Label 10

Home » , , » #PRU13 : Eksklusif !! 2 Kekecewaan Jeneral Hashim Hussein !! Taring Kucing Rupanya...

#PRU13 : Eksklusif !! 2 Kekecewaan Jeneral Hashim Hussein !! Taring Kucing Rupanya...

Written By AAKJ on Monday, April 29, 2013 | 11:30 PM


Meriah kali ni PRU..meriah dengan pelbagai latar belakang calon !!

Ada calon Korup tapi d pilih lagi..

Ada calon penuh dengan Skandal seks termasuk seks sejenis..masih d puja dan d angkat jadi calon..

Ada calon yang kononnya siapa pun tak tahu cerita beliau selama ini..perghHH !! mana mau lari..

Kalau Pas sibuk dok guna Artis usang sebagai Calon PRU..artis yang selama ini dah tak laku, cuma nak tunjukkan pada rakyat Malaysia bahawa Artis suka Pas maka Aisyah dan Dayang Ku Intan d pertaruhkan..

Anwar pun tak mahu ketinggalan..2 Bekas Jeneral yang kononnya d letak sebagai calon supaya undi dari Angkatan Tentera Malaysia dapat d tarik masuk ke peti undi mereka..samada yang dah bersara atau yang bakal menjadi pengundi pos.

Anwar sendiri pun tak pernah ambil peduli siapa sebenarnya Bekas Jeneral ini..aakj baru saja menerima email dari sumber yang inginkan aakj dedah siapa Jeneral Mat Hashim ini..

Menurut sumber, Mat Hashim yang terkenal dengan panas baran dan cuba berlagak beliaulah yang paling hebat sekali d ATM rupanya ada rahsia tersendiri, yang tak pernah kita tahu..

Rupanya Mat Hashim bersama Anwar hanyalah kerana nak tunjuk dia protes..tak puashati..kecewa yang amat sangat..semuanya kerana GILA JAWATAN !!

Jawatan yang pertama beliau GAGAL kejar :

PENGERUSI KOR REGIMEN ASKAR MELAYU DI RAJA

Mat Hashim telah cuba pelbagai cara, pelbagai 'kabel' supaya beliau d lantik sebagai  Pengerusi tersebut. Ketika itu Mat Hashim hanyalah berjawatan Timbalan Panglima Tentera Darat. Akhirnya atas nasihat maka Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah membuat keputusan melantik dan memperkenankan Leftenan Jeneral Datuk Mohd. Shahrom Nordin sebagai Pengerusi Kor Regimen Askar Melayu Di Raja.

Leftenan Jeneral Datuk Mohd. Shahrom Nordin ketika itu menjawat jawatan Panglima Medan Tentera Darat.

Untuk makluman, menurut sumber, pegawai Tentera Darat, yang berada dalam Regimen Askar Melayu Di Raja (RAMD) memang berebut nak jadi Pengerusi Kor Regimen Askar Melayu Di Raja kerana ianya  akan memudahkan mereka menjadi Panglima Tentera Darat atau Panglima Angkatan Tentera Malaysia.

Kekecewaan yang amat sangat ini tidak berakhir d situ :


TIDAK DI LANTIK SEBAGAI PANGLIMA ANGKATAN TENTERA MALAYSIA (PAT)

Kekecewaan Mat Hashim bertambah parah kerana sekali lagi beliau d persendakan kerana tidak d lantik sebagai Panglima Angkatan Tentera Malaysia, sedangkan ketika itu beliau sudahpun menjawat jawatan Panglima Tentera Darat.

Majlis Angkatan Tentera (MAT) telah memilih Laksamana Tan Sri Dato' Seri Mohd Anwar bin Hj Mohd Nor adalah Panglima Angkatan Tentera dari Tentera Laut Diraja Malaysia menjadi Panglima angkatan Tentera Malaysia yang baru.

Perlantikan Laksamana Anwar merupakan titik baru dalam sejarah Angkatan Tentera Malaysia kerana menjadi PAT yang pertama bukannya dari Tentera Darat.

Perlantikan Laksamana Tan Sri Dato' Seri Mohd Anwar dikatakan telah memalukan Mat Hashim kerana ketika itu beliau d anggap sebagai Panglima yang d geruni..akhirnya tewas mudah pada Panglima Tentera Laut !!

Ramai yang tak tahu kisah ini kerana cerita Angkatan Tentera Malaysia hanya kelompok mereka sahaja yang tahu.

Bila Mat Hashim naik ke pentas ceramah politik dan mula menyerang 'tangan' yang pernah menyara beliau dan sekeluarga dengan pelbagai fitnah nista, maka pengirim email beritahu aakj..sudah sampai kisah dalam kain Mat Hashim d dedahkan !!

..bersambung..kisah penyelewangan Mat Hashim Vs Provos Marshal !! woOO ada cerita berahi rupanya !! sabar...



Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
April 29, 2013 at 11:51 PM

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan Malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

Anonymous
April 30, 2013 at 11:51 AM

BEKAS IGP MENJADI PENASIHAT KESELAMATAN

Penglibatan Musa sebagai penasihat keselamatan ke majlis keselamatan PR adalah:
1.PR yakin amat yakin bersunggoh yakin bahawa akan menjadi huru hara selepas 5 hb Mei.
2.PR tidak yakin akan kemenangan BN.
3.Mengambil preemptive action .(sendiri fikir senario senario dan opsyen)
4.Tidak yakin akan impartiality instituti polis dan tentera.
5.Mencukupi barisan terlatih dan berpangkat tinggi kententeraan dan polis ATM,TLDM,TUDM PDRM untuk ada networks dalam pegawai tinggi tentera dan polis serta majlis DYMM Raja Raja.
6.Tunjuk ada kredibilty kapada semua .
7.Juga untuk memberi kesedaran kapada komponen pati PR bahawa PR ta mau Arab spring bermula dari PR,dan ahli mereka patuh garis panduan agar tidak mencetus apa apa yang akan mengundang tidak balas.
8.Akan memberi nasihat bersama dengan bekas anggota panglima dan pensyarah University pertahanan kapada PR , bila Ah Beng dapat jadi Menteri kewangan, di kategari apakah belanjawan pertahanan dan kepolisan dapat di kurang kan,tanpa menjejaskan tahap keselamatan negara, dan guna penjimatan untuk sokong akujanaji PR.
9.Untuk siasat lebihan perbelanjaan pertahanan ketirisan bocor dan lain2 .
10. Melengkap kan barisan kepimpinan secara UMUM dengan kenytaan" kita ramai TAN SRI TAN SRI..
seterus dan lain lain.
Dan yang utama sekali, setiap anggan anggan cita cita rangkaian dapat di lakukan dan di laksanakan.
Government is BIIIIIIG GGG bizness, berbillionbillion RM selama lima tahun,berbillioon RM, untuk di beri kapada manafaat kapada semua ahli ahli yang telah susah payah menyokong PR susah payah, mesti dapat penghargaan, GOVERNMENT is BIIIIIIGGGGG Bizness.
arjuna waspada

Anonymous
May 2, 2013 at 3:40 PM

mau kawan tu kecewa, kalau dapat pegang jawatan satu term pun dah boleh goyang kaki bila pencen nanti. pencen bulanan utk PAT dan KPN dibayar ikut last pay + other perks.

Anonymous
May 2, 2013 at 4:00 PM

Jeneral bangang ni cket pun aku tak respect, dok dalam tentera boleh la, semua keja orang buat sampai spender dia dengan bini batman kena cuci. Menyampahnya Tuhan saja yang tahu tapi nak buat macam mana sumpah tentera, Taat Setia di hadapan. Jadi kna terima apa pun yang dia suruh. PTD yang paling angkuh sekali dia ni la kalau semua nak tahu. Mungkin warga tentera sekarang tak kenal dia ni, tapi minta maaf la undi kami terlalu mahal untuk malaun macam dia ni...

Anonymous
May 2, 2013 at 6:02 PM

Sebebanrya banyak lagi perkara yg tidak melayakkanbeliau sebagai pemimpin politik...buka buku lama, kes dia berkaitan "skandal jualan rokok pernama di bosnia yg memalukan tentera Malaysia", Kes dia mengamuk dan membaling bere hijau, kes dia menjerit dan meraung memahari seorang peg berpangkat Lt Kol di khalayak ramai hanya kerana tidka ada orang meyambut ketibaan di waktu subuh di medan. Kes dia di Pakistan, tanyalah staf-staf di sana......

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger