Label 10

Home » , » #PRU13 : "Anwar Ibrahim Kafir " - Hadi Awang !!

#PRU13 : "Anwar Ibrahim Kafir " - Hadi Awang !!

Written By AAKJ on Monday, April 29, 2013 | 10:30 PM



Presiden Pas, Hadi Awang didakwa pernah mengkafirkan Anwar Ibrahim selepas beliau mengambil keputusan menyertai Umno pada 1982.

Bekas kawan karib Anwar, Sidek Baba, mendedahkan tindakan Hadi itu berikutan kecewa dengan tindakan Penasihat PKR berkenaan yang enggan menyertai Pas.

"Saya berada di sana ketika itu, saya tahu semuanya kerana saya Ketua Penerangan ABIM, Hadi mengkafirkan Anwar kerana menyertai Umno, itu yang berlaku dulu.

Namun, kini Hadi bersama Anwar atas satu kapal dalam pembangkang meski pun Anwar terpalit dengan pelbagai kontroversi termasuk sokongannya terhadap fahaman pluralisme agama" katanya.

Beliau berucap dalam Wacana Isu-Isu Islam menjelang PRU13 anjuran Gabungan Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (Pembela). Mengulas lanjut, Sidek menjelaskan Anwar kini bukan saja berjaya melemahkan Pas tetapi mengubah dasar perjuangan parti itu supaya berada di bawah telunjuknya.

Perkara itu terbukti selepas Pas tunduk kepada kehendak Anwar berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam sekali gus membuktikan Pas mengutamakan pertimbangan politik lebih daripada asa ajaran Islam.

Selanjutnya baca d SINI
Share this article :

+ comments + 3 comments

Anonymous
April 29, 2013 at 10:47 PM

ini la rupa melaun cari makan ... tau la nasib kau lepas pru13 nanti.

Anonymous
April 29, 2013 at 11:49 PM

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan Malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

May 1, 2013 at 10:57 AM

mungkin insiden anwar masuk umno ini lah yg menyebabkan nik aziz tuduh umno (anwar) mengkhianati pas. dan sekarang sembilu khianat ni dah ada dalam jantung pas

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger