Label 10

Home » , , » #PRU13 : Kit Siang Beri Kata Dua Pada Tun Mahathir !

#PRU13 : Kit Siang Beri Kata Dua Pada Tun Mahathir !

Written By AAKJ on Monday, April 15, 2013 | 8:00 AM


“Laporan polis yang dibuat ini memberi peluang kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail menahan dan mendakwa Mahathir atas dakwaan hasutan dan fitnah jenayah sebelum saya mengarahkan peguam meneruskan prosedur undang-undang,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.



Kit Siang juga mendakwa beliau telah memberi dua peluang kepada Mahathir supaya menarik balik dan memohon maaf berikutan penulisan tersebut sebelum ini tetapi bekas Perdana Menteri itu tidak berbuat demikian.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa parti itu telah membuat laporan polis ke atas bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad di ibu negara pagi ini.

Beliau mendakwa laporan polis berhubung tulisan Mahathir bertajuk ‘Gelang Patah’ di laman blog www.chedet.cc baru-baru ini dibuat oleh pemimpin DAP Segambut, Lim Lip Eng.

Dakwa beliau, penulisan itu merupakan satu bentuk serangan yang dilakukan secara tidak bertanggungjawab, tidak berasas dan mahu memusnahkan reputasinya.

Beliau mendakwa, Mahathir dalam penulisan itu antara lain mendakwa tujuan beliau bertanding di Gelang Patah, Johor pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) untuk mewujudkan konfrontasi yang tidak sihat antara kaum Melayu dan Cina di situ.

Mahathir semalam bagaimanapun melahirkan rasa hairan mengapa beliau dilabelkan sebagai rasis apabila bercakap terbuka mengenai kepentingan semua kaum di negara ini sehingga wujud desakan daripada pemimpin pembangkang supaya dikenakan tindakan undang-undang ke atasnya.

Bekas Perdana Menteri itu dipetik sebagai berkata, tindakan undang-undang tersebut sepatutnya dikenakan ke atas DAP dan Kit Siang yang memperkenalkan konsep Malaysian Malaysia sebagai asas perjuangan parti itu.

“Apabila Kit Siang kata Malaysian Malaysia, dia rasis. Dia hendak orang Melayu tidak mendapat apa langsung pasal orang Melayu tidak boleh berlumba dengan dia, semuanya hendak diberi kepada orang Cina. Itu rasis,” jelas Mahathir. 

Share this article :

+ comments + 6 comments

Anonymous
April 15, 2013 at 9:48 AM

mmg DAP CINA celaka rasis. lim kit siang adalah bapak babihutan yg paling rasis.

Anonymous
April 15, 2013 at 10:04 AM

Masalahnya ramai melayu bodoh yang sanggup jilat bontot lim kit siang macam macai Anwar,Hadi Awang, Nik Aziz danramai lagi yang buta hati dgn kepentingan bangsa melayu itu sendiri. Hidup Melayu!

Anonymous
April 15, 2013 at 10:09 AM

Aku akan ke hadapan mempertahankan tun mahathir.sokongan moral mahupun wang ringgit.dan aku rasa byk org melayu akan ke hadapan mempertahankan tun..celaka punya cina gila ni..

Anonymous
April 15, 2013 at 10:26 AM

Salam..satu bidalan khusus buat ahli politik yg rakus dan poyo "paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih...". Teringin nak berjumpa dgn beberapa ahli politik senior, termasuklah Anwar Ibrahim, Abdul Hadi Awang, Lim Kit Siang dan Mat Sabu dan bisik pada mereka ini dgn nada yg tenang: "Ini Semua Poyo..."biar diorg kata aku ini biadap, tapi mereka inilah yg selama ini menanam sikap politik kebencian..mereka inilah yg semuanya betul, dan orang lain semuanya salah..kan? -Anak Ikan-

mat
April 15, 2013 at 10:40 AM

lks amat bahaya. hampir semua cina menyokongnya sekarang. apa nak jadi dgn malaysia skrg ni. cina tak kenang budi. lps ni kalau menang jgn lg bantu sekolah diaorang, biar mampos

Anonymous
April 15, 2013 at 5:00 PM

Aku plak..akan beratur utk bersalam dgn nuar..tiba time aku nak bersalam..aku akan hulur tangan..lepas tu aku akan tarik balik tangan aku..kalau dia tarik muka dan tanya aku kenapa aku buat mcm tu..silap besar dia..aku punya hak utk tidak bersalam dgn sapa yg aku tak suka..atas nama kebebasan hak asasi ciptaan dia sendiri..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger