Label 10

Home » , , , » #PRU13 : Calon BN Dun Seri Setia Di Tuduh "Calon Bangsawan" !!

#PRU13 : Calon BN Dun Seri Setia Di Tuduh "Calon Bangsawan" !!

Written By AAKJ on Friday, April 19, 2013 | 10:00 AM



Nampaknya Calon BN Dun Seri Setia, Kelana Jaya tak henti-henti diuji. Ujian datang dari dalam dah selesai..kini ujian datang dari pihak lawan, dari puok kera..parti milik Anwar !


ini majlis 'marhein' ?!!

Nik Nazmi, bekas Adun Parti milik Anwar yang menang pada penggal yang lalu, kini tampil lagi sekali untuk pertahankan kerusinya. Kali ini beliau bukan saja terpaksa berdepan dengan calon BN tetapi beliau terpaksa berdepan dengan pengundi Seri Setia yang d kencingnya selama sepenggal yang lalu.

Hampir 5 tahun, Nik Nazmi, kesayangan Kalid Gagap tidak berbuat apa pun untuk pengundi Seri Setia. Janji beliau yang lalu satu habuk pun beliau tak tunaikan. Beliau hanya 'bekerja' sebagai tukang ceramah. Itu saja yang beliau buat dan setiap bulan akan terima gaji sebagai Yang Berhormat !

Hampir 5 tahun beliau berlakun, datang ke majlis kahwin penduduk Seri Setia, datang dengan tangan kosong dan bergambar. Esoknya gambar beliau bersama orang kampung d majlis kahwin akan terpapar dalam 'jadual lawatan & program' beliau..kononnya itulah program beliau bertemu rakyat ! Gambar pengantin tidak d paparkan..foto beliau bersalam dengan orang kampung yang d paparkan..kononnya beliau datang berjumpa penduduk Seri Setia dalam program yang penyokong beliau anjurkan ! Betul ke Nik ? 

Kini calon kesayangan Kalid Gagap berhadapan dengan Calon BN yang juga ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Kelana Jaya. Datuk Dr Tengku Rethwan !

Serangan pertama puok kera ni menuduh kononnya Datuk Tengku datang dari golongan bangsawan, kononnya Dato Tengku tak mesra rakyat golongan bawahan dan pelbagai konon lagi yang d taburkan agar rakyat membenci Dato Tengku dan menanamkan perasaan betapa sukarnya nak berjumpa Datuk Tengku kiranya Datuk Tengku menjadi wakil Rakyat !

Nik Nazmi nak sembunyikan apa pada pengundinya ? Dari mana asal Nik Nazmi ? Beliau tinggal berapa tahun d Dun Seri Setia ? Dengan siapa Nik Nazmi bergaul ? Artis ? hehe dengarnya beliau terkenal usung artis untuk 'pull crowd' datang ke ceramahnya ! Nak harap rakyat datang dengar ceramahnya maka kerusi jelah yang penuh !

Selama 5 tahun, berapa kali Nik Nazmi datang jenguk rakyat Dun Seri Setia ? Jenguk Rakyat dengan buat ceramah tak sama !

Jenguk Rakyat ni kita ambil tahu hal rakyat, susah senang rakyat kita tahu..datang berceramah dan bergegas balik rumah selepas ceramah itu bukan 'bertemu rakyat" !

Datuk Tengku, 25 tahun tinggal d Kelana Jaya dan 17 tahun buka Klinik swasta, Klinik Sepakat d Kg Lindungan. Seorang Doktor yang bertemu dengan pelbagai jenis masyarakat. Berinteraksi dengan semua golongan dan bangsa. Apakah Dato Tengku jenis yang tak mampu bercampur dengan semua orang?

Hingga sekarang Klinik Sepakat itu masih wujud, walaupun Dato Tengku bukan lagi sebagai Doktor d situ namun itulah bukti yang 17 tahun yang lalu Datuk Dr Tengku berada d Dun Seri Setia !

5 tahun peluang yang d beri kepada Nik Nazmi d sia-siakan begitu saja. Bukan saja beliau 'YB Bunian' malah lebih teruk dari itu..nak kata hantu pun mungkin lebih teruk dari polong ! Datang hanya pada majlis nikah kahwin penduduk !!

ini penduduk Seri Setia ?

Kepada pengundi Dun Seri Setia, sabar ye..banyak lagi aakj dan sahabat-sahabat yang lain bakal dedahkan apa yang d buat Nik Nazmi selama ini..dan siapa sebenarnya beliau..

Khabarnya ayah seorang Ustaz..bekas Mufti..anak pula tolak mentah-mentah untuk bersama Pas (keh keh kata parti Isle)

Benarkah Nik Nazmi seorang yang Liberal !! secocok dengan Anwar ?!!



Biodata calon klik d SINI




Share this article :

+ comments + 3 comments

April 19, 2013 at 10:43 AM

x sokong PR tp tolong le sahihkan dulu yg diminum itu betul2 alkohol atau tidak ok. jgn le timbulkan keraguan dan fitnah lak. cawan mcm tu kalau kat majlis2 rasmi letak air sirap/oren/jus gak

Anonymous
April 19, 2013 at 11:22 AM

Faerie bila zaman pulak ada disebut dalam artikel ni pasal minum arak?

Anonymous
April 20, 2013 at 10:53 AM

Btul tu..sila nyatakan di mana gelas yg dikatakan itu mengandungi arak..sape fitnah sape ni

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger