,mereka nak control semua.Mereka ni bukan bodoh utk di tipu,yg bodoh ialah Melayu yg sanggup memberi ruan gutk pertukaran tampuk kuasa.Yg tertipu adalah Anwar sendiri,yg merekasa mereka smua mempercayai beliau ,pada hal mereka memperalatkan beliau.Atas katil Anwar jadikan cinadoll utk memuaskan nafsunya,tapi diarena politik Anwar di peralatkan oleh mereka.

Anonymous
May 16, 2013 at 1:15 PM

Bagi kaum cina secara amnya (tidak diketahui dari segi kefahaman agama masing, kecuali yg beragama Islam)berbaju hitam melambangkan ratapan atau kesedihan kerana kematian "ibu/ayah" mereka. Oleh itu, kepada pemuda/pemuda kaum cina yg terlibat "berbaju hitam" sebagai tanda protes "politik" mereka seolah-olah (saya katakan seolah-olah) ingin meratapi "kematian" ibu/bapa masing-masing. Apakah itu yg mereka minta?

Anonymous
May 16, 2013 at 2:21 PM

Ini negara demokrasi...demokarasi bukan dgn mengadakan pilihanraya saja, byk perkara diliputi termasuk hak menyuarakan pandangan...anak-anak muda ni sedar tentang hak demokrasi mereka, suara majoriti rakyat tidak memihak kpd BN sebab tu PM gusar...dia sedar kemenangan yg diperolehi adalah hasil dari manipulasi persempadanan kawasan pilihanraya...maka dapatlah kerusi lebih walaupun majoriti rakyat menolak...ketidak adilan ini disedari oleh anak-anak muda skrg terutama bangsa asing...anak melayu asyik merempit, hidu gam, melepak, dadah dan mcm2 perbuatan membazir...lepas tu kita salahkan bangsa lain...bilalah kita nak sedar yg kita ditipu pemimpin yg kita pilih sendiri...

Anonymous
May 16, 2013 at 6:55 PM

apa usaha kerajaan utk mencegah dari berterusan..NOTHING!!!!..sibuk lobi jd menteri..sibuk lobi jd exco..blogger saja berteriak..penguatkuasa zero..sedarlah pada pemimpin2..penyokong dah mula panas hati..jgn sampai dah jd 13 mei baru nk berbunyi..baru nk jd pembela..KAMI DAH BOSAN!!!!

Anonymous
May 16, 2013 at 9:51 PM

Betul. Tangkap je la, especially Anwar. Kalau kerajaan Spore dah lama dah tangkap. Keluarkan lah FRU. Rakyat tak faham kenapa no action from the authorities.

Anonymous
May 17, 2013 at 1:10 AM

Jgn ckp banyak la kacang merah.. BUKTI MANA??

Anonymous
May 17, 2013 at 10:26 AM

kaduk dah naik junjung...kasi tangkap jerr

Anonymous
May 18, 2013 at 5:00 PM

Mereka memakai pakaian berwarna hitam , mereka lah syaitan .

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger